Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vlakové výluky a čekací doba

Od: novak odpovědí: 4 změna:
Zažil jsem při cestování vlakem jeden takový neobvyklý zážitek.Železniční dopravci mají v zemi několik výluk, kde na mezinárodním hlavním vlakovém koridoru EC. a IC. čekají tak 15-20 min.Na menších méně frekventovaných tratích bývá občas autobusová náhradní doprava místo vlaku. Máme v zemi již několik konkurenčních dopravců na železnici.Jel jsem rychlíkem, kde vlak zastavil ve stanici a byl přestup na náhradní autobusovou dopravu v určitém úseku.To by se dalo ještě pochopit, přestože výluková trasa a jízda autobusem bývá zpravidla delší přes různé vesnice a kopcovitý terén, zatáčky,výkopové práce na cestě atd.Představte si, že řidič výlukového autobusu nám řekl, že nemůžeme ještě odjet a čekáme na konkurenčního dopravce vlak,který měl 25min. zpoždění.Přitom následující spojení (výlukový autobus) jim ještě běžně za hodinu jede další.Když k tomu dodám náhradní zdlouhavější výlukovou trasu a čekání na někoho jiného tak z toho bylo celkem 45min. zpoždění.Následně to způsobilo komplikace většině cestujícím kteří pokračovali dále za další 2h.jízdy již v pozdních hodinách. Museli si na své náklady dle průvodčího zbytek cesty dojet taxi.Podle mého názoru by výlukový autobus měl správně trochu rychleji nahnat ztráty časové vlivem delší trasy než má vlak pokud to jen lze (ne se courat pomalu) a čekací doba by měla být v tomto případě úplně minimální, protože tu souběžně dochází k dvojitému zpoždění.Tato situace je při cestování velmi stresující záležitostí zvláště při delších trasách.Ve finále je potom každému z dopravců jedno, že téměř na konci cesty jsou cestující nahraní. Co si o tom myslíte?

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

liska5
hodnocení

0x

Na naší slezské traťové větvi je teď výluka a náhradní autobusy vyjíždějí /z důvodů,které uvádíte/ ze startovní stanice dříve o 5-10 minut. Tak pak i z následujících stanic. Je třeba hledat na IDOSu, abyste odjezd neprošvihli. Z velké části vede paralelně silnice. A jen vzácně vidím na trati nějakou pracovní aktivitu.

 

fr
hodnocení

0x

Tak pochopte, oni jsou v práci, ten personál okolo, cestující snad jako jediný to celé "řeší a spěchá..." Na vše jsou vnitřní předpisy, které běžný cestující nezná (kde a kolik minut nutno čekat na přípojný vlak) atd. atd.

 

hodnocení

0x
avatar denny276
Co si o tom myslím já - no zaplať bůh,že necestuji hromadnými dopravními prostředky. Zešedivěla bych z toho. Ale má kamarádka jezdí často z SK do ČR a když se zpoždění protáhne nad nějaký limit, tak se dá reklamovat (nebo podat stížnost?) a dopravce jí to pak vždy nějak vykompenzoval. Ale bližší informace o tom nemám.

 

pepekveselyvisk
hodnocení

0x

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @hejkal z důvodu porušení pravidel poradny. ]

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]