Dobrý den, prosím o radu. Vloni v září jsem onemocněla s hospitalizací, a v průběhu PN jsem po ukončila pracovní poměr dohodou (nemocenskou mi vyplácel ČSSZ) ke konci října. V únoru jsem nastoupila k novému zaměstnavateli s tím, že mi zpracuje Prohlášení poplatníka za minulý rok. Nyní jsem se dozvěděla, že účetní mi ho odmitla udělat. Důvodem je potvrzení banky o zaplacení úroků z úvěru (Modrá pyramida), prý se pod to nepodepíše. Tento úvěr mám od r. 2010 a nikdy s tím problém nebyl. Mezitím jsem znovu onemocněla, ukončila poměr ve zkušební době a nyní jsem v PN. Vůbec nevím, s kým tento problém teď řešit, kam se obrátit. Děkuji za radu.
To je v pohodě. Udělejte si daňové přiznání sama a podejte ho elektronicky. Tím pádem máte termín pro odevzdání do 2.5.2023, takže času habaděj. Vypsat daňové přiznání zaměstnance nezabere více než 10 minut.
Jestliže nemáte povinnost podat daňové přiznání (tzn. máte příjmy jen ze zaměstnání), tak lze toto přiznání podat nejdéle do 3 let po "řádném termínu". Takže ať vám přiznání někdo udělá a odneste ho na finančák, žádný předpis tím neporušíte a daň vám vrátí. Já teď dělala přiznání jedné známé za rok 2019.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.