Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lze stahnout DPH u pocitace koupeneho na mou kartu?

Od: boban® odpovědí: 5 změna:
Ahoj
Situace-do prace jsem potreboval novy pocitac. Koupil jsem ho a platil mou kartou. Muze ho i tak ten, pro koho pracuju zahrnout do ucetnictvi, nebo je problem to, ze je to placeny mou kartou?
Dekuju

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dong
hodnocení

0x

Není rozhodující jak byl zaplacen (Předpokládejme, že zaměstnavatel má podvojné účetnictví, dnes účetnictví), Ale na koho zní daňový doklad :)

Při nákupu nad 10 000 Kč musí být v daňovém dokladu uveden příjemce (z pohledu příjemce, Poskytovateli Zdanitelného plnění neboli prodávajícímu to je pochopitelně jedno), jinak si to těžko ten příjemce může dávat do nákladů a odečítat DPH.

Beztak se ale chystáte spáchat daňový podvod neboli se šábnout o DPH ;) Protože pokud máte fakturu s odběratelem: firmou, jejím dič, Tedy vzdal jste se práv spotřebitele, Tak byste se nás asi tady neptal že ne?

howgh

hodnocení

Otazka znela- bud nejaky koupime, nebo si vyber neco ty, das ucet a proplatime ti to. Takze tohle neni fakt nejaky podvod :) Kdybych si nevybral ja,koupili by oni. Ale oni by koupili zase jen s malym displejem,tak jsem to radsi vzalbdo svych rukou
Jen jsem si rikal,ze bylo lepsi dat hotovost.
Pocitac stal pod 10 tKc
Odberatel neni psanej na uctence, koupil jsem to osobne,bez objednavky pres internet.
Diky za odpoved
dong

Pokud je na účtence celková cena pod 10 000 a není tam tvoje jméno, a je tam DIČ prodávajícího, Tak to lze uplatnit. Náležitosti zjednodušeného daňového dokladu jsou uvedeny v zákoně o DPH.

Způsob placení není podstatný, prostě to zaplatí pokladnou nebo bankou tobě. Pokud se na tohle vymlouvají, no tak ti to jenom nechtějí zaplatit.

Fakturu za poradu ti pošlu

 

hodnocení

0x
avatar clas
Z cizi karty neboli uctu to asi neprojde. Idealni je platba v hotovosti.

 

ml1
hodnocení

0x

Podle mě to neni problém. Záleží na účetních. Nad 10 tisíc jsem dávno nic nenakupoval tak nevím, takové věci nechávám objednávat příslušné oddělení, od toho tam ti lidi jsou.

Je to nákup nad 10 tisíc, takže je potřeba mít fakturu. Ale jak to bylo placené je podle mě úplně jedno. A záležitosti kolem DPH jsou taktéž jedno, DPH byla zjevně zaplacená, takže ji podnik nemusí platit extra (a případně si ji nechá vrátit nebo nevim, tro je záležitost účetních).

My třeba máme takové instrukce: "U nákupů nad 10 000 Kč je nutné mít fakturu (i když jste zboží hned platili, např. hotově). Běžná účtenka nepostačuje" a rozlišuje se někde v systému platba kartou zaměstnance a kartou podniku, ale to je asi spíš administrativní, kartou podniku se platí, pokud to kupuje podnik (i když to spíš platí převodem, no ale občas se něco platí právě kartou).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]