Nejste přihlášen/a.
Dobrý rád bych požádal zkušené o radu. Aktuálně jako živnostník budu potřebovat přejít na nějaký účetní program. Dosud jsem to řešil jednoduše excelem ale nyní přibývají požadavky na zálohové faktury a to už prostě zdržuje.
Tedy potřebuji aby program uměl kromě faktur i zálohové faktury a dodací listy. Dále pak nějaký skladový modul na půjčování věcí (máme mimo jiné půjčovnu, tedy evidence aktuálního skladu a zapůjčených věcí). Chtěl bych to provozovat na notebooku i v terénu, tedy pokud možno aby to byl pevně instalovaný propram v počítači, když třeba nejsem na síti. Řádově si myslím že to bude tak do 500 dokladů ročně. Má představa je že si něco každoročně zaplatím za aktualizaci, pokud by to bylo nutné. Jinak ale funguji tak, že doklady předávám účetní, tedy potřebuji hlavně spolehlivou evidenci.
Poradíte svoje zkušenosti? Existuje třeba i něco jako účetní "open-source" program?
Rekapitulace požadavků:
- faktury, zálohové faktury, dodací listy
- export QR kódů pro platbu , export do účetních formátů isdoc
- evidence skladu a zápůjček
- pevná instalace na počítač
...Jinak ale funguji tak, že doklady předávám účetní...
Zeptám se takto; jaký program používá účetní? Nebylo by vhodnější dokoupit další licenci programu, který používá? No, počkáme na informaci...U nás účetní firmy používají jak program POHODA, tak PREMIER, MRP a další...
Účetní používá nějaký speciální "velký" účetní software kde hromadně zpracovává spoustu firem (název teď nevím). Já mám trošku jiné požadavky a potřeby. "Pouze" eviduji doklady a píšu faktury, které jednou za čtvrtletí předám účetní. Plus řeším evidenci skladu, to zas neřeší účetní. A já opravdu potřebuji něco levnějšího.
Takže za mě taky POHODA, (manželka používala 23 let - ale nejvyšší verzi)...Pohoda MINI a LITE nemají sklad; takže další v pořadí je Pohoda Jazz (pokud stačí standardní sklad, tedy zásoby, příjemky, výdejky, prodejky, převodky, výroba, výrobní čísla, inventury, evidence reklamací a práv, automatické objednávky jednotlivých zásob) nebo Pohoda E1 Jazz (nadstandardní funkce skladů - editace výrobních listů, evidence více dodavatelů, cizí názvy zásob, nákupní ceny v cizí měně, automatické objednávky jednoduchých i složených zásob, inventury pro více skladů, synchronizace skladů atd.). To už je na vás...ale rozdíl v ceně mezi nimi je začný, 6980,- / 21 980,- Kč (trojnásobek za rozšíření skladů)
čauky- hlavně nepíšeš základy tj. jseš plátce dph, v jakém účetnictví budeš účtovat- podvojné, jednoduché, případně odpočet procenty , nebo můžeš volit paušální daň apod...
Pokud budeš prográmek používat jen pro sklad. evidenci a fakturaci s možností vystavování zálohových faktur já bych doporučoval a dělal jsem od r. 1999 v programu Mony S3. Zkušební verze na netu a základ zdarma. Já používal
neomezenou verzi Lite a byl jsem s ní spokojenej. Je fakt že cca před 2 lety ji dost zdražili, ale byl jsem na ní zvyklý, tak jsem platil každý rok upgrady. Všechny aktualizace apod - o ty se nemusíš de facto starat. Pro placené verze mají
rady a porady na netu a telefonicky zdarma. Používám i teď, ale již jsem přestárlý , tak jsem se odhlásil z platby DPH a DPFO a zvolil jsem si bezplatnou verzi, která je ovšem omezena množstvím vystavených dokladů...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.