Nejste přihlášen/a.
K zamyšlení mě vedl tento článek. Nechci diskutovat o něm, ale mohl by mi nějaký zde machýrek sdělit, kolik tun teda reálně váží celý kamión i s nákladem, případně co to znamená (v tunách), když je tzv. "přeložený"a tak?
Maximálka u nás je 48t souprava a 10T na nápravu , u klasickýho tahače + návěs je váha praznýho mezi 12-14T podle přístavby a jestli má plná nádrže. Pokud veze železo tak se do něj těch dá narvat dost kamík to utáhne a ani se nezapotí.
Problémem sou pak ty vícenápravový auta tam se dá nasypat o dost navíc a bez váhy není šance zjistit jak je to auto moc naložený a ještě větší problém je absence vah na dálnicích když není postih tak se pak neměj divit že jim na to každej sere.
No a pak sou tu takovýhle soupravy oni je stejně na silnici pustěj jen si to musej zaplatit a v tomhle případě asi chtěl někdo ušetřit.
Vy pravdepodobne nemáte vodičák na nákladné auto. To,že si niekde prečítate článok,ktorého súvislosť si neviete dať do súladu zo zákonom,neznamená,že máte pravdu. Maximálna hmotnosť naloženého kamiona je 40 000 kg čiže 40 ton. Neťahajte sem súpravy určené pre nadrozmerný náklad a ktorá ešte bola preťažená. Myslím,že v Taliansku je max. 42 ton,no inde stým nemôže ísť.
slavco31® tak vodičák nemám jen ty kamiony nakládám dnes a deně pokud budete brát klasiku návěs + tahač se 4 nápravama tak to je skutečně 4x10t.
I souprava pro nadrozměr která má víc náprav má maximálku 48t pak už musí mít povolení.
mně by spíš zajímalo co je to ten přeložený kamion obecně o jaké váze se tak mužou ti co o tom píšou bavit. Dát na klasickej návěs 24T i v železe je docela velká hromada a nemumím si představit , že každej kamion vozí železo
To jsou jen mediální masáže pro plebs. Přeložený kamion se dá nazvat takový, který je přeložen o pár tun. Což nemá vliv na poškozování silnic. Takže jestli jede po dálnici 50 tun, nebo 60, té silnici to je jedno a ani to nepozná. Hlavně uplatnit sankce a vybrat pokuty, to je důležité. Dálnice a ostatní frekventované komunikace jsou dimenzovány na více, než je hmotnost a předpokládaná hustota provozu vozidel. Samozřejmě jiná věc je rozbitá okreska do Horní Dolní, kde se padesát let nic neopravovalo. U takové se dá připustit, že by se padesátitunový kamion v limitu na krajnici neutrhl a ten přeložený ano.
V příručce Wehrmachtu za 2. světové války byla taková rada. Jestli chtěla osádka tanku zjistit únosnost podloží pro Panzerkampfwagen VI Tiger II hmotnosti lokomotivy, měl jeden člen posádky vzít na záda kamaráda a postavit se na podloží jednou nohou. Pokud se nezabořil, mohl tento tank o hmotnosti 70 tun projet bez obav. A to byla řeč o neznámém podloží třeba na poli, ne o sofistikovaně vybudovanou dálnici s několika upěchovanými vrstvami.
Tyhle žvásty pramení od budovatelů silnic, kteří omlouvají svou diletantskou práci přeloženými auty. Stejně jich jezdí mraky a kdyby se namátkově nevážilo, tak nikdo nic nepozná. Protože pokud se toto udělá dobře, tak po tom může jezdit co chce kdykoli chce.
Stejně, jako může jezdit několik stovek tun těžká souprava jen po dvou železných pásech upevněných na příčných hranolech.
Není poradce, jako poradce, není náklaďák jako náklaďák, není přetížení, jako přetížení.
Ono je to složitější to popsat, proto je třeba kouknout do vyhlášky
Vyhláška č. 209/2018 Sb.Vyhláška o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel,
která řeší nejen tento problém. Přesnějí dlouhý § 5
Největší povolené hmotnosti silničních vozidel, zvláštních vozidel a jejich rozdělení na nápravy
Jen stručně citace:
e) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami - 32,00 t,
f) u přívěsů se dvěma nápravami - 18,00 t,
g) u přívěsů se třemi nápravami - 24,00 t,
h) u přívěsů se čtyřmi a více nápravami - 32,00 t,
i) u dvoučlánkových kloubových autobusů - 28,00 t,
j) u tří a vícečlánkových kloubových autobusů - 32,00 t,
k) u jízdních souprav - 48,00 t,
l) u pásových vozidel - 18,00 t.
Tak v tejto veci som mal polovičnú pravdu, Klasika u súprav 5 náprav 40 t viac náprav 48 t. Moja chyba,že som si neprečítal vašu vyhlášku ako to u zákonov robím vždy,keď sa ozývam.
Slavco, já Vás chápu, že jste měl poloviční pravdu, ale jen v odhadu "Vy pravdepodobne nemáte vodičák na nákladné auto" Nevím co je dle Vašeho názoru klasika souprav Dotaz nespecifikoval druh náklaďáku.
Já neznám Vaší vyhlášku, ale jsem přesvědčen, že i u Vás může jet vozidlo, přesněji jízdní souprava s váhou 48 tun.
Nepropadl např tak třeba T813 vozovkový automobil (tahač) cca22 000, podvalník P50 cca 16 200kg a naložený T55-cca 36 000kg což je nějakých skoro 75 tun! navíc se jezdilo po běžných silnicích a nevyhledávala se nějak speciálně trasa přesunu tedy pokud nešlo o hromadný přesun
Viz perlička v Dačicích most přes Moravskou Dyji měl DZ -zákaz vjezdu vozidlům nad 12t,BĚŽNĚ když bylo třeba jsem tak s vozovkovým automobilem o hmotnosti cca 22t jezdil . tedy překoročeno o DESET tun a VB či posléze PČR? nezájem. Jinak kde je max hmotnost, viz výše třeba 12t, tak je nosnost mostu minimálně 3-4x vyšší!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.