Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Má cenu ještě dál studovat nebo už jít do práce?

Od: lukass odpovědí: 2 změna:
Zdravím, myslíte si, že jde jít na vysokou školu bez finanční podpory rodičů a rodiny?
Je mi 21 let žiji sám v bytě po prarodičích, na který mám měsíční náklady na bydlení 8000,- s energiemi, co se týče dalšího zabezpečení tak na brigádách si vydělám měsíčně 10000 až 12000,- plus jsem zdědil hotovost ve výši 800 000,-.
Jako střední jsem letos vystudoval odbornou sš, takže bych mohl rovnou do práce s tím, že by můj plat na pozici středoškoláka byl 24 000,- čistého. Teď nyní studuji pomaturitní studium AJ až do května.
Avšak mě mnoho lidí v okolí přesvědčuje, abych to s vysokou zvážil, prý když ji nepůjdu studovat tak přijdu o ta nejhezčí léta, titul, zábavu, studentský život a také pracovní mnoho pracovních příležitostí.
Co se týče učení tak jsem byl spíše prolezáč, který se moc neučil a prolézal, ale bylo to i tím, že jsem musel řešit mnoho situací v rodině za poslední 2 roky tudíž jsem se moc učení věnovat nemohl, a teď mám pocit, že začínám vypadávat z učebního módu.
Co myslíte, že by bylo podle vás lepší v mém případě?

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

9x
Bez finanční podpory? Byt a 800 klacků je jako co? Já nedostal ani korunu! Naopak jsem musel pomáhat s nájmem abychom nebyli pod mostem.
Takže rozhodně studovat a studovat dokud to jenom jde. Vrátí se ti to.

hodnocení

7x

S 800.000,-Kč bych rozhodně studoval, ale třeba zkuste studovat na univerzitě kombinačně a pracovat na půl úvazku. Pokud se těšíte na nějaké orgie, či strašné pijatiky, na to už se dnes moc nehraje. Děcka okolo sebe chodí jak na konkurzu a nikdo se nedruží. Všechno se odehrává na sociálních sítích a po škole děcka mizí za lepším na západ.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: