Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím, kdo se vyznáte v pojišťovnictví:
V dubnu 2008 se stal známému úraz. Měl už 8 let uzavřeno Kapitálové životní pojištění s pojištěním úrazu a zdraví. Následkem tohoto úrazu se stal v květnu 2009 plně invalidní. Nyní vyřizuje trvalé následky a má trochu problém.
V době úrazu měla pojistka menší plnění a následně po dvou měsících po úrazu pojišťovna sama navrhla zvýšení pojistných částek .
Pojištění trv. následků úrazu bylo 200 000 kč a zvýšili ho na 400 000 kč
Pojištění trv. následků s progresivním plněním bylo 0 kč a navýšili ho z nuly na 1600 000 kč.
Prosím o informaci z jaké částky bude Česká pojišťovna plnit? Z menšího pojištění v době úrazu, nebo z vyšší částky pojištění cca 2 měsíce po úrazu? Podotýkám že trvale invalidní (následkem úrazu) se stal až za rok po zvýšení pojistných částek(2009).! Prosím kdo máte zkušenost poraďtě.
Plnění bude z nižších částek.
Tady z toho, co jste napsala, to vypadá tak, že si pojišťovák "namastil" kapsu . Je toho tady hodně divného. Je naprostý nesmysl u člověka, který je po úrazu a předpokládám, že na nemocenské, zvyšovat částky na plnění. Tím, že byl Váš známý po úrazu, je pro něho plno plnění po úrazu značně omezeno (z nového pojištění). Při sepisování nových částek musel Váš známý vyplnit zdravotní dotazník. Jestliže uvedl pravdivě svá zranění, tak by pojišťovna nejspíš vyžadovala zprávu od lékaře. A poté by mu měla změnu pojištění zamítnout. Domnívám se, že kdyby nyní došlo k nějakému novému úrazu, plnění by bylo minimální. Jako důvod by pojišťovna uvedla, že přítel neuvedl při sepisování nového pojistného pravdu.
Moc děkuji za odpověď. Pojišťovna mu tehdy sama zaslala návrh na zvýšení pojistných částek vrámci zkvalitňování služeb a nějaké valorizace. Žádné ověřování zdravotního stavu nechtěla, prostě pojišťovna navrhla navýšit pojistné plnění a kdyby nesouhlasil, tak by pojistka pokračovala dál, za stejných podmínek. On souhlasil s navýšením pojistných podmínek a dle instrukcí pojišťovny si zvedl trvalý příkaz k úhradě o cca 200 kč. Pojišťovna mu zaslala potvrzení o zvýšení pojistných částek a měsíční navýšení platby. Vše se dělo automaticky, ze strany pojišťovny. Ona vlastně ještě nevěděla, že měl známý úraz. Ten byl známý uplatňoval bolestné na úraz až po skončení nemocenské, tj. cca 5 měsíců po úrazu (to už platily nové podmínky). Bolestné mu bylo skutečně vypočítáno z nižších částek platných před úrazem, ale pak šel po půl roce znovu na nemocenskou a stal plně invalidní následkem toho úrazu. Ale v době přiznání invalidního důchodu už platily nové podmínky pojistky. Ptám se tedy, bude pojišťovna plnit za trvalé následky, za podmínek před úrazem, nebo má známý právo požadovat plnění za podmínek pro něho lepších tj. po navýšení, které proběhlo až 2 měsíce po úraze, ale ještě před přiznáním invalidního důchodu? Důchod mu byl přiznán až v době kdy už půl roku platil navýšenou částku pojistného.
Děkuji
Váš známý naprosto zbytečně platil o těch 200 Kč navíc
. Veškeré plnění bude samozřejmě z těch nižších částek. Ty vyšší částky může uplatnit na úraz, který se mu stal až PO sepsání nových podmínek. A tady bych si dala pozor. Může se stát, že mu plnění bude podstatně kráceno z toho důvodu, že měl právě ten úraz a on ho neuvedl. Na to je třeba se opravdu podívat. Na druhou stranu, jestli v té době měla pojišťovna nějakou akci, kdy se NEVYŽADOVAL zdr. dotazník, tak na tom může Váš známý jenom vydělat. Dnes, jako s invalidou, s ním nebudou chtít pojišťovny sepsat pojistku a když ano, tak bude platit vyšší pojistné.
Ale jedno je jisté - COKOLIV se bude dít okolo prvního úrazu , VŽDY bude plnění z první pojistky .
Ano, Česká pojišťovna opravdu sama v rámci trvalého poskytování profesionálních služeb přistoupila k rozšíření vybraných úrazových pojištění.
Nepožadovala žádný zdravotní dotazník jen mu přišel, návrh že: vlivem trvalého růstu životních nákladů i nákladů na zdravotní péči není rozsah pojistné ochrany sjednané před několika lety zcela dostačující pro krytí ztrát, které by Vám nyní mohly vzniknout po léčení úrazu.
Vaše úrazové pojištění bude rozšířeno automaticky bez Vašich dalších starostí. Nikam nemusíte chodit ani vyplňovat a podepisovat žádné formuláře. Pouze si k uvedenému datu ...změňte příkaz k úhradě na částku (o těch 200 kč vyšší). Pokud k tomuto datu... bude připsána na náš účet, bude Náš návrh na vyšší pojistné plnění přijat.
Toto mu poslala pojišťovna cca 2 měsíce po úrazu, příkaz si změnil a navýšení částky zaplatil, tím se zvýšení stalo platné. O úrazu však ještě pojišťovna nevěděla, protože se pořád léčil a bolestné uplatnil až mnohem později po skončení léčby. Bolestné mu vyplatili opravdu z té menší částky a to pouze za jedno-nejtěžší zranění. Trvale invalidní na následky toho úrazu byl, ale schledán až mnohem později a to už dávno platily nové pojistné podmínky. Dokonce po doložení důchodového výměru z ČSSZ, mu pojišťovna, jako invalidovi začala sama každý měsíc platit celou tu vyšší částku pojištění (tu o 200 kč vyšší), bude tak činit až do konce sjednané doby pojištění, nebo do doby, kdy by mu byl odebrán plný invalidní důchod.
Teď zažádal o plnění : TRVALÁ INVALIDITA NÁSLEDKEM ÚRAZU.
Teď by mu měli už zaplatit trvalé následky za všechna zranění, nejen za to nejtěžší. Ale nevím zda už z té vyšší částky, nebo z té menší, před navýšením.
Úraz se sice stal před zvednutím pojištění, ale pojišťovna nic nepožadovala a sama navrhla zvýšení bez dotazu na zdravotní stav. a trvale invalidní se stal už v době, kdy zvýšené poj. plnění bylo dávno platné.
Je to trochu oříšek a na pojišťovně to teprve šetří, tak mne zajímá jak by to mělo správně být. Samozřejmě by pojišťovna nejraději plnila co nejméně a zkouší všechno, proto mne zajímá, jesti někdo neporadí, jak na ně a na co má právo.
Moc děkuji, za Váš čas a trpělivost
ola, sebod má jistě pravdu. Je třeba aby si Váš známý pečlivě pročetl ty bleší písmenka podmínek smlouvy . Může tam být uvedeno, že změny zdravotního stavu před jakoukoliv změnou smlouvy je povinen nahlásit a i případné sankce, pokud to neudělá. Dost pochybuji, že by zrovna ČP měla nějakou výhodnou akci. Ale přála bych mu to, to jistě. Karina
Olo. Znovu opakuji. Úraz, který se již stal, bude plněn z té původní smlouvy (bez navýšení) Vyšší plnění připadá v úvahu, že se Vašemu známému stane NOVÝ úraz. Ale.,.,., Dle mého mínění, jestliže se mu teď něco stane a on bude chtít vyplatit nějakou náhradu, tak v okamžiku, kdy pojišťovna zjistí, že NOVÁ smlouva (navýšení) bylo sjednáno v době, kdy byl Váš známý na nemocenské z důvodu úrazu, že měl v té době vážná zranění a NEUVEDL toto ve smlouvě, tak má smolíka
. Případná náhrada bude minimalizovaná, v horším případě nedostane nic. S tím vy nic neuděláte. Naopak pochybení bylo z Vaší strany, neboť jste si ŘÁDNĚ nepřečetli novou smlouvu
.
Každému radím před podpisem jakékoliv smlouvy - dojít si do VÍCE pojišťoven, dát si vše náležitě vysvětlit. Popřípadě ukázat návrh jiné pojišťovny. V té chvíli Vám pojišťovna na konkurenčním návrhu najde milion chyb. Takhle to udělejte třeba u pěti pojiš´toven a můžete srovnávat. V žádném případě neuzavírat pojistné přes internet. Tahle problematika je natolik komplikovaná, že se v tom těžko orientuje odborník :D, natož laik. A v současné době opravdu radím KVALITNÍHO poradce, který pracuje pro více pojišťoven.Najít někoho, kdo u tohoto oboru pracuje několik let, ne žádnou rychlokvašku. Někoho, kdo se o svého klienta stará již několik let. Z vlastní zkušenosti vím, že když budu chtít klienta "obrat", tak mu vychválím nějaký produkt a on to podepíše. Ale co udělá takový člověk, když zjistí, že nejsem solidní? Uteče mi . Naopak, když mu chci nabídnout nový produkt a zjistím, že jeho stávající je kvalitnější, tak mu nic nezměním. A vím, že se tento člověk bude ke mě vracet.
Zdravím! Domnívám se, že šlo pouze o navýšení, které ČP dělá pravidelně pokud v původní smlouvě je zatržena dynamizace. Nešlo o NOVOU smlouvu, proto není vyžadováno, aby při akceptaci nebyl klient na nemocenské. ČP to někdy dělá i tak, že pokud klient výslovně nabídku navýšení neodmítne, automaticky navýšení provede a když klient platí přes SIPO, sama si vezme více (tento způsob osobně považuji za "prasárnu"). Nemusíte se, Olo, proto bát, že při jakémkoliv dalším úrazu by se zkoumal Váš zdravotní stav v době navýšení a že by jste byl krácen z tohoto důvodu. To ale nic nemění na skutečnosti, že prvotní úraz bude plněn dle podmínek které platily v době, kdy se stal.
Jinak plně souhlasím s tím, co psal/a sebod. Pokud jednou klienta oškubu, více se ke mně nevrátí a navíc se tato informace rozšíří i k dalším potenciálním klientům. Když mu pomohu - a nemusím na práci pro něj vydělat ani korunu, bude mi zavázán a informace o kvalitních službách mi časem přihraje další klienty, kde zase třeba vydělám. Finanční poradenství není o tom, jak vydělat jednorázově za každou cenu. Odměna za dobrou práci časem přijde sama, často odkud bych ji vůbec nečekal. Nejhorčí jsou poradci "rychlokvašky", kteří absolvují první školení, seznámí se s jedním - dvěma produkty a s klientem jednají stylem: "Všechna co máte, je špatné, proto zrušit a jen to, co Vám nabízím já je vynikající - i s tímto přístupem jsem se u jednoho makléře, pro něhož jsem kdysi pracoval, setkal. Bohudík jsem rychle změnil působiště.
Ano, máte pravdu. Dynamizace je opravdu zatrhnuta. Zeptám se ještě, nemá náhodou nárok na nějaký příspěvek k důchodu? Nějakou měsíční rentu, nebo něco takového? Vím, že někteří to dostávají? Nevíte náhodou, co vše lze požadovat?
Pro odpověď na Vaši otázku zde není dostatek informací o smlouvě a o sjednaných podmínkách.Nejlépe, když si klient přímo zavolá na informační linku ČP (841114114), kde mu na otázky odpoví.
P.S. Do budoucna doporučuji pouvažovat o jiných možnostech úrazového připojištění.
Produkty ČP v tomto ohledu nepatří zrovna k nejlepším.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.