Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč se nedá najít práce?

Od: thomasd odpovědí: 102 změna:
Dobrý den,
Chci se zeptat těch, co mají odbornější přehled.
Od Nového roku si hledám v Brně z důvodu propouštění nové zaměstnání, a to se dívám aktivně každý den. Reagoval jsem aspoň na 25, 30 obchodů (ne supermarketů), podotýkám s nemalou reakcí, a nikdo mě nepozval ani na pohovor, byť jsem prodavačem vyučen. Málokdo dokonce odepíše, to jejich "bohužel". Když vidím neúspěch, zkouším i fabriky, se kterými mám dokonce praxi 7 let. Napsal jsem třem fabrikám, které mají nejlepší nabídky a ani jedna nemá zájem.
Čím to prosím vás je? Ukrajincema? Větší nezaměstnaností?
Mohl by mi někdo poradit, co mám dělat, jak ty zaměstnavatele přimět nebo něco?
Kdybych si to mohl dovolit, tak se na to už vykašlu, ale nemůžu, i když už jsem z toho unavenej. A miluji ty kecy typu - Nějakou firmu si vybereš, tobě se dělat nechce apod.
Děkuji za odpovědi a rady :)

 

 

102 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

p23®
hodnocení

7x

Dobrý den.

Chápu Vás. Je to těžké, když se hledá zaměstnání. Vždy to bylo a je to stále těžké. V dnešní době k tomu ještě přibyli Ukrajinci, kteří asi v těchto profesích snad mají i přednost. Děláte pro to vše, jak píšete. Hlavně klid.

Hledejte a stále dál reagujte na nabídky. Ono něco vyjde. Denně bych sledovala nabídky na internetu, úřad práce, zaměřila bych se přímo i na podniky, kteří také na svých stránkách informují o volných místech. Prošla bych se i Brnem, možná Vás cestou něco upoutá. Hlavně stále hledejte. Abyste nespadl do nepohody. Je také potřeba, aby Vám dal někdo podporu.

Bude zase líp. Moc Vám držím palce. Určitě to vyjde. Nedejte se. Zdravím.

p23®

Mrkněte např. na jenprace.cz - Brno - Prodejní specialista a přijímací technik

thomasd
hodnocení

Děkuji Vám za kladnou, chápavou a podporující odpověď :) Napsala jste to výstižně, je to i ukrajinskými lidmi. Na nabídky se dívám každý den, minimálně na 4 největší portály, Brno jsem si též prošel, ale dnes už se na výlohy papír nelepí. Nikde ani jeden. Člověk je tak trochu bezmocný, jen stále zkouší a doufá. A potom poslouchá ty řeči známých nebo ve zprávách, že lidi nemají zájem o prácovní pozice.
p23®

Ano, je to tak. Pokud má člověk zaměstnání, ráno odchází, odpoledne se vrací a má splněno. Ostatní nemohou nic říci.

Jen vydržte. Vyjde to. Bude zase líp. Přeji krásné dny. Zdravím.

thomasd
hodnocení

Moc děkuji, opravdu :) Trochu mi to dodalo sílu. Zkoušet to samozřejmě dál budu, neboť hlavně musím.

 

ben®
hodnocení

5x
avatar ben
Dobrý den, snad nebude vadit rada formou přibližné citace ze známého filmu: "Mladý, schopný a inteligentní muž práci nehledá, ale pracovní místa sám aktivně vytváří." Zdravím!
lmgify

Svého času jsem ten výrok Vetchého měl rád. Pak mě život naučil, že lidé jsou různí a mají různé schopnosti. To je jako říct tomu podnikateli: "Mladý, schopný a inteligentní muž výrobky jiných nepřeprodává, ale nové sám aktivně vytváří" a postavit ho k soustruhu nebo rýsovacímu prknu, ať jen nespotřebovává na světě kyslík. Jenže to by se najednou hned provalilo, že pán chytrej je vlastně úplně neschopnej blbec, kterej neumí navrhnout ani papírovou krabici ...

Lidé jsou různí a mají různé schopnosti. Ne každý má vlohy nebo zájem podnikat Stejně jako každý nemá vlohy nebo zájem vytvářet nové výrobky nebo - jako tazatel - pomáhat zákazníkům si ty výrobky kupovat.

 

id
hodnocení

4x
Že by špatná vaše prezentace? Dva dny starý inzerat, BRENO Brno, koberce, prodavač, nástup ihned, 31 - 34 tis. Tak zajděte osobně mrknout.
thomasd
hodnocení

Já se prezentuji myslím dobře a adekvátně, životopis též mám správně vyplněný. O takovou nabídku bych zájem měl, i tento plat by mi docela stačil.
id
Doufám, že už jste hodinu na cestě do
prodejny. Asi tězko, zas budete jen vypisovat.
thomasd
hodnocení

Nabídku jsem si našel, přečetl a zareagoval. Tak jak chtěli - průvodní dopis a životopis. Je to stále dokola ale musím to zkoušet stále. Osobně to nemá význam, to už mám odzkoušené. Jsou s vámi hned hotoví, řeknou pošlete nám životopis a nashledanou.
julie12345

Zde se pána musím zastat. Také jsem déle hledala práci. Brala jsem si k srdci rady, ať chodím osobně - chodila jsem. Pak jsem ale zjistila, že ne všude jsou na osobní návštěvy zvědaví. Z recepcí, vrátnic vždy odpoveď ať pošlu mail, který často zůstal bez odpovědi. Což se člověka, který investoval čas a s odhodláním zašel na místo, skoro dotkne... U valné většiny míst je předem rozhodnuto, ale výběrka musí být zveřejněny. Další případ jsou automaty společností, které neustále uveřejňují inzeráty na práci, aniž by aktuálně hledali. To je pak legrace, když odpovíte na čerstvý inzerát a ten den dojde info, že nehledají. Kloudnou práci jedině po známosti. Bohužel, tak to vždy bylo, je a bude. A situace s Ukrajinou trh práce značně pozměnila. Držím pěsti a rozhoďte sítě mezi kamarády, případně si budujte kontkaty. Je to povrchní, ale nelze bez toho prakticky existovat.

thomasd
hodnocení

Julie12345 - napsala jste to celé výstižně. On, kdo si tím neprochází, tak má silácké řeči a osobně většinou nejsou na to dnes zvědaví a odkáží poslat ten životopis, takže jak kdyby jste tam nebyla.

 

herb
hodnocení

4x
U osob s nižším vzděláním - ZŠ, vyučení, bez maturity, to bylo vždy těžší. Doba, kdy se brala každá ruka a noha, už pominula. Navíc v tomto segmentu je opravdu silný tlak ukrajinské migrace. Jestli jste prodavač vyučený nebo ne, dnes nikoho moc nezajímá. Prodávat dokáže právě i každá Ukrajinka. Na kterou ještě mohou brát nějaké příspěvky. Chtělo by se napsat, abyste třeba zkusil i nějaké své podnikání, ale jelikož nemáte vyšší vzdělání ani řemeslo, ale jen prodavače, tak takhle varianta patrně padá. Zřejmě by to chtělo se na patřičná místa, kde někoho chtějí zaměstnat nebo by mohli chtít, dostavovat ve větší míře osobně, nebo alespoň obvolávat, než obesílat mailem a čekat, kdo kam pozve.

 

hodnocení

2x
avatar jenyk
Jak nedá najít práce?
Samozřejmě, na první dobrou se málokdy podaří najít nějakou vysněnou práci.
Ale to neznamená, že se vyplatí sedět celou dobu doma a jen brečet, že nikde nic není.
Hledat stále dál, ale mezitím jít dělat kamkoliv. Ale to by se muselo chtít. A když se nechce, je to horší, než když to nejde.

 

111®
hodnocení

1x

Dá se zajít na pracák a pokoukat po vystavených nabídkách, práce je dost..

thomasd
hodnocení

No práce dost je, ale taky jaké. Na pracáku bývají jen ty hůř placené.
id
Tak vemte cokoliv a práci snů si hledejte při práci.

 

mnd®
hodnocení

1x

V Brně ani ÚP nedává ,,umístěnky,,.Jsem evidovanej od 4.9.23 a už jsem tam byl 2x.Teď naposledy 15.2.24.Další termín mám 14.5.Vždycky jsem jen přišel - podepsal účast - dostal termín a nashledanou zase příště.Ale podporu zatím posílají pravidelně každý měsíc.S těmi reakcemi máte pravdu.Buď neodepíší a nebo při osobní návštěvě je odpověď - se ozveme.Zkuste fabriky v Kuřimi jestli se Vám chce dojíždět.Svoz mají zdarma.

thomasd
hodnocení

Ano, já jsem též objednán na ÚP po delší době, vždy se paní úřednice jen zeptá, jestli něco nového, dá mi podepsat účast a nadiktuje další termín. Oni to neřeší no. Podpora ale chodí včas a správně, to ano.

 

jirkaqwe
hodnocení

1x
Nechte si zkontrolovat od někoho životopis jestli tam nemáte nějaké chyby nebo něco, co odrazuje.
thomasd
hodnocení

Ano, to zkontrolovaný mám a mám ho právě dobrý a v pořádku.
amperr

Ano, to zkontrolovaný mám a mám ho právě dobrý a v pořádku.
Divný. Ať píšu do životopisu co píšu, vždycky k němu má personalista připomínky. Jednou je moc dlouhý, jednou moc krátký. Jednou je nepřehledný, protože se v něm pasáže opakují, jednou je nepřehledný, protože co se opakuje je vynecháno, atd, atd. Zkrátka ač měním tak maximálně strukturu dokumentu, je sportem personalistů kritizovat životopisy (co taky jiného, každý řeší takové problémy, na jaké stačí).

thomasd
hodnocení

Tak jistě, kdo chce hledat chyby, vždy si něco najde. Já ho mám znamým, který je personalista a studovaný člověk v oboru, zkontrolován. Nemám ho ani krátký, ani dlouhý, mám ho nejlépe jak snad dokážu a mám v něm i fotku.

 

hodnocení

1x
avatar juraja
Líbí se mi odpovědi "Však práce je dost,bere každá firma"
Pánové a dámy zkuste to, zajít,zavolat, otravovat.

 

mnd®
hodnocení

1x

A ty fabriky v Kuřimi už jste zkoušel oslovit? Svoz a odvoz dělníků zpět do Brna zdarma,jídlo,příplatky atd...Mám vám najít i číslo autobusu a trasu kde nabírají zdarma lidi? U nás je to u vozovny tramvají v Medlákách.Tam taky nabírají - od strážných po uklízeče.U těch strážných - že je mi víc jak xx nevadí/že mám amputované tři prsty na pravé ruce nevadí...ale že chodím někdy při bolestech o hůlce to už vadí.Zkoušky strážného taky udělá skoro každý de..nt.Snad víte koho volat hasiče a policii.Mám ty testy na strážného/vrátného doma a je to sranda je udělat.Já už se nijak moc nesnažím.Ještě tři měsíce a překlenu se z ID do starobního se stejným důchodem.

