Nejste přihlášen/a.
Já ČD nijak nehodnotil. Prostě na přestup u těchto dálkových spojů je lepší počítat s větší rezervou. Ovšem na druhou stranu, když cestující přijede pozdě, tak je mu celkem jedno, jestli za to může ČD, SŽDC, nebo skokan.
Tady se ČD chlubí, že za zpoždění mohou jen ve 13 % případů. Ale je to bez rozlišení typu vlaku.
Jinak ale můj osobní názor je, že koleje by měly být tím nejspolehlivějším a nejdochvilnějším způsobem přepravy, protože polohu každého vlaku můžeme znát, je jich omezené množství, celé se to teoreticky dá centrálně řídit jak pikovláček, opravy se dají plánovat a rozhodit by to měli právě jen ti skokani a spadené stromy. V některých státech to funguje. U nás moc ne.
Zdravím.
Chci se trochu "zastat" Českých drah. V některých případech nejsou určité spoje zpožděné vinou pracovníků ČD. Např. jsem jel jednou vlakem z Prahy a zpoždění spoje bylo přibližně třičtvrtě hodiny, protože na trati někdo spáchal sebevraždu skokem před vlak - před některý z předchozích spojů a tím "vyřadil z provozu" jednu kolej.
Příčina zpoždění některých mezinárodních spojů vznikla na území jiného státu - např. v Maďarsku. A jelikož mezinárodní spoje jsou prioritní, tak holt pracovníkům ČD nezbývá nic jiného, než zpozdit jiné spoje a nechat uvolněné koleje pro mezinárodní spoj.
Navíc, opravy tratí provádí firma SŽDC. Tato firma je také majitelem tratí a asi i majitelem většiny nádražních budov. Takže pokud vznikne nějaká prodleva v časovém harmonogramu oprav, tak s tím pracovníci ČD moc nenadělají.
Můžete je dát k soudu a žádat odškodné.
Nebo si příště koupit či pronajmout auto a cestovat vozem.
Rodiny s malými dětmi... to není argument, ale Váš problém.
To, že má někdo děti a jiný ne není problém Arrivy. To vůbec ani nevypouštějte z pusy. Budete akorát za ...
Obecně dopravci a ČD obzvlášť jsou tímto proslulé, že nedodržují časy a cestovat vlakem či budem je spíše na úrovni stopu dobrodružstvím. Nemůžeš po nich čekat, že ti ještě budou servírovat humry na stříbrném podnose. Každej to ví a stejně se najdou ti, co se tomu diví.
Co ste to vymysleli? Preco by mal vlak dopravcu A cakat na dopravcu B, lebo "vy mate male deti" a zmeskali ste zlym planovanim cesty spoj? To je tak akurat vas problem a chyba.
Skuste si uvedomit, ze ak vlak Arivy pojde o 15 min neskor voci riadnemu odchodu, tak mozno kdesi vznikne rovnaky problem, napr niekto zmeska lietadlo.
Svet sa nekruti okolo vasej osoby, Ariva dodrzuje cestovny poriadok. Pozrite sa do zrkadla a zamyslite sa. Vlaky nie su holubnik a trat ma casove intervaly, ked je volna, nejazdi podla vas a vasich deciek.
No jo, když ono vlak si nemuže jezdit jak se mu zachce. Vše musí navazovat a nejde čekat na každý zpoždění. To by nikdo nikdy nikam nedojel.
Ach jo, to mi neco pripomina.
Pokud mate jizdenku z mista A do mista B a cela trasa je zajistena spojema od Ceskych drah a soucasne jizdenka je take od Ceskych drah. Pricinou zpozdeni nejakehov vlaku jste nestihli vlak navazujici, neni to vase chyba (a cas na prestup v prestupni stanici nebyl hodne na tesno, ale relevantni doba). V takovem pripade vas musi Ceske Drahy dopravit do mista B na vlastni naklady (autobusem, sluzebnim autem, zajistit taxi), nebo zajistit ubytovani. Ale nevim, jak je to, kdyz je siucasti trasy jiny dopravce (Arriva). Pokud ale je jizdenka od Ceskych drah az do mista B, plati pravidla stejna. Dokonce bych snad normalne volal policajty, kdyz by se CD rozhodli cestujiciho nekde v noci nechat (zadna jina MHD uz nejede).
