Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dne 18.4.2024 jsem v Alliexpres objednal el. kolo SKLADEM doručení do 25.4.2023. Prodejce napsal. že kolo nemá a nutí mi jiné kolo, Toto jsem odmítl. Prodejce požaduje zrušení objednávky pro vrácení peněz. Bojím se, že přijdu o nějakou výhodu, protože je napsáno "pokud nebude odesláno do 2 dnů, budou peníze vráceny automaticky" tj. do 28.4.2023. Prodejce asi vyhrožuje, protože píše, když objednávku nezruším a nechám expirovat dostanu "mask" nebo nic,
Jak posutpovat? Děkuji
Lubor
Mně tady něco nehraje. Už dvakrát jsem se tazatele ptala, jestli by sem poslal přesné znění toho, co mu prodejce píše. Třeba mu špatně rozumí. Ale tazatel to neudělal a nevím proč. To je přece velmi snadné a nic ze své identity by tím neprozradil. zkopíruje sem pouze ten anglický text,abychom si to mohli přečíst. Nezdá se mi to, protože to co popisuje je divné. Prodejce nemá důvod k tomu, aby se choval tak, jak je zde uvedeno a ještě byl agresivní. Pokud zboží nemá, tak ho neodešle a transakce je uzavřena. Nechápu to vehementní naléhání, aby to byl kupec, který zruší svou objednávku, když musí vědět, že i v tom případě kupec označí jako důvod zrušení to, že obchodník zboží nemá. Takže je to úplně to samé a on jako obchodník z toho nemá nic, spíše by byl ve výhodě ten kupec, jelikož jak tady všichni píšete, by dostal peníze do 3 dnů. Tak proč by ten Číňan tolik usiloval o dobro toho kupce? Tady to prostě nehraje. Něco bude jinak, než jak nám pán píše.
NIc jsem nestornoval, takže Aliexpres poslal peníze sedmý den od data neodeslání prodejcem - už mám na účtě (bez vyjádření obchodníka).
Kdo chce ať si vezme z této debaty, co uzná za vhodné. NIkoho k ničemu nenutím. Vlastně se tak dělím o svou zkušenost.
Opravdu mi nutil jiné zboží, pak vyhrožoval, že pošle brýle nebo rozbitý výrobek.
Proto jsem nedůvěřoval jeho požadavkům.
Díky všem, kido chtěli svými odpověďmi pomoci.
Lubor
No tady Vám píše, že on ze své strany nemůže Vaši objednávku zrušit a to říká pravdu, to můžete jenom Vy a to Vám navrhoval. Asi tam došlo z jeho strany ke změně ceny a on už nechtěl to kolo prodat za tu cenu, kterou jste zaplatil, a v tom případě preferuje raději zrušit objednávku, protože nechce tratit. také se mi to jednou stalo a prodejce mne informoval, přesně tak jako Vás, a doporučil mi, abych objednávku zrušila. Já to udělala a pak jsem zjistila, že ono tu věc prodává dál, ale za vyšší cenu. Tak jsem se ho na to zeptala a on mi vysvětlil, že cena dopravy se změnila a že by tratil, ale že pokud chci tu věc za aktuální cenu, tak si mám klidně znova u něj objednat. Zkusete se podívat do jeho obchodu, jestli to kolo stále nabízí a za kolik. Mohu se samozřejmě mýlit, ale popisuji své zkušenosti.
Netuším, o jaké výhodě píšete. Prodejce vás žádá o storno objednávky, protože kolo nemá a nemá tedy co poslat, a jakmile zboží neodešle do nějakého termínu, je od Aliexpressu myslím nějak penalizován. Proto na vás tlačí. Objednávku stornujte, není se čeho obávat, peníze dostanete zpátky (nevrací je prodejce, ale Aliexpress automaticky po stornu).
Možná, že v případě storna objednávka zákazníkem nevrací Aliexpres peníze automaticky, ale až po vyjádření obchodníka
NIc jsem nestornoval, takže Aliexpres poslal peníze sedmý den od data neodeslání prodejcem - už mám peníze na účtě (bez vyjádření obchodníka nebo vypsání sporu).
Díky všem, kido chtěli svými odpověďmi upřímně pomoci.