Ale co jsem se díval,tak podle příspěvků jste tady ráno,poledne,večer - mezitím si hledáte a jen posíláte životopis a čekáte na telefonu? Jestli cestou z Polní z ÚP to vezmete přes mendlák a nahoru na zelňák,tak tam určitě nabídky práce nalepné na výloze nebudou.A v kolika obchodech jste byl? se zeptat? U mé osoby je to jedno.Chybí mi tři měsíce do splnění odpracovaných let,ale Vy se budete asi muset víc snažit.Taky se jednou (jestli se toho dožijete) může stát že budete stár a v důchodovém věku,ale nebudete mít na důchod nárok.Nebo ano a budete to řešit různýma příspěvkama od státu a čekat kdy a jestli pošlou.A na závěr - ty lidi za přepážkou jsou rádi že mají práci. - ÚP práci uchazečům nehledá.Je jim to jedno a jsou rádi že sami mají práci sezení na zadku a ťukání do klávesnice.TEČKA.


doplněno 24.02.24 22:28:

PS: a pro taky ,,rádce,,.Proč bych nešel na ÚP,když zdarma rozdávají k ID ještě PvN a účast je jen jednou za tři až čtyři měsíce? Stát a daňový poplatníci na to mají.

thomasd
hodnocení

Já bydlím v Juliánově, takže bych to měl přes celé Brno do Králova Pole a ještě do Kuřimi, ale podívám se na to. Ty firmy a autobus si vyhledám :) Klidně i strážného bych šel dělat. Zkouším různé pozice. Na Polní jsem byl zatím jen dvakrát, město jsem si jeden den celé prošel a nikde ani jeden lístek. To už se v dnešní distanční době asi moc nedělá. Před 10 lety jsem byl též bez práce a do obchodů jsem chodil, dokonce i 3x do jednoho. Ani jednou to k něčemu nebylo. Vždy "pošlete nám životopis a hotovo", vedoucí tam mnohdy nejsou, takže jak kdybych tam nebyl. To není nějak z lenosti. Já žiji docela aktivně a jsem pracovitý. A ano, úřednice počítají s tím, že si lidi najdou práci sami. Max. někdy vytisknou jednu nabídku.
mnd®

Ve spalovně neberou? Nebo na letišti?

 

lmgify
hodnocení

1x

Zkoušel jsi zmínit známým a kamarádům, že hledáš práci? Třeba o něčem ví nebo přímo u nich je zrovna volné místo.

Většina volných míst není údajně inzerována a je zaplněna lidmi, které ta firma už zná nebo které někdo důvěryhodný, například dobrý zaměstnanec, doporučí. V extrémní formě, kdy ten uchazeč nemá na dané místo potřebné znalosti, je to mezi lidmi známé jako tlačenka, neboli "nezáleží na tom, co umíš, ale koho znáš!".

 

hodnocení

0x

Tak až na výjimky potřeba zaměstnanců v kamenných obchodech bude klesat. A na tuto i další málo kvalifikovanou práci tu nově máme stovky tisíc Ukrajibců.

A tohle jste zkoušel?

kariera.lidl.cz/v/...

Kariéra | Penny M/...

Tady bych řekl, že stále berou. Ale určitě to není zašívárna jako v nějakém málo navštěvovaném butiku.


doplněno 20.02.24 16:05: A na brněnských zastávkách MHD visí plakáty "Staň se řidičem".
thomasd
hodnocení

Mně o zašívárnu až tak nejde, ale jak píšu v dotazu - ne supermarkety.
asd1

Ale jde, jinak bys už v supermarketu hákoval (a klidně hledal dál něco co ti vyhovuje). Mmch. do kolika těch obchodů/ fabrik jsi osobně zašel nebo aspoň zavolal?

p23®

asd1 - Každý člověk je jiný. Každému vyhovuje něco jiného. Pokud by nastoupil tam, kde mu to nevyhovuje, tak tam nevydrží. Musí mít tu práci alespoň drobet rád. Zdravím.

thomasd
hodnocení

asd1 - do fabrik se osobně nechodí. Pracoval jsem ve fabrice několik let a tam doslova žádná zašívárna není. Naopak, jste hlídán, buzerován a ani se nezastavíte, nemůžete si zajít ani na záchod a když, tak je vám povyhrožováno prémiemi, takže mi prosím nepište o zašívání. Já si moc nevybírám, reaguji na nabídky různé a klidně půjdu do té fabriky znovu, ale část čechů jsme byli propuštěni, upřednostňují ukrajince. Do pár obchodů jsem zašel i osobně, ale vedoucí tam většinou ani není a odpoví vám prodavačka ať pošlu životopis a oni se ozvou. Takže jak kdybych tam nebyl.

Tady je vidět, že hlavně odpovídají lidé co práci mají a žijí v představě jak je vše jednoduché. Znám mnoho lidí, myslím že i šikovných se střední školou co se zajímali o práci zrovna třeba i v Lidlu a rovnou je odmítli... To, že na plakátu nabízí LIdl solidní plat, neznamená, že taky běžně někoho vezme. Může si vybírat, na druhou stranu další pracovník stojí peníze a v dnešní době nikdo neví jak se bude situace ubírat. Hromada firem končí, ale nikde se to zase až tak v médiích nevykřikuje... Některé firmy se ani neozvou..

Pravdou je, že se spíš sežene práce pro kvalifikovaného pracovníka a pak spíš i práce pomocná za pár koru...

Mě osobně se situace jeví, že některá místa jsou tam (inzeráty) mnoho let, že ty firmy jedou v takzvané pozitivní reklamě. To znamená, že když firma shání lidi, tak se jeví jako že je prosperující a úspěšná. Přitom nikoho neshání... Sám sem tuto politiku zažil v jedné firmě co jsem pro ni pracoval.

p23®

hiawata - ano, je to tak, jak oba píšete.

thomasd - Odpočiňte si, máte již něco odpracováno. Hlavně klid. Jistě se něco objeví. Přeji krásný den.

thomasd
hodnocení

Ano, bohužel je tak právě. Bývalá firma, kde jsem pracoval zveřejňovala pracovní nabídku, dokonce byla polepená i celá tramvaj, ale reálně nikoho nepřijímali. Tedy přijímali pouze ukrajince a ještě do očí manažer mi lživě řekl ,,no jo, ž čechů sem nikdo nechce jít". To určitě, najednou. Jinak dnes mi volala paní a zítra jdu na pohovor, tak mi prosím držte palce! :)
p23®

Budu na Vás myslet a držet palce. Zdravím.

