Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výpočet záloh pro OSVČ

Od: bartolomej odpovědí: 2 změna:

Zdravím,
jsem student, který v září už bude podnikat přes rok, tudíž budu muset platit zálohy na zdravotní pojištění. Budu vydělávat více než minulý rok, tudíž vypočítané zálohy nebudou sedět, proto se chci ujistit, kolik si mám dávat stranou, ať pak nejsem překvapen. Pravděpodobně také vydělám více než 96 000 za rok, tudíž budu platit i sociální zálohy (to se platí až po tom, co se vydělá těch 96 000, nebo se to pak zpětně doplácí?)
Zálohy na soc. bych měl vypočítat podle této rovnice. Pokud průměrně vydělám cca 10 000 kč a nemám žádné výdaje, tak:

Příjmy – Výdaje = Neupravený základ daně *0,5 = Vyměřovací základ * 0,292

10000 = 1500 (15 % z 10 000) * 0,5 = 750 * 0,292 = 219 kč - tedy zálohy na soc bych měl platit 219 kč měsíčně?
následně zálohy na zdravotní pojištění:

Vyměřovací základ je oněch 750 kč a záloha by měla být 13,5 % z této částky, tudíž 101 kč?
Přijde mi to nějak málo, nejspíše někde dělám chybu. Nebo ne?

doplněno 07.08.23 10:20:

Teď mě napadlo, že se pravděpodobně musí počítat s ročními příjmy, ne měsíčními...takže zálohy na soc. by měly být 2628 a zdravotní pojištění 1215... to mi ale zase připadá až moc.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

jirib
hodnocení

0x
V druhém roku podnikání při studiu už platí zálohy na zdravotní pojištění (na základě výšky zisku z prvního roku podnikání).
Po skončení druhého roku opět na základě podaného přehledu, vznikne na základě skutečného příjmu buď přeplatek nebo nedoplatek na zdravotním pojištění a zjistí se nová výška záloh.
superfaktura.cz/...
Pokuď ti něco,připadá jako moc,tak budeš mít nedoplatek...
Pokuď jsi student a nedokážeš si najít potřebné informace na webu nebo přímo na pojišťovně nebo OSSZ,tak budete potřebovat asi účetní...
bartolomej
hodnocení

Díky za odkaz na článek, ta část o paušálních výdajích mi dost pomohla. :)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: