Nejste přihlášen/a.
Když nějaký prodejce například Lidl udělá nějakou prodejní akci, že třeba Lovecký salám místo 69.90 prodává za 49.90 na tom neprodělá? Nebo nákupní cena toho Loveckého salámu je ještě nižší, že Lidl vydělá i když sníží cenu?
Jaký jsou pro obchodní řetězce výhody a nevýhody takovýchto akcí?
Zkuste počítat. Kafe stojí 70,-Kč - nákupka. Normálně se prodává za 120,- Kč. Zisk je 50,- Kč. Takto drahé kafe si za den koupí 10 lidí. Zisk je 500,- Kč.
Dám akci, kafe za 100,- Kč. Pro jistotu napíšu do letáku, že původní cena byla 140,- Kč. Na to lidi slyší. Nahrnou se do obchodu a za den jich prodám 100 kusů. Zisk je 3 000,- Kč.
V letáku Kauflandu najdu:Slunečnicový olej - 19.90.
Letím tam,projdu kolem zeleniny.Papriky ,rajčata,mrkvička na oči.Než se k tomu oleji dostanu,koupím tři,čtyři věci.Ty bych koupil vedle v Pennysu o pět kaček levněji.Přijdu k regálu s olejem,-jen cedulka: Vážený zákazníku, zatím zboží není k dispozici.
Jogurt,který byl minulý týden za 12.- koukám jako blázen.17.90
Ale zase tu je hajzlpapír za 17.- honem koupit,ve středu bude zase za 25.-
To je správná obchodní politika
JABRAKA
Něco za cibuli, něco za křen, něco zaplatíme, něco zapřem. Trochu úvahy. Postup je takový, aby byl ve výsledku ZISK. Takže klidně něco levněji, něco dráže, že ano. Levněji mohu klidně prodávat to, co se až tak moc nekupuje, ale naláká to lidi. A pak objem prodaného, tam se to může srovnat. Více levnějšího, než málo drahého. Vždy se kupují i další věci.
Dobrý den, ono se jim to vyplatí. Vždyť kolik lidí slyší na slova "zboží v akce", "slevněno" apod. No a přijdou do supermarketu, a když už tam jsou, nakoupí i zboží, které vlastně nechtěli. Řekla bych, že zboží v akci bývá takové, které má třeba už krátkou dobu spotřeby, tak aby se toho zbavili. Nebo to nějak extra nejde na odbyt, tak to hodí do "akce" a hnedka se po tom zapráší. A pozor - trik spousty marketů - u pokladny Vám namarkují cenu zcela jinou, než je uvedena na zboží v regále. Kontrolujete si ceny nákupů?
Zpravidla ty akce neplatí ze svého, nebo jen z malé části. Dodavatelé mívají povinnost účastnit se na akcích.
Další věc je, že řetězce mají různé zdroje příjmu, než jen, že koupí rohlík za 40 hal. a prodají za 50 hal. Tam, kde je trh koncentrovaný (typicky coke - pepsi, prací prášky), tak ty řetězce mají dohody o lepším umístění v obchodě atd., to jsou zajímavé peníze.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.