 

hodnocení

0x

Divné...na internetu jen obecným zadáním práce Brno vidím množství docela pestrých nabídek. Kdybych neměl, vzal bych zatím cokoliv, a hledal dál něco vhodnějšího. Zkus Ostravu, tam najdeš i levné ubytování. Ty miluješ kecy o tom, že si něco vybereš a já takové, jak zaměstnavatele přimět, aby tě vzali. Co jim můžeš nabídnout?

thomasd
hodnocení

Ano, nabídek je dost, ale také si vemte na kolik obyvatel Brna a okolí! A k tomu jaké nabídky. A když na to napíše 20 lidí a potřebují třeba jen jednoho, dva, tak si vyberou logicky ty nejlepší a ostatním z většiny ani nedají vědět. A každý nehledá práci aktivně jak já každý den. Někdo zareaguje na jednu a měsíc o tom mluví a čeká a potom třeba zas a měsíce, roky plynou.
PS: stěhovat se určitě nebudu, kor do nějaké Ostravy. Tam mi to stačilo párkrát zajet na víkend.

 

hodnocení

0x
avatar aja1946
To je fakt v Brně takový problém? V Praze neustále čtu v Penny, v Lidlu přijmeme.

Ale pán píše, že do supermarketu NE. A ani se mu nedivím. Já bych to taky nedala. To už je lepší ta fabrika. Ale tam je problém zase ta blbá směnnost, noční apod. I když, překvapuje mě, že v Brně je problém něco adekvátního sehnat. Já jsem z menšího města (35 tis.obyvatel) a nabídek je tu fakt hafo. Denně sleduji prace.cz, místní ÚP, jooble.cz, jobs.cz a pracezarohem.cz. Bohužel většina nabídek neodpovídá mému zdravotnímu stavu. Být zdravá, myslím že mám práci hned. A to nejsem žádná mladice.

thomasd
hodnocení

Ano, do supermarketu ne, radši do té fabriky na kterou jsem i zvyklý. Ale věřím, že kdybych se ozval do takového Kauflandu, že ti by se mi možná ozvali.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
V dopravním podniku se o tebe poperou.
halamus

To už raději za méně peněz fabriku. Mluvím za sebe, ale mnoho lidí má stejný názor.

myslíte kvůli dělené směně, nebo proč je to špatné rozhodnutí, být řidičem MHD?

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Je ti nad 50 let?

dejmanto
hodnocení

Ne, to ještě zdaleka není.

 

runner2
hodnocení

0x
Ucházíte se zřejmě o nekvalifikovanou práci a těch kteří jsou ochotní takovou práci dělat a možná levněji je hodně.

 

fram
hodnocení

0x

Možná máte nějaký handicap: po 50-tce věku, žena, "překvalifikování"...

Rada: Vyberte si jednu firmu / státního zaměstnavatele a tu bombardujte zájmem celý rok. Nejlépe 1 šéfa, který by vám seděl. Přesvědčíte ho (i sebe), že bez vás nemůže být. 3x úspěšně aplikováno.

Myslím si s pravděpodobností hraničící s jistotou, že Thomas nemá handicap "žena" *smich*

thomasd
hodnocení

Ne, žádný handicap nemám. Jsem ještě poměrně mladý, dokonce i úřednice na pracáku mi řekla, že vypadám dobře, že by mě byla škoda do fabriky, ať to zkouším dál. I známí mi to tvrdí. Ještě abych něco lepšího našel, když nemohu ani to normální.

Omlouvám se, musím se smát. *smich2*To, že vypadáte dobře, není žádná dovednost a znalost, která by Vašemu zaměstnavateli přinesla užitek. Není podstatné "dobré vypadání", ale co je v hlavě a jaké jsou pracovní návyky. Pokud paní na ÚP i Vaši známí tvrdí, ať to ještě zkoušíte a o fabriku nemáte zájem, pošlete jim tedy, ať Vám přispívají alimenty za své hloupé rady. Důležitý je člověk vyučený či vystudovaný, nejlépe a praxí a šikovností. Pokud není, nepomůže ani hezká tvářička. :-D Napadá mě snad jedině gigolo.

Na vašem místě bych vzala první, co se mi naskytne, třeba i tu fabriku. Abyste si nemyslel, že jen kecám, se svým pedagog. vzděláním jsem 7 let stála u pásu a montovala rádia, až se ze mě kouřilo. Peníze byly potřeba. Ale nikde není psáno, že tam musíte ztvrdnout nadormrti.

Proč se bráníte řetězcům? Mám známé: v Penny, v Tescu a v Bille a všechny tři si to pochvalují. Tak nevím, proč se toho bojíte. Často tam jsou i muži, hlavně u limonád, to je pro ženy těžší.

Berte první, co se Vám naskytne, nejste zase žádný odborník, abyste si mohl vybírat. A na lepší můžete odejít vždycky. Lepší, než sedět na pracáku jak bedna kytu. Jaga.

lmgify

> že vypadáte dobře, není žádná dovednost a znalost, která by Vašemu zaměstnavateli přinesla užitek

Byste se divila, na kolik prodejních míst a pozic styku se zákazníkem, je vzhled prakticky jedinou podmínkou. Polapit zákazníka a pak ho přehodit některému z těch znalých Quasimódů :)

> bych vzala první, co se mi naskytne, třeba i tu fabriku

Já bych s nouzovkou počkal až na čas skutečné nouze. Fabrika (nebo jakákoliv jiná nezajímavá práce z nouze) tě utahá, unaví, sebere ti vůli a čas někam jít hledat ideální práci a pokračovat v aktivním hledání. Ani se nenaděješ a najednou budeš mít odkroucený u pásu rok.

Možná je teď čas přepnout na nouzový turbo mód. Bombardovat životopisem, e-maily atd. cokoliv a kohokoliv, kde to byť i jen vypadá, že je tam práce, která by tě zajímala.