Lubor
No, problém je v tom, že prodejce nemůže objednávku stornovat tak snadno jako kupující a může se to dost protáhnout, takže Aliexpress peníze vrátí s velkým zpožděním. Už se mi i stalo, že prodejce si vyžádal sledovací číslo, jakože se chystá balík podat, zřejmě aby nebyl penalizován za neodeslání v čase, a pak balíček běžným způsobem stornovat nelze. Kupující žádný problém po rušení objednávek nemá (to by musel být nějaký extrém), občas se mi stává, že prodejce zboží nemá, tak objednávku stornuju a v nabídce důvodu storna zaškrtnu, že zboží prodejce nemá.
Bohužel to asi udělá tak, že pošle švindl balík a tato výhoda pro mě bude zrušena. Pak budu muset jít do sporu. Nebo balík nepřijmout?
Pozn. Mám z Číny elektrokoloběžky bez problému. na Joyor Y6S najeto cca 5900 km.
Díky
Nerozumím dotazu, chceš vrátit peníze, nebo požaduješ nějakou výhodu? Pokud chceš kupovat na zahraničních shopech měl bys také trochu rozumět cizím jazykům, myslím bez překladače...ideálně anglicky...a Pokud kupuješ dražší věci, nastuduj si všechny obchodní podmínky, včetně postupů při vrácení zboží reklamaci vyvolání sporu atd...
Za výhodu považuji právě vrácení peněz, pokud nebude balíček odeslán. Samozřejmě jsem chtěl zboží, proto jsem objednal a zaplatil. Prodejce uvádí, že zboží nemá a udělá asi všechno pro to, aby peníze nemusel vracet. Naznačil, že pokud nezruším objednávku možná pošle falešný balíček.
... když zruším objednávku - budou peníze vráceny?
To ale není žádná výhoda, to jsou normální podmínky při nakupování na AliExpressu. Prodejce se neodváží poslat nějakou maketu, to by šlo lehce dokázat a on má s obchodováním šmitec a ještě ke všemu by nedostal ani korunu, peníze by stejně přišly Vám. Schválně jsem se podívala za kolik se taková kola prodávají, a jsou od 20 tisíc výš. A neposílají je z Číny, ale z evropských skladů, jako je třeba Francie a Polsko. Proto je u těch kol tak krátká doručovací lhůta.
Nechte to na systému AliExpressu. Prodejce nemůže poslat jiné kolo než to,co jste zaplatil, protože to by šlo snadno dokázat a byl by na tom ještě hůř. Peníze nemá on, ale systém AliExpressu. Já bych nic nerušila, a čekala, až to zruší systém, pak Vám automaticky přijdou peníze na účet.
Akorát nerozumím tomu slovu "mask" a proč byste neměl dostat nic. Nemohl byste sem poslat přesné znění toho co Vám on napsal?
Pokud máte potřebu prodejce nějak vytrestat, celé to zkomplikovat a mít peníze bůhvíjak dlouho blokované na Aliexpressu, tak to tak udělejte. Já objednávku vždy stornuju s uvedením důvodu: prodejce zboží nemá. Peníze pak mám do 3 dnů zpět.
Orion, i tak by to šlo udělat. Ale v tomto případě by to vyšlo nastejno, tazatel psal, že bude jeho objednávka zrušená už za dva dny, když prodejce zboží neodešle. A když už půjdeme daleko ve vychytralosti některých prodejců, tak když udáte důvod, že prodejce zboží nemá, musí to také odsouhlasit ten prodejce. A co když tenhle filuta odmítne a na poslední chvíli nějaké kolo pošle. Ta komunikace co tady tazatel popisuje, je totiž nějak divná.
Bohužel prodejce se mi zdá podezřelý. Psal že zná lépe Aliexpres než já a umí tisíc způsobů jak nedostanu nic. Proto jsem opatrný a podle jeho doporučení se bojím postupovat.Kldně si počkám dlouho na peníze od Aliexpres, než být závislý na tomoto prodejci.
Teď mi napsal, jestli do několika sekund nestornuji objednávku, pošle mi rozbité kol...
