Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mám produkt, dejme tomu, že ho ocením na 200 Kč, zda se ho prodá 10 000 kusů, ale pokud bych ho ocenil na 300 Kč, zda by seprodalo, třeba 80 000 kusů, což bych vidělal, a nebo ho mám ocenit na 100 kč a prodalo by se milion kusů, což by bylo ještě lepší. A nebo by se taky prodalo jen 12 000 kusů, což by vzhledem k předchozím příkladům nebylo výhodné (Je to jen příklad a možná trochu velké hodnoty.)
Jak na začátku určím při jaké ceně dosáhnu největšího zisku?
Díky
Podle mne vcelku jednoduché. Najdeš si podobný produkt na trhu a zjistíš jeho cenu. Střízlivě posoudíš rozdíly a podle toho vyšší nebo nižší cenu. Pokud je druhý výrobek známý, tak budeš muset zákazníky hodně důkladně přesvědčovat o tom, že si mají koupit zrovna tvůj - to tě ovšem bude stát další náklady. Nebo půjdeš s cenou mírně níže a budeš tvrdit že tvůj výrobek je lepší za nižší cenu - to si myslím že v konkurenčním prostředí je jediná cesta.
Pokud chceš masivní prodeje tak počítej s tím že musíš nejméně 60% nákladů narvat do marketingu, výrobní náklad, vývoj, režie, když tributní kanál, to je jenom zlomek nákladů, no tak kolik pak je zisk.
A úplně nejchytřejší Proto zbohatli právě na tom, kde většinu z toho můžeš vynechat, takže největší zisk je: media, software, všelijaké dnešní automatizované kurzy a doručování informací (Jednou natočíš a milionkrát prodáváš)...
Cokoliv fyzickýho, nedejbože posunování krabic, je velmi bolestivý a nízko ziskový dneska...
Pokud jde o vymýšlení, vývoj, uvedení nového fyzického výrobku na trh, nejen že to je extrémně obtížné v prostředí EU, ale i když si to za patentuje, tak musíš často ch inovovat, protože ti to stejně okopírují...
A ty náklady na marketink, tak to je často i polovina zisku nebo i tržby, narveš zpátky do reklamy... Neboli to je největší skill, není umění vymyslet, vyrobit geniální produkt, ale natlačit ho lidem
Pak můžeš skončit na tom, že zrovna z důvodu vyhoření továrny nebude dostupný jeden integrovaný obvod, a jsi v háji i Když máš odbyt na 1 000 000 ks
Je to extrémně složitý, je to extrémně riskantní, je to extrémně ziskový, co to je, je to podnikání.
Ps: maximalizaci Quantity Uměj cinani, Prostě nejdřív to je drahý, pak se to postupně zlevňují, pak je to extrémně levný, že to stojí klidně i méně než 10% běžný ceny (Prostě toho mají plný sklady a potřebuju se toho zbavit). Dřív to bylo v oblečení,, dneska to je i v průmyslové zboží z Číny
Uvedený příklad je mimo praxi. Chování zákazníků nelze vypočítat. Cena je daná převážně konkurencí. Zvýšení zisku lze docílit snížením nákladů, což v praxi znamená zhoršení kvality obchodu a servisu, což povede ke snížení odbytu a snížení rabatů na vstupu. Je potřeba empiricky najít rovnováhu obchodních podmínek podnikatele s přijatelnými podmínkami zákazníků.
A jakou má ten výrobek konkurenční výhodu nepíšeš, což je základ. Pokud není konkurence, můžeš diktovat cenu a mít vysokou marži. Pokud je konkurence potřebuješ co největší podíl na trhu nejnižší cenou, což zase vyvolá tlak na marže, takže klidně můžeš být ve ztrátě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.