Držím palce!

thomasd
hodnocení

To víte že ano, že se dívají i na vzhled a vystupování. Někde to i dokonce píšou. Každopádně neříkám, že když se někdo někam hodí, že je to všechno nebo to hlavní. Já ve fabrice pracoval celkem 8 let a taky jsem si trochu odrovnal záda atd. Tolik lidí mi řeklo, ať jdu dělat něco jiného, lepšího. Snažím se každý den, aktivně prohlížím a neunikne mi nabídka žádná. Proč tedy odmítají i ve fabrikách, když se říká jak se lidem tam dělat nechce, že nemají lidi a já mám 8 let praxi a jsem vyučen a odepíšou, že vybrali jiného kandidáta? No jasně, ukrajinca. Jak v mé bývalé práci. České lidi doslova stopli a odmítali, ale ukrajinci to byly nábory! Je to teď špatné.
lmgify

Rčení ze zemí s historicky stálým přílivem přistěhovalců: "Jestli se ucházíš o práci, kterou může dělat imigrant, neucházíš se o správnou práci." Jako domácí máš pochopitelně větší a lepší znalosti místního prostředí, jazyka, zvyků, postupů atd., takže se ucházíš buď o práce začínající na úrovni šéfa těch cizích pracovníků (předák, vedoucí směny, prodejny, vedoucí prodejního oddělení, školitel/manažer/supervizor prodejců, ...) nebo práce, které nemohou dělat z důvodu těch nedokonalých znalostí místních reálií (prodejce zboží vyžadujícího nutnost znalostí podmínek trhu, přesného a jasného vyjadřování, načtení a pochopení velkého množství informací v češtině apod.)

Spíše než reagováním na inzeráty bych aktivně obesílal (obtelefonovával?) firmy z oboru, kde mají pozice, na kterých bych chtěl dělat. Zjištíš je hledáním na webu, seznamech firem daného oboru (jsou sdružené v různých asociacích, klubech, zájmových organizacích, podílely se na nějakých akcích, prodaly někomu nějaké řešení nebo ho od někoho koupily, expandují, přemísťíly se, atd.), psalo se o nich v novinách, odborných časopisech, televizi, ...

asd1

Vyučenej prodavač kterej 7 let hákuje někde v kolbence u pasu než ho vyhodí, to asi nebude typ pro náročnější práci kterou nemůže dělat každej. Toho vezmou zase jen na tu podřadnou. Ovšem tu podřadnou ani nehledá, chce se dostat na lepší ale tam je pod čarou. A ještě mává jak má supr životopis a hezky vypadá. Asi ne, jinak by byl mezi těma dvěma z dvaceti který vezmou..

= buď slevit z nároků a brát to na co má, nebo na sobě zapracovat aby nabízel víc než snahu najít teplý místečko.

Mmch. když se někam jde osobně, tak ne za recepční, ale přímo za mistrem nebo personalistou. K nim se dostane přes známé, na dni otevřených dveří, v hospodě kam chodí atd. Recepční nebude nikoho tahat od práce aby se na něj šel podívat, řekne ať pošle ten životopis (který dorazí mezi dalšíma padesáti, kde se objeví deset vhodnějších uchazečů a vybírá se z nich.)

id
@asd1, tohle jsem chtěla napsat už včera. Našla jsem mu inzerát v BRENU. Neobtěžoval zvednou zadek a zajet na prodejnu, chtít vedoucího nebo zástupce. Slušně se představit. V případě nepřítomnosti vedení vypátrat, kdy bude šéf přítomen. Tazatel tvrdí, že je to zbytečné, z pohodlí domova zašle mejl.
Já bych ho nikdy nezaměstnala. V obchodě by stál jak poleno, nenabídl zboží a jen by čekal na výplatu. Hlavně že má pěknou tvářičku.
thomasd
hodnocení

Ano, po vyučení jsem nemohl nic do (nepotravinového) obchodu najít, dlouho. Až poté nějaké brigády atd. Potom jsem hledal znovu a opět neúspěšně. Tak jsem se dal na fabriky. Tam jsem problém neměl, mám nějakých 8 let praxi, zažil jsem si dobré i mnoho špatného, jakožto buzeraci nadřízených, firemní charakter, zhoršení zad atd. Nyní jsem skončil z důvodu propouštění čechů a rodina, známí včetně úřednice na ÚP mi tvrdí, ať si najdu něco lepšího, že se na to i hodím atd. a vytrvám. Snažím se ale bohužel, nedaří se. A zatím ani do těch fabrik, do kterých jsem napsal. Dál už nevím a slevit např. platově nechci, nemohu.
Jen mě potom úplně vytáčí, jak někdo machruje, že je to pouze za člověku si najít práci, že se mu nechce, že je práce dost atd. Kdo si nezkusil, nezažil, tak neví.
p23®

asd1 - nevím, jaké máte Vy osobně zkušenosti s hledáním práce. Je to velice náročné. Pán asi není z těch, který by žil z podpory. Pracoval. Možná, pokud by nesnižovali stavy, tak tam zůstane až do důchodu. Jak to bývalo. Je potřeba mu dát radu a podporu. Jinak mu asi nepomůžeme.

Každý nemá na to, oslovovat kde koho. Do hospody třeba ani nechodí. Férově jedná, tudíž předpokládá férové jednání a to asi chybí. Každý normální člověk chce pracovat.

Chtělo by to asi sem tam prověřit tyto nabídky - Úřadem práce. . Možná by se to drobet zlepšilo.

Jinak vzhled je také velice důležitý. S modelem tepláky, by asi daleko nedošel. Zdravím.

thomasd
hodnocení

id - já jsem si tu nabídku náhodou našel a poslal tam průvodní dopis s životopisem. Kdybych měl na všechny nabídky jezdit osobně, tak jezdím po Brně i od rána do večera, kor v dnešní online době. Navíc to většinou nemá nějak cenu, mam to odzkoušené a to jsem vám již odpověděl. Oni si též usnadňují práci, že ani neodepíšou a jednají tak, jak se to hodí jim. Pracovitý jsem právě až dost, to bych nezvládl roky, co jsem vydržel zvládnout a byl jsem jeden z nejlepších a ano, i tak stejnou mírou se propouštělo. I paní, která tam dělala 15 let a měla 2 roky do důchodu. A kdyby mě to bavilo, tak se tu zoufale neradím.
asd1

Taky bych tě nevzal.

