Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Paušální daň - nesplnění podmínek

Od: 8mafian odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

rád bych se zeptal trochu atypickou otázku. Loni v září jsem 13.09. zakládal živnost a rozhodl jsem se, že chci vstoupit do režimu paušální daně. Nevědel jsem/Nepřečetl jsem si, že nemám na to právo protože jsem předešlé období byl klasicky zaměstnán. To je samozřejmě moje chyba. Na úřadě jsem s pomocí paní uřadnice vyplnil oznamovací tiskopis a spokojeně žil v tom, že není problém a platil paušální daň až do tohoto měsíce. Věděl jsem, že musím podat daňové přiznání kvuli předchozímu HPP, takže jsem si našel účetní. Ta nyní zjistila, že jsem nikdy do režimu paušální daně nevstoupil. Na otázku, proč mi nebylo zasláno oznámení, odpověď nedostala (kromě toho FU tvrdí, že jsem nebyl součinný, což je nesmysl, který mužu dokázat prázdnou datovou schránkou). Dnes, 14.02.2024, 5 měsícu po odeslání tiskopisu, mi do datovky přilítlo Oznámení o nesplnění podmínek v paušálním režimu. Přiznávám, že jsem udělal chybu a nemám problém svou chybu napravit. Přijde mi ale špatně, že kvuli tomu, že mi bylo toto oznámení dodáno až po urgenci účetní, jsem prošvihl termín pro přihlášení do režimu paušální daně 10.01.2024. Zároveň mi nikdy nebyla vrácena pravidelná platba na FU, v portálu SSZ nemám žádne údaje po přihlášení a v pojišťovně jsem po přihlášení veden ako "osoba samostatně výdělečně činná v paušálním režimu". Myslíte, že je nějaká šance zachránit režim paušální daně pro rok 2024? Děkuji mockrát.

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Úřad vyhodnotil, úřad rozhodl, Nejste-li spokoijen s rozhodnutím, podejte rozklad kde vylíčíte Vaše argumenty. Ten kdo tam sedí si Vaše argumenty prověří a rozhodne. Pokud nerozhodne on sám, tím že rozhodnutí změní, předá to k nadřízenému orgánu, který prověří stanoviska FÚ a stanoviska Vaše a nějak rozhodne.

Pokud jste měl na mysli, že na FÚ vlítnete jak Alibaba a 40 loupežníků tak v tom vám nepomohu.