Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstoupení od kupní smlouvy

Od: krakex* odpovědí: 19 změna:

Ahoj,

pár let zpět jsem kupoval telefon v hodnotě nějakých 6000,- od méně známého, ale dobře vypadajícího prodejce na internetovém e-shopu (nebudu jmenovat firmu přímo).

Telefon ovšem přišel spíše v obálce, než jakožto balík, takže jsem balík ani nerozbaloval a poslal jej zpátky, telefon jsem později koupil z Alzy. Balík jsem odeslal zpět na adresu, společně s e-mailovým oznámení o odstoupení od kupní smlouvy + číslo účtu, kam má být částka poslána zpět. Byl mi vystaven opravný daňový doklad, ať ho vytisknu, podepíšu, napíšu čislo účtu a datum a pošlu jej zpět na adresu, nebo e-mailem.

Myslím, že dosud relativně normální postup. Problém je v tom, že tuhle věc jsem nějakou dobu neřešil - tzn. naskenovaný opravný daňový doklad jsem nedodal až do minulého týdne, opozdil jsem se zhruba o nějakých 7 let.

Produkt byl dodán zpět na adresu prodávajícího, peníze zpět na účtu zatím nemám, dnes je to 7 dní (nepracovních) od odeslání potřebého dokumentu (opravného daň. dokladu) a tímto bych se chtěl zeptat, pokud by prodejce odmítal peníze zaslat zpět, jak se bránit? Nebo spíše, jak postupovat?

Odpovědi typu "Jsi blbec, že jsi to neposlal hned" si prosím nechte, já to chápu moc dobře, ale už s tím nic neudělám, stroj času nemám.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon
hodnocení

8x
Promlceci doba jsou tri roky. Ted uz nemusi vubec nic.

 

hou
hodnocení

2x

Po 14 dnech pozadej o vydani bezduvodneho obohaceni.

Pokud nebude svolny, konzultuj coi zda bude resit pochybeni pred 7 lety? Zatim jen informativne, zadne konkretni udani, jeste by dostal pokutu ale penize by vracet pravdepodobne nemusel.

 

hodnocení

1x
Opravdu sedm let? Nezlobte se,ale to nemůžete myslet vážně..Sedm let vám ty peníze nechyběly? Zapomněl jste na to? Co bylo impulsem si na to vzpomenout po sedmi letech?
krakex*
hodnocení

Děkuji za Vaši kompletně zbytečnou odpověď, ničemu mi nepřispěla.

Nemáte zač. Chápu,že jsem vám neporadil..Mne přijde zbytečný váš dotaz..Přijde mi to jako provokace..když nechcete uvést okolnosti a tajíte je.
krakex*
hodnocení

Proč provokace? Jasně jsem v příspěvku uváděl, že odpovědi Vašeho typu si máte nechat pro sebe, já zde hledám radu a není potřeba sdělovat podrobnosti, kvůli kterým se doba takto protáhla. Není to podstatné.

 

hodnocení

0x

Zavolejte z jiného telefonu a zeptejte se, zda požadovaný doklad dostali.

 

hodnocení

0x

Těch 7 let je předpokládám překlep. Zboží jsem vracel už mnohokrát a nikdo nepožadoval, abych dobropis, neboli opravný daňový doklad, podepisoval. Podle mého názoru takovou povinnost nemáte, pro prodejce v případě finanční kontroly dostatečným důkazem zrušení kupní smlouvy vrácení peněz na účet zákazníka. Kdyby to tak nebylo, požadovali by podpis skoro všichni prodejci, protože skoro všichni jsou plátci DPH. Vy ale píšete, že jste dokument odeslal. Peníze musí prodejce vrátit do 14 dní, takže ještě musíte čekat, pak případně kontaktoval znovu.

krakex*
hodnocení

7 let překlep není. O vrácení peněz na účet a prostým písemným odstoupením od smlouvy (tzn. pouze psaně e-mailem, žádný dokument/formulář) byl kontakován prodejce již ten den při odeslání zboží zpět.

