Ahoj, chtěla bych se zeptat co obnáší založit si IČO? Jsem studentka (23), ještě mě čekají dva roky studia na vš. Mám brigádu na dohodu, chodím tam cca 3x týdně jinak se věnuji škole. Od nového roku ale už nemohu u této firmy pracovat na dohodu, musela bych si založit IČO. Bohužel se v tom moc nevyznám, nevím jestli se mi to vyplatí, jestli si tím nepřidělám zbytečné starosti a jestli nebude lepší najít si ke studiu jinou brigádu. Co to pro studenta obnáší a co mi radíte? Děkuji
Zrovna včera jsem to někde četl. No nevim jestli jsem to pochopil správně. Pro vás výhoda, pro stát smůlu.(vybere míň na daních) Dnes platíte 15% z 10 000 Kč.,no a pokud budete pracovat na sebe a po různých optimalizacich a různých odečtech, zaplatíte jen cca 7%
Pro orientační seznámení se s podnikáním jsou hezky zpracované weby. orangeacademy.cz/... jakpodnikat.cz/... Se základními zákony, jako je živnostenský zákon, zákon o daních z příjmů a zákony o zdravotním a sociálním pojištění doporučuju seznámit se v originále. Pak je potřeba se seznámit s vedením daňové evidence. Jsou to ale věci poměrně jednoduché, pro studentku to nebude žádný problém.
Zkuste se zeptat ve škole. Tyto informace byste měla dostat od učitelů, kteří tvrdí, že jsou vysokoškoláci a proto mají plné právo minimálně na 1,3 násobek průměrné mzdy v národním hospodářství. Jak povídala včera v TV legrační soudružka odborářka - místopředsedkyně odborového svazu pracovníků ve školství, jsou jejich mzdové nároky opodstaněné a s největší pravděpodobností budou 27.11. stávkovat. Jó, za kvalitu se musí platit ...
Musíme ale umět odlišit platy učitelů od školních osnov. Za to, že vysokoškolák neumí založit živnost, podat daňové přiznání, koupit auto nebo nemovitost, nemusí umět řídit, psát všemi deseti, orientovat se v základních právech a nemusí znát mnoho pro život potřebného, učitelé nemohou.