Stalo se mi neco podobneho. Jel jsem vlakem prez Prahu a dal za Prahu jeste kus. Z duvodu spadleho trolejoveho vedeni mel vlak do Prahy zpozdeni prez 100 minut a z Prahy mi ujel ne jen predposledni spoj, kterym jsem planoval jet, cas na prestup je podle radu 20 minut. Navic ujel mi i posledni mozny spoj o hodinu pozdeji. Vysledek byl ten, ze jsem v Koline nemohl stihnout prestup na posledni osobak co dojede do cile nebo posledni rychlik, co stavi alespon pobliz. Poslednim vlakem z Prahy jsem se dostal co nejblize k cili, ale stale chybelo mi skoro 20 km. A byla temer pulnoc. Pruvodciho situace nezajimala, cekarna samozrejme uz do rana zamcena, vypravci take nepomohla a na zemi ve vypravne me take prespat nenechala. A muj mobil vybity. Vysledek byl, ze jsem musel venku prespat v -8 (pole za mestem). Spacak jsem mel, ale jen letni. Rano jsem podle toho vypadal. Problem je, ze u jizdenky PID (Prezske integrovane) ani neplati povinnost Ceskych drah dopravit me do cilove vlakove stanice. Na jizdence PID je navic jen pocet pasem a cas platnosti, cilova stanice tam ani neni napsana (ale bylo to o pasmo vic, nez kam jsem dojel). Nicmene tato prihoda urcite svadi k napsani nejakeho navodu, jak jezdit nacerno vlakem. A nebo jake mame moznosti konkurence (v tehle trase zadne).
Volal policajty? A co byste jim rekl? Ze Vas sotousi nechali v noci na nadrazi, cekarna zavrena a nic uz nejede, tak at tam poslou zasahovku s pendrekama, at jim udela poradnou gumolecbu? Nebo at Vas hodi domu oni za erarni benzin/naftu, kdyz jste ten slusny clovek, co plati dane?
Chlap, který si veze spacák, určitě není mrzák na nohy. Místo mrznutí v letním spacáku 4 hodiny volného pochodu kouzelnou noční krajinou s úsměvem na rtech, to je na těch 20 km do cíle tak akorát! Příště to takhle zkus a zjistíš, jak je turistika zábavná a jak je zimní hvězdná noc krásná
ak je turistika zábavná a jak je zimní hvězdná noc krásná
Ak trasa vedie okolo nejakych pochybnych get, tak je tam riziko dostat na budku a prist o peniaze, pripadne sa zakerne gadzovsky napichnut na nozik 5x po sebe.
@peter: Ale tazatel píše, že jel ZE Slovenska, nikoliv NA Slovensko. Ne že by u nás v ČR nebylo sem tam nějaké nebezpečné místo jaké popisujete, ale na Slovensku je jich téměř jistě o něco více (znám, těžko se tam beze strachu chodí ve dne, natož v noci
Dispečer musí ukázat důležitost. Občas nechá ujet vlak o 2 minuty, jen aby se o něm vědělo.
Pokud máte oneticket a tedy jednu jízdenku na celou cestu, pak máte nárok na odškodné. Pro vás je důležité, že vám nařídili taxi nebo hotel (dobré je mít telefonát nahraný, kdyby to chtěli popřít), jistě jste tak učinili a nyní nezbývá než podat žádost o proplacení (náklady plus odškodné za zpoždění), které by měli vyhovět.
Kdyby dispečer čekal na každou loudající se rodinku, tak zpozdí jeden spoj z A do B a další stěžovací rodince zmaří plány na přestup B na C a zadělá si na další problém a celý systém spojů rozhodí všem.
Není to tak jednoduché. Zpozdit chtějí všichni a všichni chtějí na čas.
A Arriva nemůže čekat na Pendolino a to nemůže čekat na Leo Express a to nebude čekat na soukromého dopravce do nějaká řit*.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.