Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Allegro, nevyzvednutá zásilka a odstoupení od smlouvy

Od: wella odpovědí: 11 změna:

Ahojky, jestli nakupujete často na Allegru, možná víte jak vyřešit tento problém, protože já u nich v podmínkách našel pouze informace o odstoupení od kupní smlouvy. Objednal jsem zboží do boxu, bohužel to tam skladují velmi krátkou dobu, nedošlo mi upozornění, že balík se vrací zpět a můj zaplacený balík se vrátil právě zpět (tato informace uždorazila). Nechci platit znova poštovné(opětovné zaslání), a proto chci odstoupit od kupní smlouvy, jde to? Díky za případnou radu.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
Vybral jsem si na Allegru produkt, zaplatil. Produkt dorazil v řádný termín =prodejce i přepravci odvedli skvělou práci. Zjistil jsem, že jsem si měl objednat trochu jiný rozměr, tenhle nepasoval (moje chyba). Ani by mě nenapadlo se pokoušet hodit mou chybu na někoho jinyho(ve smyslu mu pridelavat starosti) , zvlášť když se snažil o perfektní servis. Zboží jsem nevrátil. Hodnocení prodejci jsem dal nejvyšší, protože si ho zaslouží a má chyba není jeho.
wella
hodnocení

Poštovné jsem hradil z mé strany a zboží jsem muse koupit nejpozději dnes náhradní (barva) a použil ji. Mně bude ležet (pokud z allegra zašlou znova) a nejspíše ji vyhodím. K tomu není důvod, může posloužit někomu jinému.

 

hodnocení

4x

Informace o úložné době boxů vám byla podána nejpozději v okmžiku, kdy jste dostal zprávu o uložení zásilky v boxu. Bohužel tedy nebyla vyzvednuta vaší vinou. Nelze využít ani lhůtu 14 dnů k vrácení zboží, neboť jste zásilku ve skutečnosti nepřevzal. Co se týká odstoupení od kupní smlouvy, tato možnost se na váš případ nevztahuje. Takže buď znovu zaslanou zásilku asi přijmete, nebo musíte nést ekonomické důsledky vašich kroků.

wella
hodnocení

Zásilka dorazila 5. 3 do boxu a 7. 3 ráno už jela zpět. Tohle jsem nevěděl v době objednávky, že pojede prakticky hned pryč. Nikdy bych nic takového neobjednal. Poštovné propadne. Není ale důvod, proč by si měli nechávat peníze. Ostatně jsem kontaktoval prodejce a uvidíme. Ono dokonce mají v pravidlech Allegra uvedeno, že ani vratka do 14ti dnů není automatická jako v ČR takže jakýkoliv nákup tam, zdánlivě výhodný je vlastně ve srovnání s ČR podmínkami vratek výhodný sotva.

 

hodnocení

4x
avatar dabel
Ja nemam s alegrem zadnej problem komunikace perfektni sms i mejli zrovna dnes sem si v zasilkovně přebiral balik
Naučil sem se to platit kartou hned po obědnání a ještě sem se nezklamal tak nak nechapu jak ste to moh prošvihnout typuju že ste se na to vyprd a ted pláčete na špatnym hrobě

 

re4zon
hodnocení

2x
Rikam to uz asi po ste. Je UPLNE JEDNO, jestli se zbozi vrati prodejci neprevzate (mohl by si nauctovat maximalne poplatek prepravni spolecnosti za vraceni, ale takovy prakticky neexistuje) nebo vracene zakaznikem. Rozhoduje POUZE to, jestli prodejci dorucite odstoupeni od smlouvy, treba mailem. Tohle plati v cele EU a pro kazdy nakup spotrebitele od podnikatele. Az na vyjimky, mezi ktere barva fakt nespada, leda by byla michana na zakazku.
Nechapu, proc se tu neustale objevuji stejne spatne odpovedi, proc je nekdo furt oznacuje za spravne a co do toho kdo taha nejakou vinu a moralku. Sem tam neco vratit nebo neprevzit je naprosto normalni. Jde o obchod, kazdy prodejce pravidla zna. Jestli se mu nelibi, ze mu lidi vraci zbozi, muze treba nabizet postovne za desetinasobek bezne ceny..

Odstoupit od kupní smlouvy lze i bez převzetí zboží, nicméně úplně jedno to není:
. . .
Vážený pane xy,
k Vašemu podání zaslanému České obchodní inspekci ve věci odstoupení od kupní smlouvy si Vám dovolujeme zaslat následující vyjádření.
V obecné rovině lze uvést, že Vaším právem je od smlouvy uzavřené před internet odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupit od smlouvy je možné i předtím, než si zboží převezmete. Základním pravidlem je, že prodávající se musí o Vašem rozhodnutí od smlouvy odstoupit dozvědět, nestačí tedy pouze zboží nepřevzít.
Odstoupení od kupní smlouvy je na místě prodávajícímu oznámit co nejdříve, a to nejlépe ještě před předáním zboží do přepravy. V případě uplatnění odstoupení smlouvy poté, co zboží bylo odesláno kupujícímu, se odstoupením od smlouvy závazek ze smlouvy sice ruší od počátku, tj. zaniká povinnost kupujícího zboží převzít, nicméně jsme toho názoru, že prodávající by byl v dané situaci oprávněn požadovat náhradu škody v důsledku marně vynaložených nákladů na odeslání zboží spotřebiteli, tj. úhradu vynaloženého poštovného.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Firma může (ale nutně nemusí) vymáhat náklady na přepravu, které jsi jí způsobil. Jinak je zajímavé, že ti nepřišla ani sms ani email o doručení, které běžně chodí.
re4zon
Konkretne jake naklady na prepravu muze vymahat, kdyz si postovne zaplatil?

 

hodnocení

0x

Allegro je jen zprostředkovatel (internetové tržiště), Vy jste ve vztahu s prodejcem, který prostřednictvím Allegra své zboží inzeroval. A jen na okraj, již před mnoha lety bylo (teď nevím jestli přímo soudem nebo jinou institucí) konstatováno, že prodejce nemusí nevyzvednutí zboží brát jako vrácení v zákonem dané dvoutýdenní lhůtě. Napište prodejci, on Vám je povinen poslat peníze za zboží zpět (jinak by to z jeho strany bylo nedůvodné obohacení), ale jen cenu zboží tj. částku vynaloženou za zaslání si může odečíst.

Viz třeba zde:

penize.cz/...

prodejce nemusí nevyzvednutí zboží brát jako vrácení v zákonem dané dvoutýdenní lhůtě
Tak samozřejmě, odstoupení od kupní smlouvy je nutno vždy prodejci oznámit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]