Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dispečer od Arrivy nevyšel vstříc při zpoždění vlaku

Od: vasekv odpovědí: 25 změna:
Jeli jsme ze Slovenska EC,které nabralo 15 min zpoždění. Informovali jsme vlakového průvodčího který nám řekl, že napíše na dispečink sms aby čekal na přestupný poslední vlak Arrivy na nás kteří jsme přestupovali.Bohužel dispečer to zamítl a nezajímalo ho to, že rodiny s malými dětmi se nemohou dále dostat do cílové stanice.Tak jsem to řešil na zákaznické lince,že bych chtěl tel.číslo na jejich dispečera a bylo mne řečeno že není veřejné a nedostanu ho.Máme si stěžovat pouze e-mailem.Musíme si zajistit tady taxi domů nebo nocleh.Chtěli bychom požádat dopravní společnost o odškodné. Jak to řešit když přístup od spol.Arrivy je velice arogantní a nechtějí dát kontakt ani na svého nadřízeného?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
Takže vlak ČD měl zpoždění 15 minut, vlak Arrivy jel včas. Na koho z nich si chcete stěžovat? To si myslíte, že Arriva může jen tak počkat s odjezdem vlaku? Nemůže, vlak má nějaký harmonogram, který je závislý od dalších vlaků a ve výsledku by při odjezdu zpožděném 15 minut mohl nabrat mnohem větší zpoždění. A co ostatní cestující v tom vlaku, ti zase spoléhají na svoje přípoje a třeba i letadlo, to jim to jako kvůli vám klidně mohlo ujet/odletět? Je zcela logické, že vás s dispečerem nespojili. Tedy zde není co řešit.
Pak tu máme ČD. Zpoždění jen 15 minut je u nich ještě velmi dobrým výsledkem. Až od zpoždění 60..120 minut máte nárok na slevu 25 % z jízdného.
Jako nezlobte se na mě, ale nechat si na přestup jen 15 minut je od vás nezodpovědné a s podobnou situací jste musel počítat. Jel jste snad vlakem prvně? Pokud to byl nějaký problém pro vaše "malé děti", pak je to vaše chyba a vaše zodpovědnost.
Pro vaši informaci, právě teď jsem si rozklikl mapu zpoždění EC vlaků. Vidím jich tam cca 25. Z toho jen 14 jich jede včas (do 5 minut zpoždění), zbytek má průměrné zpoždění cca 25 minut. Tedy nechat si na přestup 15 minut je loterie.
doplněno 27.11.23 11:38:

Já ČD nijak nehodnotil. Prostě na přestup u těchto dálkových spojů je lepší počítat s větší rezervou. Ovšem na druhou stranu, když cestující přijede pozdě, tak je mu celkem jedno, jestli za to může ČD, SŽDC, nebo skokan.

Tady se ČD chlubí, že za zpoždění mohou jen ve 13 % případů. Ale je to bez rozlišení typu vlaku.

Přesnost 88,8 pro/...

Jinak ale můj osobní názor je, že koleje by měly být tím nejspolehlivějším a nejdochvilnějším způsobem přepravy, protože polohu každého vlaku můžeme znát, je jich omezené množství, celé se to teoreticky dá centrálně řídit jak pikovláček, opravy se dají plánovat a rozhodit by to měli právě jen ti skokani a spadené stromy. V některých státech to funguje. U nás moc ne.

Zdravím.

Chci se trochu "zastat" Českých drah. V některých případech nejsou určité spoje zpožděné vinou pracovníků ČD. Např. jsem jel jednou vlakem z Prahy a zpoždění spoje bylo přibližně třičtvrtě hodiny, protože na trati někdo spáchal sebevraždu skokem před vlak - před některý z předchozích spojů a tím "vyřadil z provozu" jednu kolej.

Příčina zpoždění některých mezinárodních spojů vznikla na území jiného státu - např. v Maďarsku. A jelikož mezinárodní spoje jsou prioritní, tak holt pracovníkům ČD nezbývá nic jiného, než zpozdit jiné spoje a nechat uvolněné koleje pro mezinárodní spoj.

Navíc, opravy tratí provádí firma SŽDC. Tato firma je také majitelem tratí a asi i majitelem většiny nádražních budov. Takže pokud vznikne nějaká prodleva v časovém harmonogramu oprav, tak s tím pracovníci ČD moc nenadělají.

 

hodnocení

7x

Můžete je dát k soudu a žádat odškodné.

Nebo si příště koupit či pronajmout auto a cestovat vozem.

Rodiny s malými dětmi... to není argument, ale Váš problém.

To, že má někdo děti a jiný ne není problém Arrivy. To vůbec ani nevypouštějte z pusy. Budete akorát za ...


doplněno 27.11.23 03:33:

Obecně dopravci a ČD obzvlášť jsou tímto proslulé, že nedodržují časy a cestovat vlakem či budem je spíše na úrovni stopu dobrodružstvím. Nemůžeš po nich čekat, že ti ještě budou servírovat humry na stříbrném podnose. Každej to ví a stejně se najdou ti, co se tomu diví.