Po letech praxe bys měl spíš šéfovat a rozhodovat koho vyhodíš a koho vezmeš místo něj a ne být vyhozen úplně ze spoda jako nevyhovující.

Prodejna koberců neni nic velkýho s personálním úsekem, nezajít tam osobně za vedoucím a jen poslat mail znamená minimální snahu, id s tim že bys tam jen postával má pravdu.

Jak si doplňuješ vzdělání abys fabrice nabídl i nějakou odbornost a ne jen nekvalikovanýho pikolíka? Na prodavače sice papírově vzdělání máš, ale pár brigád neni moc praxe. Takže taky nic moc. S tímhle budeš rád když tě vezmou do supermarketu nebo ve fabrice k pásu, a i tam ti tví "ukjrajinci" nabízí mnohem víc, nepostávaj ale makaj a to za prachy za který tu nikdo jiný dělat nechce.

thomasd
hodnocení

Asd1 - podotýkám znovu, že jsem nebyl vyhozen jako nevyhovující, ale za 1. že se snižovala směnnost a za 2. že upřednostňují ukrajince. Náhodou jsem tam byl jeden z těch lepších a měli mě rádi. Rozhodují o tom však ti navrchu, kteří nás téměř neznali a pouze vybrali jména. Tam se nedalo postávat, dokonce ani zastavit se. Dělali jsme kolikrát i na 2 pozicích zároveň, když někdo marodil, časté přesčasy atd. A ano, ukrajinci jsou též pracovití a šikovní. Vůbec si na ně nemohu stěžovat. Když všude upřednostňují s praxí, kde si ji mám kromě supermarketu vycucat? Do fabriky znovu klidně půjdu. Jsem na to zvyklý a své výhody to má, praxi v tomhle mám 8 let. "Vykládá se", že berou všude, stačí si vybrat. No dnes tomu tak zjevně není.

že upřednostňují ukrajince. ...Náhodou jsem tam byl jeden z těch lepších a měli mě rádi.
proč tomu nevěřím?

Milane, taky se mi to nějak nezdá. Každý zaměstnavatel si brzy všimne, jak kdo pracuje, jak se chová, jak je ochotný apod. Pokud propouští, vždycky jen takové ty nemakačenka, které jsou tam pár měsíců a nepřetrhnou se. Pokud je pán, jak sám píše, jeden z těch lepších a měli ho tam rádi, navíc má praxi, je to člověk, kterého si každý zaměstnavatel rád ponechá. Protože se osvědčil.

Ukrajinci nejsou,pokud vím, upřednostňováni, berou práci, kterou Češi mnohdy ani nechtějí dělat. Ale že by kvůli Ukrajincům vyhazovali schopné, pracovité a oblíbené Čechy, o tom jsem ještě neslyšela.

Bude tam asi nějaké čertovo kopýtko, jinak to nevidím. Jaga.

Paní kolegyně Jago, naprosto s Vámi souhlasím, ale nevidím tazateli do duše, proč píše jak píše.

Milane a paní Jago. Já bych pánovi klidně i věřil.
Můžu vám ukázat jednu celosvětově známou firmu u nás ve městě.
Taky vsadila na Ukrajinky, vyhodila (pardon, propustila) pomalu polovinu stálých a zkušených zaměstnanců. Nabrala Ukrajinky a dnes když se jich chce hodně vrátit domů, tak jen stojí z otevřenou hubou.
thomasd
hodnocení

Paní Babojago. Vidím, že moc nevíte, jak to ve fabrikách chodí. Já tu přece nemám důvod si něco vymýšlet a přibarvovat, kór v téhle mojí situaci. Zaměstnavatelé a manažeři sedí nahoře, max. pouze prochází, zaměstnance berou jako řadové dělníky, i když bez nich by firma byla k ničemu, neví kdo se jak jmenuje, jaký je, nezná je a nezajímají se o to. Vůbec se ani našich mistrů neptali, mistři to ani sami nevěděli a byli z toho špatní, že přichází o dobré lidi. O práci přišla zhruba 1/3 firmy, kterým to bylo oznámeno po telefonu, přišli jsme si pro zápočťák, výpověď z jejich strany a do určitého data jsme to odchodili. A ano, ukrajinci dnes upředňostňování často bývají, včetně naší firmy, kde najednou přijímali pouze je a čecha ani jednoho.

Pane Juro,

Já bych pánovi klidně i věřil.

Klidně mu věřte, je to na každém jednotlivci, čemu a komu věří. Já jen nevěřím, že tak dobrého pracanta (jsem tam byl jeden z těch lepších a měli mě rádi.) propustili a místo toho si vzali neznalého Ukrajince.

Jaká to asi je firma, když takto postupuje?

pane Milane Švédská, ale celá vrchnost je Česká

Holt : "Homo homini lupus"

lmgify

@milancukrar: Nerozhoduje, jak moc je někdo dobrý, ale jak moc je někdo dobrý vzhledem k platu.

Jestli byl tazatel o 20% lepší než Ukrajinec, ale o 30% dražší (bude chtít přidat kvůli inflaci, kdežto Ukrajincovi to bude stačit, protože pořád vydělává 5x více než na Ukrajině), tak ve výsledku je pro firmu ten Čech i do budoucna méně ziskový a bude odejit jako první.

Každý to vidí jinak...

Jestli byl tazatel o 20% lepší

ale on píše, že byl jeden z nejlepších...

lmgify

20% byl příklad a pro určité práce je to výrazně vyšší výkonnost než výkon typického pracovníka.

