Dobrý den, Pracuji z domu jako OSVČ a minulý rok jsem si pořídil notebook, který používám 100% pro pracovní účely. Vedu daňovou evidenci a podnikám prvním rokem. Jak si mohu tento notebook v daňovém přiznání odečíst ze základu daně? Kde ve formuláři to musím zmínit? A musím uvádět fakturu za notebook jako přílohu? Děkuju
Jestli chcete uplatňovat skutečné výdaje (nikoli paušál), musíte vést daňovou evidenci. V ní pak uplatníte m.j výdaj za notebook. Forma není stanovená. Můžete třeba používat knihy a formuláře z papírnictví. Výsledek hospodaření pak přenesete do ř.101 a 102 přílohy č.1 a z ní do přiznání. Pokyny vás navedou. Účetní doklady se k přiznání nepřikládají.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.