Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Snížená cena po zakoupení

Od: gabora odpovědí: 29 změna:
Dobrý den, mohu po prodejci požadovat část peněz nazpět při tomto scénáři?
Na konci listopadu jsem zakoupila produkt za částku 20.000 Kč.
Po týdnu dorazil poškozený, nepoužitelný a na vyhození. Na email jsem po telefonické dohodě s prodejcem zaslala fotky, nový produkt dorazil před dvěma dny.
Nyní,nejedná se o akci, úplně totožný produkt stojí 16.000 Kč.
Pokud bych neřešila poškozený produkt, tak bych ve lhůtě 14 dnů ze zákona vrátila bez udání důvodu, objednala znovu a vyřešeno, ale jak je to prosím v tomto případě? Děkuji

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar babajaga

Myslím si, že by Vás prodejce poslal, slušně řečeno, k šípku. Pokud jste produkt opravdu chtěla, musela jste cenu předem akceptovat. Zboží jste chtěla a objednala i za těch 20 tisíc. Že je cena nyní nižší, to nemá na nákup vliv. S tou původní jste souhlasila.

Když nakupuji něco většího, vždycky pobrouzdám předem po Heuréce. Tam vidíte různé ceny stejného zboží + současně i ceny za dopravu. Rozdíl mnohdy bývá opravdu značný. Podle toho se rozmyslím a vyberu si, od koho nakoupím.

Prostě, stalo se. Prodejce měl problémy s první zásilkou /selhali skladníci nebo řidič/ a teď ho budete ještě uhánět, aby Vám něco vrátil. Nechte to být, stejně se ničeho nedomůžete. Třeba se Vám zase někdy stane, že uděláte naopak lepší nákup. To je prostě život. Jaga.

Styděla bych se zboží vracet a za pár dní objednávat nové, totožné. Jako když vlastně nevíte, co chcete. Na takovou zákaznici by prodejce opravdu dlouho vzpomínal. *bzum* Co kdybyste byla tím prodejcem Vy? Také byste drahé věci přijímala zpět a posílala nové, levnější? Pochybuju.

Zákon je zákon. Není ostuda trvat na svých právech. Nikdo prodejce nenutí živit se ešopem.

Ale pani zboží reklamovala. To se má stydět že zboži bylo nepoužitelné.

 

jiofa
hodnocení

6x

Stalo se mi něco podobného, ale nikoliv v takovéto sumě peněz. Po objednávce, v řádu několika tisíc a poslání potvrzení objednávky s cenou, dopravou, dobírkou, jsem se podíval znovu na jejich produkt a nestačím se divit. U stejného produktu byla najednou cena cca o 1000 Kč nižší. Napsal jsem okamžitě zpětně, že na takové móresy nejsem zvědavý a že si mohou výrobek ponechat a posílám storno objednávky. U vás je to jiný případ, ale zboží za 20 000 a na vyhození, tak tam bych žádnou výměnu vůbec nedohadoval a skončil s navrácením peněz. Takový obchod je pro mne nedůvěryhodný a je jedno kdo za problém může. Dnes musíte být na E-shopy tvrdí. Žádný není jediný.

 

hodnocení

5x

Hanba by mě fackovala, kdybych se měl zachovat tak, jak tu "rádcové" navrhují. Zboží jsem koupil, s cenou jsem souhlasil a moje hrdost mi nedovolí se chovat podle zdejších rad. A pokud prodejce reklamaci poškozeného zboží bez průtahů a připomínek vyřídil, také bych se s tím smířil.

Je to můj názor, ne rada pro tazatele!

A ještě na internetu uvádět, jaký jste nešika, že neumím nakoupit...

To víš Pavle, někdo je nenažraný.

21.12.23 18:14

Milane *palec2*

re4zon
Zakon stanovi moznost odstoupit od smlouvy. Mam moznost vyuzit teto moznosti a usetrit nekolik tisic, nebo nevyuzit a citit se moralne na vysi. Kdo odmita dobrovolne vydat vice penez ve prospech prodejce, jest moralnim mrzakem, tot sdelenim satamovym. Nebo je to jinak?

