Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak podat výpověď DPP

Od: elik odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

rád bych příští měsíc podal výpověď dohody o provedení práce a měl bych k tomu pár otázek. Na DPP pracuji jako copywriter a se svým zaměstnavatelem jsem se nikdy fyzicky nesetkal, veškerá naše komunikace tedy probíhala prostřednictvím mailu. Chtěl bych se proto zeptat na pár věcí:

1. Je legitimní poslat výpověď mailem? Datovou schránku zaměstnavatele jsem nikde nenašel.

2. Musí výpoveď podepsat i zaměstnavatel, nebo bude stačit můj podpis. Zatím jsem totiž nenašel vzor výpovědi, kde by nebyla i kolonka pro zaměstnavate.

Děkuji.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Dohodu o provedení práce je nutné uzavírat písemně. Co všechno v ní musí být sjednáno?

V prvé řadě je nutné zdůraznit, že DPP je možné uzavřít maximálně na 300 hodin v kalendářním roce. Doba, na kterou se tato dohoda uzavírá, je tedy povinnou náležitostí.

U jednoho zaměstnavatele můžete mít v průběhu roku uzavřených i více DPP. Důležité však je, abyste se vešli do zmíněného 300hodinového limitu.

DPP by měla obsahovat výši odměny a podmínky jejího poskytování. Nejčastěji se bude jednat o hodinovou sazbu.

Dohoda by měla obsahovat jasné označení stran a vymezení pracovních povinností (úkolů).

Jiné náležitosti DPP nemá, a tak může být velmi krátká. Sjednat jí lze obratem a hned podle ní začít plnit zadané pracovní úkoly.

VÝPOVĚĎ DPP Pokud jste uzavřel dohodu o provedení práce na 300 hodin ročně a chcete ji vypovědět dříve, podejte písemnou výpověď. Pak poběží 15denní výpovědní doba, po jejímž uplynutí už nemusíte k zaměstnavateli chodit.

elik
hodnocení

Samozřejmě, že DPP mám písemně a písemně ji taky vypovím. Na to jsem se ale neptal. Zajímá mě, jestli je legitimní poslat výpoveď v podobě textové přílohy. Našel jsem naštěstí pánovo IČO, tak to snad půjde přes datovou schránku.

hodnocení

0x

Výpověď dohody o provedení práce možno formulovat např. takto:

Zaměstnavatel: