Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dlouhodobý pronájem automobilu - plátce DPH - co s tím?

Od: inevitee odpovědí: 2 změna:
Od společnosti zabývající se dlouhodobým pronájem automobilů si pronajímám automobily za částku 10 000 Kč vč. DPH/měsíc. Jsem s.r.o. plátce DPH Nebudu řešit tankování, platit budu pouze servis a dálniční známku. Nechci vést knihu jízd. Můžu si vložit takovýto pronájem automobilu do nákladů? Paušál není možný, automobilů bude více než 3.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zulu
hodnocení

5x

Jak nebudeš řešit tankování?

do nákladu si můžeš dát výdaje prokazatelně sloužící k zajištění, udržení, dosažení příjmu. A ne že si na firmu pro svý zaměstnance a známý tímhle způsobem pronajmeš auta a daš si to do nákladů A oni si budou tankovat za svý, to legálně nejde.

Pokud vím tak knihu jízd sro vést musí. Možná, kdybys měl ten paušál na 3 vozidla, jenže musíš prokazatelně těmi vozidly jezdit pro firmu každý měsíc nejméně jednou, A pokud se to auto používá výlučně pro firmu, tak je 5000 měsíčně, Což asi víš (Ale nevím jestli to jde i na firmu, stejně jako na fyzickou osobu).

 

inevitee
hodnocení

Vozidlo budu dál "pronajímat". Jde o Bolt/Uber flotilu.
Mám tedy dvě možnosti:
Varianta A:
1) Auto si pronajmu (nebo bude v mém vlastnictví - na tom celkem nesejde, ale stále budu mít nějaký výdaj - servis, dálniční známka) od společnosti zabývající se dlouhodobým pronájmem
2) Auto pronajmu mému zákazníkovi a nebudu tak řešit tankování, pouze v bodě č. 1 uvedené
Varianta B:
1) Auto si pronajmu nebo jinak obstarám stejným postupen jako v bodu č. 1 ve variantě A
2) Budu uplatňovat skutečné náklady na auto, tj. vést knihu jízd a poskytnu např. tankovací kartu abych si mohl do nákladů vložit i tankování
Problém ale vidím s tím vedením knihy jízd už z principu taxislužby jako takové a také možným soukromým využitím automobilu zákazníkem/zaměstnancem.
Provozovatelem automohilu bude ale vždy v obou variantách moje s.r.o. (tj. flotila) z důvodu že poskytuji také koncesi a provozovatel se musí shodovat s koncesionářem.
Za mě se jako ideální jeví varianta A, kdy zákazník bude za 1) zaměstnán (formou IČO nebo DPP) a bude mu náležet sjednaný zisk a za 2) bude mezi mým s.r.o. a jeho osobou sjednaná separátní smlouva o pronájmu daného vozidla tak aby mohl vozidlo využívat i v soukromých aktivitách mimo činnost taxislužby.
Je tohle možná varianta?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]