Nejste přihlášen/a.
...nebo dle žádosti o přepis, kde bylo uvedeno aktuální stav?... A kdo zaplatí odběr mezi konečným odečtem a a aktuálním stavem?
Tedy jako základ berte konečné vyúčtování...pokud se nedohodnete jinak...ale jak?
Pisete nesrozumitelne. Prepisoval kdo na koho? Sedi vam konecny stav meridla na starsi fakture s pocatecnim stavem meridla na nove fakture, ANO nebo NE?!
Je to u jakeho distribucniho uzemi, PRE, CEZ, EGD?
Dodavatel vezme ten stav, který mu doložíte "pravdivým údajem"
Nastěhuji se do bytu, uděláme předávací protokol, vyfotíte a to předložíte při uzavření smlouvy s dodavatelem.Vás nezajímá, s jakým stavem končil někdo někdy...
Obavam se, ze u prepisu ano Nevime o co jde.
Nezajima me to pouze v situaci, kdy necham meridlo demontovat a namontuje se nove meridlo (novy odber). Je to zdarma a bez problemu.
Pokud se predava (prepisuje) mezi osobami, trva to klidne 2 mesice, na zaklade predavaciho protokolu nebo pocatecniho stavu ve smlouve, tak asi smula, kdyz jsem takovy stav podepsal, tak platim od toho stavu co jsem podepsal
Samozrejme nemohu platit od stavu 10000, pokud predchozimu byl vyuctovan stav 10300. Z mlhaveho dotazu vubec netusime, o co tady vlastne jde.
Reseni: zavolat na distribuci a zjistit poslednich 5 odectu (datum/stav/ typ odectu - fyzicky periodicky, mimoradny, odhadem, samoodecet)
Nesmysly, novy dodavatel vyuctuje podle poatecniho stavu u distributora, kde bude konecny stav predchoziho dodavatele (at jiz nahlaseny do 5 dnu od zmeny dodavatele tebou anebo 6 den vypocteny automaticky a poslan k fakturaci).
1) najdi si puvodni fakturu a zkontroluj konecny stav meridla
2) najdi si novou fakturu a zkontroluj pocatecni stav meridla
oba stavy budou (musi byt) stejne!
Jedina moznost problemu by byla, kdyby se mezi 1) a 2) vymenilo meridlo z duvodu stari a periodicke vymeny a ten stav 1) byl automaticky odhadnut vyssi nez fyzicky mel pri sundani meridla k vymene, pak by se to muselo resit reklamaci (to uvidis na fakture 2 ze tam doslo k vymene meridla)
Jak se to udělá, když "konecny stav predchoziho dodavatele" není, páč předchozí nájemník neukončil smlouvu, neplatil, zmizel.?
Děkuji.
V puvodni otazce neni jasne, zda jde o prepis, zmenu dodavatele anebo prepis se zmenou dodavatele? Odpovidal jsem spise na zmenu dodavatele.
Pokud jde o zmizeni neplatice a odpojeni meridla pro neplaceni (uzemi Cez distribuce) a prepis odpojeneho meridla na noveho odberatele, bez demontaze meridla, pak je samozrejme zahodno si meridlo vyfotit a nahlasit distributorovi stavy k datu prepisu. Vzdy to jde minimalne 5 pracovnich dnu zpetne nahlasit skutecny stav (a jako dukaz mit fotku).
Ps: Pokud by takto "prepsali" mezi sebou osoby stejneho prijmeni a/ nebo adresy pobytu, tak jim to "nezbasti" a bud prepis bude zamitnut (pro vyhnuti se zavazku) anebo bude pozadovano placeni (pri vyhnuti se placeni dluhu). Je nutne presne vedet co se resi a poradit se s tim kdo tomu rozumi.
Uz konecne uvedte, jaky je KONCOVY STAV na puvodni fakture a POCATECNI STAV na nove fakture. Ten musi sedet
Pokud to chcete hrat na bezesmluvni dodavku a ze nezaplatite to "mezi", tak to se dela jinak a musi se to umet
U prepisu je zavazne co je podepsano a nejde o datumy ani skutecne stavy! Protoze normalni prepis se zmenou dodavatele trva klidne 2 mesice i kdyz delate vsechno spravne.
Pokud jste podepsal pocatecni stav X, tak zaplatite od stavu X a je uplne jedno, kolik byl stav v okamziku zahajeni dodavky za pul roku, chapes?!
Vyfot puvodni fakturu a novou fakturu, myslim ze ten stav NAVAZUJE a tedy neni co resit. Nevim co tedy reklamujes?
Pokud vyfotis ze je konecny stav-zaplaceno 10500 kWh a tvuj dodavatel ti poslal vyuctovani, kde pocatecni stav je 10000 (nizsi), pak je duvod k reklamaci ale za predpokladu, ze se puvodni odberatel vzda prava na podani namitky k vyuctovani.
Neverim, doloz foto, eon fakturuje na zaklade podkladu od distributora (pokud se jedna o periodickou fakturaci a ne mimoradnou fakturaci).
Moznost taky je, ze puvodni dal reklamaci a s fotkou elmeru dostal penize zpet pres reklamaci a doslo ke snizeni nameru u distributora.
Postup jsi dostal, konzultovat s distributorem stavy!
Pokud reklamaci (zde by se jednalo o vydani bezduvodneho obohaceni - pokud by distributor evidoval jiny stav nez vyuctoval obchodnik) nebude vyhoveno, obrat se na podatelna@eru.cz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.