Jak jsem ale psal, nerozhoduje výkon, ale výkon na jednotku ceny (nebo cena za jednotku výkonu). Případů, kdy propustili jednoho drahého koně, aby za stejné peníze najali 2 méně výkonné osly, je plná historie.

thomasd
hodnocení

Imgify - máte pravdu. To je asi tak hlavní důvod. Byli též šikovní, dobří a znalí někteří podobně jak já, jenže si tu výrobní firmu pletou s normální. Tihle z vrchu nás ani neznali a ani je nezajímalo, kdo jaký je. Prostě se začalo propouštět a tak stejnou mírou vybrali jména a byli mezi nimi i ti dobří, dlouze pracující jako např. ta paní 15 let tam a již před důchodem. Samozřejmě nikdo mi to věřit nemusí a já se tu vůbec nemusím obhajovat někomu, kdo takové systémy nezažil a není to přece problém tohoto příspěvku. Já jsem s touto minulostí smířený. Jde mi o současnost a budoucnost.

Imgify, asi to je opravdu jiným pohledem, páč vím, jak v této firmě hledají lidi, co něco opravu umí a chtějí pracovat.

Nikoliv, že si myslí, že to umí a chce jen výhody.

Těch konkurzů na svářeče, zjistí se, že neumí vařit a chce dělat certifikovanou práci.

Opačně - kancelářská práce ideální pro maminky, dámy 50+, ID atd. Slušné podmínky, žádné extra požadavky, jen nutnost naučit se něco nového (specifický obor), leč nikoli nezvládnutelného - a tím se končí, protože "Já se přece už nic učit nebudu! Proč bych měla?" (i když slušněji vyjádřeno). No a pak si stěžuje, že kvůli dětem, věku či zdravotnímu stavu tu práci ne a ne sehnat :(

 

hodnocení

0x
avatar infantilni

Zkuste armádu, tam teď berou všechno, bez fyzičky i s astmatem :) a nejnižší plat je přes 30.000 čistá ruka + částečně proplacení dojíždění, 100% nemocenská a ruzne další benefity :D útvary blizko Brna: Vyškov, Olomouc, Prostějov. Pokud Vám není 60 let, tak jste vklidu :D

výtka
Upozornění od sys milancukrar 21. 02. 2024 20:04:58
dáte zdroj Vašich informací
mnd®

Špatná odpověď.

...Zkuste armádu, tam teď berou všechno, bez fyzičky i s astmatem

Předpokladem pro přijetí do služebního poměru je potřeba ozbrojených sil a splnění podmínek, kterými jsou:

občanství ČR,

dosažení věku 18 let,

zdravotní a psychická způsobilost,

trestní bezúhonnost,

minimálně střední vzdělání s výučním listem,

fyzická zdatnost,

čestné prohlášení, že nejste členem politické strany, politického hnutí, odborové organizace, nepodporujete, nepropagujete hnutí nebo nesympatizujete s hnutím, které prokazatelně směřuje k potlačování práv a svobod člověka nebo hlásá národnostní, náboženskou anebo rasovou zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob,složení vojenské přísahy.

dáte zdroj Vašich informací?

mnd®
mnd®

Jinak tohle podobně platí i u Policie státní a i u Městské.Taky neberou kde koho.Za řidiče MHD taky nevezmou kde koho - reklama je pěkná,ale výsledek bývá nula.

mnd®

Pořád tady není zdroj informací od infantilni že berou u armády všechno,bez fyzičky i s astmatem.Rád bych ukončil pracák a šel se hlásit o práci.Je mi teprve 53+ a chodím o hůlce,tak se mám přihlásit? Přece berou každého ( dle Vás ).

výtka
Upozornění od sys milancukrar 22. 02. 2024 16:00:42
Musíte si počkat, až se dostaví. Ne každý tu je stále.

Jsem zde :) možná to vím proto, že jsem přímo u zdroje? Ono totiž u armády je rozdíl PR a marketing, a opravdové fungování této díry na peníze. Ani novináři nemohou natočit třeba názor jednotlivého vojáka a prezentovat ho, musí to mít schválené kdo ví kým a ještě k tomu musí maximálně mluvit s "tiskovým mluvčím" každého útvaru. Do médií smí obyčejný voják mluvit jen v případě marketingového. V armádě jsou lidi třeba s různými zdravotními indispoizcemi atd. Kdyz máte alergie na cokoliv, tak vás nedají na bojovou jednotku, ale třeba na skladníka, řidiče lakovky, logistickou podporu, na štáb dělat administrativu atd. Ve vojenských nemocnicích při absolvování celodenního zdravotního vyšetření před vstupem do armády vás vyšetří snad na všechno, od ORL, kožní, oční, až po psychotesty (které zvládají kupodivu nejlépe ty největší individua). Kde na konci se všemi výsledky jdete k posudkovemj lékaři, který Vám da závěrečnou zprávu, kde vám určí co můžete a nemuzete v armádě dělat, a vůbec nezáleží na tom, jak vyšetření dopadlo, protože ten posudkový lékař dává to kulaté razítko. Víte, před covidem byl přijímač základní přípravy na 3 měsíce, kde jste museli podstoupit každý měsíc fázové testy ze znalostmi a fyzickou kondicí, z 40 lidi jedné čety prošlo třeba 60%, dnes je přijímač 1 měsíc a pár týdnů a vy vůbec nemusite nic takového plnit, nemusite podstupovat fyzické přezkoušení a i kdyby, nemusite jej zvládnout, aby vás nevyhodili. Zkratka potřebuji nabírat, tabulky jso nejdůležitější, nejde již o kvalitu jedince, bohužel. Zkratka pokud z vlastní vůle neskončíte, tak projdete. A nemocenská 100%, to je pravda, ale když jste déle jak měsíc na PN, přicházíte o stabilizační příspěvek 7000. Nějaké další otázky? Zdroj ani nemusite hledat, ten neexistuje, mají to pěkně ošéfované. Jo a ještě, na vojaky instruktoři v základní přípravě nesmí ani pomalu řvát, protože když si stěžují, mají velitelé velké problémy, dnes už jen v rukavičkách :)

TAkže infantile, když se pudu v šestapadesáti přihlásit, tak mě berou?

Ten zdroj, u kterého jsi, je umejvání štábních hajzlů?