 

hodnocení

6x

Ariva a ČD jsou 2 různé společnosti. Když doprodají v Pekařství chleba, taky si nejdeš stěžovat do Papírnictví.

 

hodnocení

5x
avatar gismo
Nějak nechápu, co chcete přesně řešit s Arrivou. Oni přece za vaše zpoždění nemůžou. Nijak se neprovinili. Musí dodržovat své jízdní řády.

 

hodnocení

5x

Co ste to vymysleli? Preco by mal vlak dopravcu A cakat na dopravcu B, lebo "vy mate male deti" a zmeskali ste zlym planovanim cesty spoj? To je tak akurat vas problem a chyba.

Skuste si uvedomit, ze ak vlak Arivy pojde o 15 min neskor voci riadnemu odchodu, tak mozno kdesi vznikne rovnaky problem, napr niekto zmeska lietadlo.

Svet sa nekruti okolo vasej osoby, Ariva dodrzuje cestovny poriadok. Pozrite sa do zrkadla a zamyslite sa. Vlaky nie su holubnik a trat ma casove intervaly, ked je volna, nejazdi podla vas a vasich deciek.

 

hodnocení

4x
avatar jenyk

No jo, když ono vlak si nemuže jezdit jak se mu zachce. Vše musí navazovat a nejde čekat na každý zpoždění. To by nikdo nikdy nikam nedojel.

makak
Jak může vse navazovat, když je každý druhý vlak zpozdeny? *smich*
I české dráhy obvykle čekaly, když to byl třeba poslední připoj nebo do nějaké doby. 15min není u nás nic...

 

hodnocení

4x
avatar libor007
Věříte, že Arrivu vaše zpoždění vůbec nemusí zajímat? Ručí za dopravu na svém spoji z místa A do místa B. Stěžovat si můžete na lampárně, když vám nestačí zákaznická linka. Ano, dispečer není od vyřizování stížností.

 

hodnocení

4x
avatar martincakl
Cestu vlakem holt musíte brát jako dobrodružství s nejistým koncem, Je to něco jako skautská hra, stezka odvahy atd. A protože to dráhy mají velmi vypracované a sofistikované, tak se ta hra platí a to taky že velmi.
Člověk netoužící po dobrodružství, který chce být někde včas, jede autem, nebo na kole.

Podobně jako služby České pošty.

 

 

el
hodnocení

4x
Vidím že to tu je samý odborník na drážní dopravu.
Chcete si stěžovat dopravci? Dopravce jede jen tak jak mu dovolí správa železnic. Většinou nemá vliv na zpoždění.
Hoďte to za hlavu, nikdo tady neví kde vnikl původ zpoždění, ten řetězec může být dost dlouhý.

 

napoveda1z
hodnocení

0x

Ach jo, to mi neco pripomina.

Pokud mate jizdenku z mista A do mista B a cela trasa je zajistena spojema od Ceskych drah a soucasne jizdenka je take od Ceskych drah. Pricinou zpozdeni nejakehov vlaku jste nestihli vlak navazujici, neni to vase chyba (a cas na prestup v prestupni stanici nebyl hodne na tesno, ale relevantni doba). V takovem pripade vas musi Ceske Drahy dopravit do mista B na vlastni naklady (autobusem, sluzebnim autem, zajistit taxi), nebo zajistit ubytovani. Ale nevim, jak je to, kdyz je siucasti trasy jiny dopravce (Arriva). Pokud ale je jizdenka od Ceskych drah az do mista B, plati pravidla stejna. Dokonce bych snad normalne volal policajty, kdyz by se CD rozhodli cestujiciho nekde v noci nechat (zadna jina MHD uz nejede).

Stalo se mi neco podobneho. Jel jsem vlakem prez Prahu a dal za Prahu jeste kus. Z duvodu spadleho trolejoveho vedeni mel vlak do Prahy zpozdeni prez 100 minut a z Prahy mi ujel ne jen predposledni spoj, kterym jsem planoval jet, cas na prestup je podle radu 20 minut. Navic ujel mi i posledni mozny spoj o hodinu pozdeji. Vysledek byl ten, ze jsem v Koline nemohl stihnout prestup na posledni osobak co dojede do cile nebo posledni rychlik, co stavi alespon pobliz. Poslednim vlakem z Prahy jsem se dostal co nejblize k cili, ale stale chybelo mi skoro 20 km. A byla temer pulnoc. Pruvodciho situace nezajimala, cekarna samozrejme uz do rana zamcena, vypravci take nepomohla a na zemi ve vypravne me take prespat nenechala. A muj mobil vybity. Vysledek byl, ze jsem musel venku prespat v -8 (pole za mestem). Spacak jsem mel, ale jen letni. Rano jsem podle toho vypadal. Problem je, ze u jizdenky PID (Prezske integrovane) ani neplati povinnost Ceskych drah dopravit me do cilove vlakove stanice. Na jizdence PID je navic jen pocet pasem a cas platnosti, cilova stanice tam ani neni napsana (ale bylo to o pasmo vic, nez kam jsem dojel). Nicmene tato prihoda urcite svadi k napsani nejakeho navodu, jak jezdit nacerno vlakem. A nebo jake mame moznosti konkurence (v tehle trase zadne).

k2

Volal policajty? A co byste jim rekl? Ze Vas sotousi nechali v noci na nadrazi, cekarna zavrena a nic uz nejede, tak at tam poslou zasahovku s pendrekama, at jim udela poradnou gumolecbu? Nebo at Vas hodi domu oni za erarni benzin/naftu, kdyz jste ten slusny clovek, co plati dane?