Kdo odmita dobrovolne vydat vice penez ve prospech prodejce...
To je ukázková manipulace v té větě. Paní koupila za cenu, kterou akceptovala, nikdo ji nenutil kupovat. Že se ceny zboží z různých důvodů mění je přece běžné. Vracet zboží z jiných důvodů, než k jakému byl zákon přijat, není využití svého práva, ale zneužití zákona.

22.12.23 13:17
re4zon
Jake zase zneuziti? Zneuziti je pouzivat vyrobek tyden na dovolene a pak ho vratit. Pravidla obchod zna a z jeho pohledu je uplne jedno, jestli ho zakaznik vrati kvuli cene, kvuli tomu ze se mu nelibi, protoze mu za dva dny nekdo daruje totez, nebo protoze si ho chtel jen prohlednout. A jestli nechce, aby mu nekdo neco vracel protoze to lze koupit vyrazne levneji, musi to promitnout do cenotvorby.

Před pár lety jsem koupila notebook za 28k czk a druhý den byl v akci za 23k czk. Holt jsem ho zabalila a ve dvoutýdenní lhůtě bez udání důvodu vrátila a koupila znova. Prostě to bylo dost peněz. Ale pravda je, že kdyby mi prodejce neposlal e-mail, kde bylo napsáno výslovně o této slevě, tak bych to neřešila, protože bych to ani nevěděla, po nákupu už danou věc nikde nehledám a reklamy se mi díky blokování nezobrazují.

Radu nemám, ale taky chci tazatelku uklidnit. Pokud se rozhodne pro vrácení, není to zneužití zákona, ale jeho využití. Jednou má právo vrátit zboží bez udání důvodu, tak ho klidně může využít. Proč ne.

 

 

rototifjdjfn
hodnocení

3x
Objednat produkt za tuto cenu a ten dražší vrátit v zákonné lhůtě 14 dnů, taky to tak dělám.
tonda*
Četl jste vůbec otázku? Jedná se o výměnu po 14 dnech. *zed*
okolik

Tonda , nečtou.

Samozřejmě, že ho může vrátit, produkt jí přišel před dvěma dny. Otázku jsem četl. Dodání poškozeného prosuktu nelze prát v potaz, jednoznačně to bránilo pozouzení, jestli ho chci. Objednala si kvaitní produkt, a ten jí byl dodán před dvěma dny. Tečka.

Nabídl bych prodejci kulanci, pokud mi 4 tisíce přistanou na účtu třeba do týdne, vracet nebudu. Ať si to rozmyslí.

Pokud produkt dorazil poškozený, nelze samozřejmě na něj uplatnit klasické vrácení do 14 dní, ale je třeba ho reklamovat. Ale nejsem si jíist, jestli je možné dosáhnout vrácení peněz nebo pouze vyměnu. Dříve jsem s reklamacemi pracoval, ale již je to několik let zpátky.

gismo:
Pokud vám dorazí poškozené zboží, tak ho můžete vrátit v rámci zákonné lhůty 14dní, nebo zvolit reklamaci, zákon v takovém případě nevylučuje první možnost. genehawkins tvrdí, že i když paní zvolila reklamaci, tak stále může využít lhůtu 14 dnů, počítáno od data, kdy dorazí opravené/vyměněné zboží. To je pro mě novinka, myslel jsem, že na vyreklamované zboží již nelze uplatnit lhůta 14 dní, ale možná se mýlím.

Orion: Při vrácení zboží do 14 dní se kontroluje stav zboží. Rozbité vám samozřejmě nepřijmou. Je potřeba ho reklamovat.
Nemyslím se, že toto se změnilo. Ale mohla proběhnout nějaká novela zakona a už to takto nemusí platit. Nehledal jsem na internetu.
re4zon
Zkusenost s praci s reklamacemi je uplne neco jineho, nez znalost prava. Samozrejme, ze muzes od smlouvy odstoupit bez ohledu na to, v jakem stavu zbozi prislo. Co si s tim prodejce pak udela je jeho vec, zakon jasne dava spotrebiteli zbozi vratit bez udani duvodu. Ze si nektere obchody vykladaji zakony po svem s tim vubec nesouvisi, vraceni MUSI akceptovat. Kdyby to tak nebylo, nedaval by cely paragraf vubec smysl, obchodu by stacilo poslat zbozi nekompletni, po zakaznikovi chtit nekompletnost reklamovat a vyridi reklamaci az po 14 dnech.
Jina vec by byla, pokud by zbozi poskodil zakaznik az PO prevzeti, ovsem i to musi obchod nade vsi pochybnost prokazat, coz prakticky neni mozne kvuli vyvratitelne domnence, ze zbozi bylo vadne jiz pri prevzeti. A nade vsi pochybnost znamena s jistotou, takze zbozi by musel napriklad zakaznik pri prevzeti rozbalit pod kamerou, zaznam by jako dukaz stacil. Ze bylo zabalene uz od vyrobce jako dukaz nestaci.