 

hodnocení

0x
avatar herd
K tomu mě jen napadá řečnická hláška z cimrmanů: A poslal jste jim ten doklad třeba 24. Prosince? Pak hrozí, že se s vyřízením zpozdí až o týden

 

prodejce
hodnocení

0x

Po sedmi letech, pokud jste nesplnil jejich obchodní podmínky, tedy neposlal ten opravný doklad, těžko můžete něco chtít. Je to promlčené. V těch letech finanční úřad požadoval, aby byl opravný doklad potvrzen příjemcem, tedy ta firma nic špatně neudělala, neměla povinnost vás prosit, abyste doklad včas odeslal. Nejspíš ten prodej museli i zdanit a nemohli ho daňově odepsat, protože jste neposlal opravný doklad. Takže já být prodávajícím, pošlu vás do háje a klidně byste mohl zkusit mě zažalovat.

krakex*
hodnocení

Díky za odpověď.

re4zon
Zakaznikovi je prd do ucetnictvi firmy, zakon stanovuje podminky, ktere musi splnit pro odstoupeni (prokazatelne dorucit vyrobek a sdelit vuli odstoupit) a nemuze se vyhnout vraceni jen kvuli tomu, ze chce nejaky podpis. Ovsem jak uz jsem rekl, je to promlcene. Kdyby jim do tri let napsal, ze maji vratit na ten a ten ucet, treba i obycejnym mailem, byla by situace jina.
krakex*
hodnocení

V e-mailu který byl odeslán ihned po odeslání zboží zpět do obchodu bylo i číslo účtu pro navrácení kupní ceny.

 

nick*
hodnocení

0x
@krakex tak jak to dopadlo? Že něco promlčené ještě neznamená, že vám nedluží, promlčení by se musel teprve u soudu domoci

 

krakex*
hodnocení

zatím nijak, čekám na vyjádření prodejce, 2x zde bylo psáno, že mám čekat 14 dní na odpověď, mezitím si asi zavolám informativně na linku ČOI a poptám se přesněji.

 

krakex*
hodnocení

Doplním zde, že případ je momentálně v řešení, obchod byl proveden skrz Heureku, kontakoval jsem i je a s jejich právnickou pomocí mi bylo řečeno, že (jak zde už pár lidí zminovaloú, že dlužná částka je promlčená a bohužel se s tím nedá nic dělat.

Abych doplnil pár informací, JÁ jakožto kupující jsem v právu, alespoň z morálního hlediska, vzhledem k tomu, že jsem splnil podmínku pro odstoupení od kupní smlouvy podle obchodních podmínek prodejce. To, že prodejce vyžadoval nějaký jeho "opravný daňový doklad"je irelevantní, v obchodních podmínkách není nikde psáno, že se musí tento doklad využít pro vrácení částky na účet. V podmínkách je pouze to, že kupující může využít formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, ale není to jeho povinnost.

obch. podmínky lze číst zde

f-mobil.cz/...

vzhledem k situaci jsem kontakoval ČOI, bylo mi řečeno, že věc opravdu je promlčená a že peníze už neuvidím, s tím se nejspíš budu muset smířit, ale určitě podám oznámení na ČOI k věci mimosoudního řešení sporů a uvidíme co bude dál.

Každopádně, díky všem za pomoc.

 

ml
hodnocení

0x

Promiňte, ale nemůžu si tuhle poznámku odpustit:

Vy jste nereagoval 7 let a po druhé straně chcete reakci za 7 dní. Třeba za dalších 7 let peníze pošle.

To nic nemění na tom, že obchodník měl peníze poslat tam, odkud je přijal (na eshopu předpokládám platíte převodem nebo kartou, vrácení peněz je tak jednoduché), ale po takové době je to promlčené a bude záležet na dobré vůli.

krakex*
hodnocení

Já jsem reagoval ihned po odeslání zboží, pouze jsem propásl dobu, kdy jsem obchod měl dát k soudu. To je docela rozdíl.

Zboží bylo placeno dobírkou, ale na tom nezáleží, obchod odmítnul vrátit peníze.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]