Pane ernie, máte skoro pravdu...

Zdroj ani nemusite hledat, ten neexistuje,
Je to jen výmysl a blábol. Možná jen názor, ale blábol.

Tak Milane, ono se stačí podívat na tato videa, a myslím, že infantilní tvrzení infantila lze s přehledem považovat za flameware. I když lze připustit, že testy by zvládli i někteří padesátníci (jako třeba já ;) ) Ale vzhledem k tomu, že vás po padesátce nechtějí ani do automobilky k pásu, tak do armády ani do kuchyně myslím.

doarmady.cz/...

Pane ernie, tak si myslíte, že pan infantilni® lže?

Hele staroušci, pokud máte někoho známého v armádě, tak se zeptejte. Nic jiného vám fakt už nejde poradit. Na druhou stranu chápu váš skepticismus k mému názoru, taky bych tomu jako civil nevěřil. A ano, znám pár lidí, kteří nastoupil v 53 letech. Některé útvary mají věkový průměr i 45 let, některé bigošské útvary zase 25. Lžu jak když tiskne :)

Ernie, papouškuješ zase marketing armády, jsou tam neúplné informace, píšou Praha nebo Olomouc, ale je to i Brno, České Budějovice a možná nějaké další města :) podle popisu na těch stránkách to vůbec nemuzete vědět, jak to funguje.

Řeknu vám postup, přihlásíte se on-line do armády, oak vás kontaktuje krajské vojenské velitelství, poté si s vámi daji schůzku, budou vyžadovat nějaké informace a vyplňování dotazníku, pak vám daji termín do vojenské nemocnice k zdravotními vyšetření, po zdravotním vyšetření jdete znovu na KVV, kde vám daji termín na fyzické přezkoušení a dle toho personální pohovor, na personálním pohovoru se dozvíte, kam můžete jít, co vám daný personalistka nabídne dle priorit podstavu, pokud nemáte dopředu smluvnené místo na daném utvaru. Když nabidnute pozice odmitnete, jste v půlročním bazénu zájemců, kdy vám do půlroku daji vědět, jestli je vaše požadované místo volné. Pokud přijmete rovnou jejich nabízené místa, oak podepíšeme smlouvu na dany utvar a určí vám termín přijímače (Vyškov kurz základní přípravy), tam strávíte měsíc a jdete na utvar (porad běží 3 měsíci zkušební doba). Většinou je smlouva na 4 roky s dobou rozhodnou 7 let, ale to záleží na systematizovaném místě.

 

runner2
hodnocení

0x

Smím se zeptat, proč jste se šel učit prodavačem? Co jste čekal že pak budete dělat, když ani v těch supermarketech pracovat nechcete? Pokud jste ještě mladý tak Vám velmi doporučuji zajímat se o nějaký dálkový učnák nebo rekvalifikaci v oboru, který Vám k něčemu v životě bude. Nevím co Vám je blízké - topenář, elektrikář, malíř.. Musíte být v něčem dobrý a v tom se celoživotně zdokonalovat, postupně získávat svou cenu na trhu práce. To je cesta jak nebýt flustrovaný z hledání nové práce. Být Vámi, tak už mi v hlavě zvoní alarm, že jsem nezaměstnatelný. Držím palce, ať se k nějaké změně odholáte !

thomasd
hodnocení

Na to vám rád odpovím. Proč? Za mě se podávali přihlášky 3. Jedna z nich byla prodavač a na maturitní obor jsem jít nechtěl a netroufal si. Co jsem čekal? V 15 letech nad tím člověk až tolik nemyslí a byl jsem rád, že jsem střední dodělal, oproti hromadě jiných, které znám a mají pouze základku. Já v obchodě pracovat chci, pouze v supermarketech ne.
runner2

Rozumím tomu, že v 15ti letech člověk neví. V té době by asi měli pomoci rodiče s výběrem oboru. Ohledně té školy - máte sice dokončenou střední školu ale jak vidíte k ničemu Vám není protože obor je jaký je a jenom za tu školu Vás nikdo platit nebude. Hledáte typ práce, kterou může dělat snad každý, takže nabídka převyšuje poptávku.

thomasd
hodnocení

Plno mých vrstevníků, spolužáků a známých mají jen základku. Buď jim to nešlo nebo otěhotnily atd. Já jsem to ale dodělal, jsem vyučen a to i v oboru. Že je nabídek málo a uchazečů spousta, vím. A vybírají si ty nejlepší.

Tak to si vybrali přeci Vás.

jsem tam byl jeden z těch lepších a měli mě rádi

 

mnd®
hodnocení

0x

thomasd: Jak dopadl ten pohovor? Nějak jsem nenašel info. kam,co a jak.Díky

thomasd
hodnocení

Nepsal jsem o tom. Do jedné lepší fabriky. Dopadl docela dobře, líbí se mi to tam. Mají se ozvat.

 

id
hodnocení

0x
Taky mám dotaz na tazatele. Proč nééé supermarket? Protože se tam musí makat? Chcete být prodavač a praxi nemáte žádnou. Začněte v supermarketu a pak vás rád někdo přime do jiného obchodu.
Jste jak dítě - já chci, já nechci ...

 

thomasd
hodnocení

Jak dítě :D Nevím, proč řešíte jedinou zmíněnou věc, kam prostě jít nechci. Já jsem leta makal ve výrobě, kde se nezastavíte, nemůžete ani na záchod a řvou po vás.
p23®

thomasd - Jen klid. Je dobře, že víte co chcete. Zdravím.

id
Je fajn vědět, co člověk chce, ale když na to nemá nebo z počátku neumí a nechce dělat kompromisy, tak dle vás má být v klidu. Lze to, když ho budete živit vy. A nebo my všichni válenim se na pracáku.

 

david12
hodnocení

0x
Dobrý den, asi působíte zoufale, musíte to mít u prde**. A pokud opravdu ne, tak je tu úřad práce a ten Vám práci najde, sice asi na nic, ale třeba budete mít štěstí...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]