Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace součástky na kole v rámci záruky

Od: misap odpovědí: 17 změna:

Asi hloupá otázka na opotřebované brzdové destičky na půl roku starém kole se nevztahuje záruka?Příjde mi to docela brzo zas tak často na něm nejezdí, že by nekvalitní materiál.?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ttt
hodnocení

4x

reklamace urcite ne.

zalezi jake desticky to jsou jestli

- polymer

- semimetalicke

- metalicke

a take zalezi jak moc se brzdi. V Alpach odejdou za tyden.

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Dělám u distributora Shimano a destičky prodáváme po kýblech. Někdy se mi zdá, že je cyklouni i žerou třikrát denně k jídlu.

Mimochodem je k pobavení, že brzdové kotouče mají obchodní označení SMRTxxx

 

asd1
hodnocení

2x

Ano nekvalitní materiál resp. úmyslně omezená životnost aby se prodávalo...

Pro úspěšnou reklamaci bys musel mít znalecký psudek že opotřebení je větší než běžné, což je u destiček po půl roce sci-fi.

Porovnej s životností destiček na autech.. A taky s cenou - ty na kolo by měly stát max. 20 korun...

Obyčejné brzdové destičky na kolo stojí cca 110Kč, to není žádná katastrofa.
Tazatel nám neprozradil ani cenovou relaci destiček, ani svou hmotnost, ani kilometrový nájezd, či v jakém terénu jezdí. Za půl roku může i amatér najet 10tis km (o když ten by se takto neptal).
Ale pokud jezdí hodně málo a kolo je nějaké extra levné kategorie, pak destičky budou asi stejně "kvalitní" jako celé kolo.
Destičky i na běžném MTB cenové kategorie kolem 17tis Kč vydrží bez problémů 2-3tis km. A to běžný člověk najede tak za 3-6let.
k2

Mate s ruznymi destickami na kolo zkusenosti, nebo je to nejaky Vas konstrukt?

Mám doma dvě MTB kola (na jednom Alivio, na druhém SLX/XT) a jednu silničku s komplet osazením 105 (kotouče jsou zatím levnější Giant, budou nahrazený 105).
Ročně jsem jezdil cca 8-9tis km na MTB. Teď jsem musel přejít na silnici a tam letos ze zdravotních důvodů dám tak 5tis km.
Copak se Vám nezdá?
k2

@martincakl: Jako mne? Ten muj komentar nebyl na Vas. Zaprve tak rychle psat neumim a za druhe bych to tam napsal, kdyz uz mistni system neumi normalne radit prispevky.

K2: Tak pardon:)

@asd1 Dvacet korun stojí tak možná obal na ty destičky *haha*

asd1

Ernie, spíš obal nestojí dvacku, ale prodává se za dvacku ;) Na cykoldílech (i kolech) se neskutečně rejžuje. Kolisti to kupujou tak proč ne :) Stačí i blbý vazelíny, koupí se barel naprosto běžnýho maziva, přebalí se do malých tubiček a prodává se jako speciál se ziskem v tisících procent...

Najdi si technický list a přepočítej jaký zisk přinese přebalení jednoho barelu třeba u tohohle: DT DT SWISS SPECI/...

A úmyslně omezená životnost je taky častá, např. novej řetěz se nevyrobí 132,2 ale 132,5 a hned to vydrží polovinu i při stejným materiálu (řetěz se prodlužuje zvětšením vůle čepů/děr opotřebením, ne natažením článku), nebo pastorky (levnější) tepelně zpracovaný na menší tvrdost = ožvejkaj se po pár tisících a třeba starý tvrdý z Favorita (levná výroba) vydržely desítky tisíc km i s vytahaným řetězem z bláta..

A kecy že pro auta jedou velký série tak můžou být levnější - třeba Shimano to opravdu nedělá po pár kusech ale ve velkým...

asd1: Ty pastorky se dnes nazývají kazetami. A Shimano nevyrábí nic, to se dělá v Číně, Malaisii a Singapuru negramotnejma dětma za hrst rejže. De facto je to fiktivní obýváková firma. Pastorek (kazetu) z favorita pamatuju, ta byla tvrdá jak křemen, s tím se dal sekat beton, jak to bylo kalený.

Jinak s tím, co kolik reálně stojí nebo by mělo stát, a za kolik se to prodává máš samozřejmě pravdu. Ty řetězy u nás jdou taky na dračku.

asd1: Jinak ty cyklouni jsou psychopati. Si vem, že za kolo dáš klidně tři kila. To má normálně elektriku na řazení a dokonce apku v mobilu, která ti podle režimu jízdy, profilu trati po které jak často jezdíš a nastavení sama řadí. To se bavím o klasickém šlapadle, ne o elektrokole.

asd1

Ještě větší psycho je, že často to kolo za 300k neni kusovka na míru kdy výrobce v potu tváře ručně omotává karbony, ale vlasně naprosto sériový kolo rám + sada, s výrobní cenou tak 20k ;)

Materiálově u toho jde obvykle o letecký materiály (tj. známý, běžně dostupný a nijak extra drahý aby to ospravedlnilo cenu)

Že se sadě pastorků s vořechem říká kazeta nebo že existuje el. řazení mi vysvětlovat nemusíš ;)

 

Mám podezření, že pracujeme u stejné firmy. Tak já už raději budu držet hubu, aby mě nevylili, jsem tam teprve krátce. *smich*

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

To je opravdu poměrně hloupá otázka.

Já měním brzdové destičky na MTB 4x ročně, na silničním 1-2x ročně.

Nájezd kilometrů je jedním (nikoliv však zdaleka jediným) faktorem, který životnost destiček ovlivňuje.

 

hodnocení

0x

Nadměrně brzdíte, tudíš i nadměrně opotřebováváte. Je potřeba více dojíždět a nešlapat jak o život.

Brzdy si šetřete na krizové situace.

Ale jinak dobrá otázka :)

 

hhh
hodnocení

0x

A to staré kolo je na čem? -auto,kolo,koloběžka?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]