Nejste přihlášen/a.
Zdravím, řeším nějaké papírování s účetní a ta po mne chce list vlastnictví. Když si zadám do vyhledávače co je LV tak mi vždy vyjede Výpis z katastru nemovitostí. Ten jsem však účetní doložila. Proto jsem trochu na vážkách co po mne chce a kde případně si dokument obstarat.
Děkuji. J.
List vlastnictví je datový objekt, který má svoje číslo a zahrnuje seznam nemovitostí a seznam jejích vlastníků. Všechny nemovitosti na jednom LV vlastní právě ti vlastníci, kteří jsou uvedeni v té druhé části toho LV. Jedna nemovitost je vždy právě na jednom LV, na jednom LV může být více nemovitostí, ale jeden vlastník může být samozřejmě na více LV.
Je to výhodné proto, že když několik parcel vlastní stejný člověk, tak se to eviduje na jednom místě a to je LV. Když pak třeba umře a vlastnictví se rozdělí, změní se jen ten LV. Když část parcel prodá, vytvoří se nový LV, nemovitosti se na tm prvním smažou a napíšou se na nový a tam se samozřejmě změní i majitelé.
Takže když si uděláte výpis z katastru k jedné nemovitosti, vybíráte jen podmnožinu z jednoho LV. Oni chtějí zřejmě celý ten LV.
Jen pro doplnění...
Výpis z katastru jako podmnožina LV je přesněji řečeno "Částečný výpis"... tento terminus technicus je na výpisu z katastru uveden, aby bylo na první pohled jasné, že se nejedná o výpis celého LV. Stejně tak tento termín používají pracovnící katastru např. při komunikaci s klientem v případě objednávky výpisu, kdy je možné jej přizpůsobit přání a potřebám klienta. Na částečném výpisu může být uvedena jedna i více parcel z konkrétního LV. Přirozeně za podmínky, že nejsou uvedeny všechny parcely daného LV, pak už se nejedná o částečný výpis.
Obráceně LV je podmnožina výpisu z katastru nemovitostí. Každý výpis z katastru je nadepsán jako "Výpis z katastru nemovitostí". Ten nejčastěji obsahuje údaje z listu vlastnictví ale i několika listů vlastnictví.