Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pojištění odpovědnosti za škody

Od: lubosnovak odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

pracuji jako asistent prodeje vozidel, kde řídím jak vozidla zaměstnavatele (zbrusu nová, předváděcí,...), tak i vozidla zákazníků (jezdím s nimi na STK). Jaké pojištění odpovědnosti bych si měl pro tento případ zaměstnání sjednat? Obyčejné to asi nepokryje, u jiných se zase bojím, že se bude vztahovat pouze na vozidla zaměstnavatele, ale už nikoliv na vozy zákazníků.

Předem všem za odpovědi a rady děkuji.

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Za vozidla zákazníkům zodpovídá zaměstnavatel, vy za ně zodpovídáte zaměstnavateli stejně jako za ta firemní, to není rozdíl.

Potřebujete pojistku odpovědnosti za škody v zaměstnání, ovšem bez výluky motorových vozidel. Je to celkem standard, může stát okolo 3 tisíc za rok.

Ještě bych doplnil, zaměstnavatel vám může dát k úhradě maximálně 4.5 násobek vaší průměrné hrubé mzdy a to za jednu škodu. Podle toho dimenzovat pojistku kde se uvažuje limit pojistné částky na celý rok (tedy ne na jednotlivé případy).

hodnocení

1x

Normální ,,pojistku na blbost´´ Princip je ten, že ať jde o auta zaměstnavatele, nebo o auta zákazníků, odpovědnost nese zaměstnavatel. Pokud auto nabouráte, může po Vás zaměstnavatel chtít náhradu škody - bývalo to 4,5násobek mzdy . A toto pak pokryje ,,pojistka na blbost´´ - dokonce i pod tímto názvem to najdete jako nabídky různých pojišťoven. Ale doporučuji zeptat se ve firmě - je velmi pravděpodobné, že něco mají s pojišťovnou domluveno . Třeba já mám, samozřejmě, takovou pojistku, protože jednak jezdím denně služebákem a servisuji stroje v cenách milionů korun a není nereálné způsobit škodu za půlmilion. Platím ročně okolo tisícovky, totéž přidává zaměstnavatel

je to trošičku složitější - ze zákona 4,5 násobek ano, ale pojišťovny hradí jen dvě třetiny škody - aby se na těch pár korun pojistného nepřiživovali podvodníci...