 

hodnocení

3x

Záleží, jaké datum máte v kupní smlouvě. Zde se nejspíš nejednalo o nový nákup, nýbrž výměnu v rámci reklamace, tudíž zákonná lhůta 14 dní vám již uplynula.

Neuplynula. Lhůta běží od dodání nikoli od onjednání, dodání vadného zboží nelze považovat za splnění objednávky.

Zní to logicky co píšete, děkuji za korekci, nemůžu to však dohledat, nemáte link? Díky.

 

hodnocení

3x

Já to vidím jasně. Poprvé bylo doručeno zboží, které nebylo použitelné, takže nemohla běžet 14 denní lhůta, neboť zákazník neměl možnost zboží vyzkoušet a tak případně zjistit, že mu nevyhovuje. Proto 14 denní lhůta začala běžet až po druhém doručení, tj. výrobku bezvadného. A je jen na zákazníkovi, z jakého důvodu ho případně v těch 14 dní vrátí, neboť důvod uvádět nemusí. Kdyby prodejce šel do sporu, jednoznačně to musíte vyhrát.

Předpokládám, že zboží bylo objednáni přes internet, ne v kamenné prodejně.

Paní píše: "poškozený, nepoužitelný a na vyhození", tak asi pro tento konkrétní případ by to tak mohlo být, ale většinou zboží přijde s nějakým menším poškozením, které nebrání vyzkoušení, takže v případě, že mi výrobek nevyhovuje, je lepší zvolit vrácení ve lhůtě 14 dní. Pokud zvolím reklamaci, protože o výrobek mám zájem a pak ho vracím z důvodu, že ho někde vidím levněji, to už je vyčůranost.

 

paveldvorak
hodnocení

2x

Dohodnout se s prodejcem na vrácení rozdílu...dohodnout

 

jaram
hodnocení

0x
Otázka: mohu po prodejci požadovat část peněz nazpět při tomto scénáři
Možeš požadovať. no na dohodu musejí být dva. A teď mi pověz, proč by on měl s takovou dohodou souhlasit :)

 

sefobchodu
hodnocení

0x
Gáboro, oznámení o záměru odstoupit od smlouvy můžete doručit ze zákona platně do 14.ho dne ode dne převzetí zboží.Myslím, že pokud by ten den vyšel na nepracovní den, můžete doručit ještě v ejbližší následující pracovní den.
Následné vrácení zboží by mělo proběhnout, stačí i předat k poštovní přepravě, do 14 dnů - od okamžiku odstoupení.
Tedy, chytrý člověk při převzetí zboží si naskriptuje email s odstoupením, který se odešle 14. den od okamžiku převzetí.
Samozřejmě to odstoupení následně nemusíte realizovat, fakticky ale můžete 28 dní vracet… U libovolného prodejce při koupi zboží na dálku.
Případně se můžete o to déle rozhodovat jak s výměnou, reklamaci zboží…
Ps: Někteří prodejci umožňují odstoupení po dobu delší než 14 dní, tedy nad rámec zákona - chce si to zjistit. Například Elfům k24.CZ myslím 28 dnů.
Lidl dříve 90 dnů.
Ikea 1 rok (i při zakoupení přes prodejnu).
Tím však není, v případě zamítnutí nebo prošvihnutý lhůty dotčena možnost dohody: dobrý den pane šéfko vy jste zboží zlevnil na polovinu, myslíte, že by bylo možné se domluvit, že mi pošlete zpátky 2000 Kč, a já vám napíšu dobrou recenzi A o porouchaném zboží při dodání (DoA) že ani nezmíním?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]