A jste si jistý, že mu dobře rozumíte? Tohle se mi ještě nikdy nestalo, aby vyhrožovali. A to jsem za ty roky také měla nějaké spory. Oni jsou vždycky až přehnaně pokorní a slušní. To totiž není v jejich genech, aby vyhrožovali a byli agresivní. Za celou tu dobu se mi stalo jednou, že jsem objednala jedny boty, ty prostě nepřišly a já otevřela spor. A tenkrát to vypadalo, jakoby ty boty ani neodeslal. Ale on přísahal na všechny svaté že odeslal a já mu nevěřila a asi po třech dnech nepřetržité komunikace mu ruply nervy a on na mne poslal asi deset jeho zlých Bohů. Beze slova, jenom strašidelné obrázky. Já dostala peníze zpátky a asi za 3 měsíce mi pošťák přivezl balíček, který už na dálku smrděl umělotinou. Já na boty už dávno zapomněla, a říkala jsem si,co v tom balíčku je za smradlavé zboží. No a pak jsem otevřela pusu, byly tam ty boty, které putovaly křížem krážem po světě, ale nakonec se mke mně dostaly. Teda abych pravdu řekla, tak pak ještě putovaly do popelnice, protože pekelně zapáchaly. A levné teda na tu dobu zrovna nebyly. Takže bych se moc divila, kdyby Vám obchodník opravdu takto vyhrožoval.
Pošlete sem prosím co Vám napsal. Zkopírujte to, to jde aniž bychom věděli kdo jste. jinak tomu neuvěřím.
Štíre, bůhví jak to bylo. Mně se nechce věřit tomu, že by ho čínský prodejce zastrašoval a vyhrožoval mu písemnou formou, kterou on může zkopírovat a přeposlat do stížností. Tím by si sám zničil byznys. A navíc, takové chování ten národ prostě nemá v genech. Netvrdím, že to jsou nějací "andílkové", ale dělají to jinak. Vymlouvají se, nebo pořád dělají že nerozumí, ale neurážejí a nevyhrožují. To prostě není jejich styl. Psala jsem 2x tazateli, aby sem zkopíroval to, jak mu prodejce vyhrožuje, a nic sem neposlal. Takže je docela možné, že je to všechno úplně jinak.
Poslední příspěvek byl, že když tu objednávku do několika sekund nestornuje, tak že mu pošle nějaký šmejd. Tak tohle by se nikdy prodejce neodvážil napsat, tomu nevěřím.
NIc jsem nestornoval, takže Aliexpres poslal peníze sedmý den od data neodeslání prodejcem - už mám na účtě (bez vyjádření obchodníka).
Kdo chce ať si vezme z této debaty, co uzná za vhodné. NIkoho k ničemu nenutím. Vlastně se tak dělím o svou zkušenost.
Opravdu mi nutil jiné zboží, pak vyhrožoval, že pošle brýle nebo rozbitý výrobek.
Proto jsem nedůvěřoval jeho požadavkům.
Díky všem, kido chtěli svými odpověďmi pomoci.
Lubor
No podle toho co Vám poslal, jste si nerozuměli. Asi Vám napsal, že to kolo nemá, že ho nemůže poslat, a že můžete zrušit objednávku. Vy jste ho podezíral z nějakých nekalých úmyslů, a v tom smyslu jste mu odepisoval. No a on Vám nakonec napsal, že Vám pošle nějaké brýle, asi abyste lépe viděl, nebo četl. Zřejmě se pokusil o žert. Pak Vám píše, že můžete jednoduše kliknout na zrušení objednávky a bude to vyřešené. Žádné vyhrožování v tom nevidím. K tomu nakonec ale stejně došlo, protože po vypršení lhůty, to udělal systém AliExpressu. Takže normální průběh. A dokonce je možné to, že prodejce se Vám snažil vysvětlit, že když zrušíte objednávku sám, tak byste měl peníze zpátky dříve. Když rušíte objednávku, tak tam máte předem zadané důvody proč ji chcete zrušit. A je tam také to, že prodejce zboží nemá. Což byl přesně Váš případ a mohl jste to v klidu zaškrtnout. On by určitě neprotestoval, když Vám sám napsal, že to kolo prostě nemá skladem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.