Nejste přihlášen/a.
No, tak zrovna mám zkušenost.
Samozřejmě to online jde. Podmínkou ovšem je, že se musí komunikovat s úřady státní správy pod identitou, a tou je Portál občana, do kterého se přihlásíte některým ze způsobů. Většina lidí má bankovní účet, tak to bude bankovní identitou přes internetové bankovnictví (PC, mobilApp). Je také možné přes datovou schránku či jiné dostupné identifikátory na Identitě občana .
Pak přejdete na MPSV/Úřad práce, tam se přihlásíte svou identitou a naleznete k vyplnění potřebné formuláře. Ty jdou jak vytisknout, tak nedokončené uložit ve speciálním formátu (.xml) a pak znova pro pokračování otevřít, upravit a odeslat přímo tlačítkem pod formulářem jako přes svou identitu.
Ale. Oni si vás na ten úřad stejně pozvou, takže tam musíte tak jako tak.
Potřebné doklady samozřejmě přiložit do formuláře jdou taky. Jsou to výpověď, potvrzení o zaměstnání (tzv. zápočtový list) a důchodový list. To všechno vám zaměstnavatel musí ze zákona předat.
Komunikovat přes tu identitu je ovšem nutné, aby úřad věděl, s kým jedná. Nejde to poslat přes obyčený e-mail nebo klasickou poštou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.