Chlap, který si veze spacák, určitě není mrzák na nohy. Místo mrznutí v letním spacáku 4 hodiny volného pochodu kouzelnou noční krajinou s úsměvem na rtech, to je na těch 20 km do cíle tak akorát! Příště to takhle zkus a zjistíš, jak je turistika zábavná a jak je zimní hvězdná noc krásná *palec2*

ak je turistika zábavná a jak je zimní hvězdná noc krásná
Ak trasa vedie okolo nejakych pochybnych get, tak je tam riziko dostat na budku a prist o peniaze, pripadne sa zakerne gadzovsky napichnut na nozik 5x po sebe.

@peter: Ale tazatel píše, že jel ZE Slovenska, nikoliv NA Slovensko. Ne že by u nás v ČR nebylo sem tam nějaké nebezpečné místo jaké popisujete, ale na Slovensku je jich téměř jistě o něco více (znám, těžko se tam beze strachu chodí ve dne, natož v noci:)

Zase nerobme zo Slovenska ciernu dieru, kde Cechov zeru medvede a prepadaju opaleni osadnici. Uplne staci kdekolvek, kde nie je chodnik ist po ceste, ozran / fetka vas zrazi autom. Nehovoriac o tom, ze na nocny pochod za oblacnosti a mimo splnu je nutna celovka s vydrzou 5 - 8 hodin.

Ale Vy jste si začal...

Jen tak bokem, všude je krásně, tak co doma. Proto již za 14 dní jedu na Slovensko.-

 

resitel
hodnocení

0x
Je to jednoduché, pokud Vaškovi vznikla škoda, nechť požadují náhradu škody potom, kdo škodu zavinil, objektivně bych se obrátil s požadavkem kem na náhradu škody, na přepravce, který měl zpoždění.
Otázka je, jaká konkrétní škoda Vaškovi vznikla?
Pokud si musel objednat jako jediné možné dopravní spojení taxíka, tak se škoda vyčíslit jako rozdíl zaplacené ceny tak říká mezi cenou spoje, který mu ujel.
Tak to vyčíslenou částku pošleš jako výzvu k úhradě se splatností do 15 dnů tomu, o kom se domníváš, že škodu zavinil, tedy Českým drahám, spolu s doložením tvé jízdenky, dokladu o zaplacení taxíku, případně jiných důkazů, jak jsi to řešil s arivou, to je důležitý důkaz v rámci předcházení škodám.
Myslím, že by škodu mohli zaplatit, případně by ses přinejmenším mohl dozvědět, kdo to zavinil, co se stalo. Případně jaká je na to legislativa.
Pokud ale nejsi schopen sepsat výzvu o náhradu škody, anebo jsi ani tím taxíkem nejel a žádná škoda ti objektivně nevznikla, protože za škodu nelze považovat to, že sis udělal děti a někde si s nimi čekal, to totiž není žádná škoda, tak doporučuji se na to vykašlat.

 

mll
hodnocení

0x

Dispečer musí ukázat důležitost. Občas nechá ujet vlak o 2 minuty, jen aby se o něm vědělo.

Pokud máte oneticket a tedy jednu jízdenku na celou cestu, pak máte nárok na odškodné. Pro vás je důležité, že vám nařídili taxi nebo hotel (dobré je mít telefonát nahraný, kdyby to chtěli popřít), jistě jste tak učinili a nyní nezbývá než podat žádost o proplacení (náklady plus odškodné za zpoždění), které by měli vyhovět.

Kdyby dispečer čekal na každou loudající se rodinku, tak zpozdí jeden spoj z A do B a další stěžovací rodince zmaří plány na přestup B na C a zadělá si na další problém a celý systém spojů rozhodí všem.

Není to tak jednoduché. Zpozdit chtějí všichni a všichni chtějí na čas.

A Arriva nemůže čekat na Pendolino a to nemůže čekat na Leo Express a to nebude čekat na soukromého dopravce do nějaká řit*.*smich*

I kdyby měli celou cestu na jedné jízdence, nárok na odškodné tím automaticky nevzniká. I kdyby tím nárok na škodu vznikl, Arriva by za toto nebyla zodpovědná, protože není viníkem zpoždění. Takže pokud by tu byla teoretická šance na odškodné, museli by samozřejmě žádat u přepravce, který je zodpovědný za zpoždění.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]