Nejste přihlášen/a.
příklad: objednávám taxi (působící v daný lokalitě, příp. se základnou přímo blízko startu, nebo cíle) z nějaký cca malý díry x do podobný malý díry y; naděje, že během cesty do místa x, nebo zpátky z místa y, taxi chytne další objednávku, je prakticky nulová (předpokládejme);
počítají si venkovský (okresní) taxíky jen jednosměrnou cestu s pasažérem, bez přípočtení opačné cesty prázdnýho taxi?
a platí to stejně u tras:
cca 5 km (tady chápu, že pokud bude muset taxi přiject z pár desítek km vzdálený základny, asi to tak lacino nebude?, ale předpokládejme i variantu, že taxi bude mít působiště (skoro) na startu nebo v cíli)
cca 15 km (opět viz předchozí poznámka k cca 5 km),
cca 30 km,
cca 60 km? (vše tuzemsko, resp. vše Středočeský kraj)
- podle ceníků usuzuju, že by se mělo platit jen za trasu obsazeného taxi, ale chtěl bych se ujistit, že to tak je (a to u všech zmíněnejch kilometráží)
- a ještě - dá se předpokládat rozdíl mezi taxíkem objednanym z Prahy do cca 60-70 km vzdálený díry x pro odvoz do Prahy (opět v noci), a taxíkem působícím zhruba poblíž díry x (nebo aspoň do pár desítek km vzdálenym okresnim městě), opět za předpokladu, že naděje venkovskýho taxi na chycení rita z Prahy zpět je cca nulová - mám představu, že pražský taxíky by si spíš chtěly počítat i neobsazenou cestu tam, zatímco venkovský taxi ne?
+ nějaký další rady, varování, připomínky (především k výše specifikovanýmu) použití taxi?
==
(pokud případně máte tipy na laciný (za výše předestřenejch podmínek) a spolehlivý ve smyslu, že přijedou na čas na objednaný místo, taxi firmy v Benešově a okolí, tak je taky klidně uveďte (nejlíp samozřejmě včetně konkrétních tarifů, pokud byste je náhodou znali);
nebo i naopak - výstražný tipy na nějak problematický firmy)
Jako čerstvý důchodce a tedy už bývalý dlouholetý taxikář v okresním městě na západě Čech vám řeknu tolik: Za jízdu se zákazníkem si účtujeme cenu podle ujetých kilometrů, obvyklá sazba 25Kč/km + tzv. nástupní sazbu, která u naší firmy je 20 Kč. K tomu se připočítá cena za přistavení auta, kterou nelze obecně stanovit, protože se liší podle polohy míst startu a cíle na celkové trase. Cena za přistavení bude tedy jiná (daleko nižší) pokud pojedu pro zákazníka do místa A a povezu ho do místa B, kde je sídlo mé firmy, a jiná pokud pojedu "trojúhelník", tedy z místa B např. 20 km do místa A, povezu zákazníka např. 20 km do místa C a pak budu muset jet opět např. 20 km zpět do místa B. V tom případě bude cesta stát v ideálním případě o cca 250 Kč (10 km x 25 Kč) více. Pokud s takto vypočteno cenou nebudete souhlasit, prostě zakázku odmítnu. Vše pochopitelně legálně na taxametr, kde na to mám příslušné sazby. Všechny ostatní možnosti se budou odvíjet ve stylu uvedených příkladů.
Jen si vás dovolím upozornit, že v dnešní době těžko seženete taxi, které pro vás pojede bez zálohy tzv. "na blind" do 70 km vzdálené díry. Takže počítejte s tím, že po vás bude taxikář chtít zálohu, pokud je na to vybaven, a vy mu ji pošlete kartou nebo přímo na zadaný účet jako okamžitou platbu. Pokud na to vybaven není nebo to neumí, pak většinou takovou zakázku opět odmítne kvůli velkému riziku zbytečné jízdy a tedy prodělku. Na sliby si nehrajeme.
Pokud máte další otázky, které umím obecně nebo konkrétně pro naši oblast odpovědět, ptejte se.
Ještě doplním: Lze účtovat i noční příplatek, my jej nepoužíváme, ale může být různý, nejčastěji cca 20% ze sazby.
K "hluchým" kilometrům: Jednoduché. Snažíme se být maximálně objektivní takže těch 10 km vychází z celkové trasy 60 km, tedy jakoby 30 km obsazených se zákazníkem a 30 km prázdných nazpět. Je fakt, že jiná firma vám klidně naúčtuje 20 km přistavení + 20 km jízda se zákazníkem a pokud zákazník souhlasí, taxikář vydělá proti nám cca 250 Kč navíc.
K záloze: Znám "kolegy" kteří "na blind" nepojedou ani 10 km, čili tuto vzdálenost nelze zodpovědně určit. A s tou zálohou - pokud máte v chytrém telefonu Smart banking, pak máte i zařízení k zaplacení zálohy.
V každém případě bude pro vás nejschůdnější buď se na některém dipečinku domluvit předem, zda budou ochotni pro vás na zavolání těch 70 km dojet. Nebo pak snad máte nějakého známého nebo kamaráda, který po předchozí domluvě pro vás za příspěvek "na benzín" dojede.
Nezmínil jsem se o taxislužbách, které používají mobilní aplikace, do kterých detailně nevidím (Uber, Taxify apod.) a které se "na venkově" moc nevyužívají.
Na závěr jen podotknu, že jsem popsal systém, který používáme my a nějak adaptovaný i většina taxislužeb v blízkém okolí. V jiných regionech se mohou lišit, i když ne radikálně. V okolí Prahy se radikálně mohou lišit ceny.
děkuju za odpověď, kterou celkem chápu (teda nechápu, proč u toho rovnostrannýho trojúhelníku o stranách 20 km by měla bejt cena za hluchý kilometry zrovna (jen) 10 km * sazba na km, ale to je detail; nicméně případný doujasnění samozřejmě uvítám);
děkuju i za poznámku k případnýmu nočnímu příplatku (doufám neni zvykem i víkendovej příplatek?);
co sem vůbec nečekal, je ta záloha..., to je teda novej faktor (dík tomu, že nejsem (pokud vim) vybavenej přenosnym zařízenim, ze kterýho bych moh posílat prachy); dokážete kdyžtak zhruba tipnout, do kolika km od předpokládaný základny by třeba moh bejt taxikář ochotnej přiject na blind? (předpokládám, že asi moc nehraje roli, jestli jde o větší firmu, nebo samostatnýho taxikáře, protože i u tý větší firmy jezděj řidiči viceméně stejně na vlastní riziko?)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.