Nejste přihlášen/a.
...nebo dle žádosti o přepis, kde bylo uvedeno aktuální stav?... A kdo zaplatí odběr mezi konečným odečtem a a aktuálním stavem?
Tedy jako základ berte konečné vyúčtování...pokud se nedohodnete jinak...ale jak?
Pisete nesrozumitelne. Prepisoval kdo na koho? Sedi vam konecny stav meridla na starsi fakture s pocatecnim stavem meridla na nove fakture, ANO nebo NE?!
Je to u jakeho distribucniho uzemi, PRE, CEZ, EGD?
Dodavatel vezme ten stav, který mu doložíte "pravdivým údajem"
Nastěhuji se do bytu, uděláme předávací protokol, vyfotíte a to předložíte při uzavření smlouvy s dodavatelem.Vás nezajímá, s jakým stavem končil někdo někdy...
Obavam se, ze u prepisu ano
Nevime o co jde.
Nezajima me to pouze v situaci, kdy necham meridlo demontovat a namontuje se nove meridlo (novy odber). Je to zdarma a bez problemu.
Pokud se predava (prepisuje) mezi osobami, trva to klidne 2 mesice, na zaklade predavaciho protokolu nebo pocatecniho stavu ve smlouve, tak asi smula, kdyz jsem takovy stav podepsal, tak platim od toho stavu co jsem podepsal ![]()
Samozrejme nemohu platit od stavu 10000, pokud predchozimu byl vyuctovan stav 10300. Z mlhaveho dotazu vubec netusime, o co tady vlastne jde.
Reseni: zavolat na distribuci a zjistit poslednich 5 odectu (datum/stav/ typ odectu - fyzicky periodicky, mimoradny, odhadem, samoodecet)
Nesmysly, novy dodavatel vyuctuje podle poatecniho stavu u distributora, kde bude konecny stav predchoziho dodavatele (at jiz nahlaseny do 5 dnu od zmeny dodavatele tebou anebo 6 den vypocteny automaticky a poslan k fakturaci).
1) najdi si puvodni fakturu a zkontroluj konecny stav meridla
2) najdi si novou fakturu a zkontroluj pocatecni stav meridla
oba stavy budou (musi byt) stejne!
Jedina moznost problemu by byla, kdyby se mezi 1) a 2) vymenilo meridlo z duvodu stari a periodicke vymeny a ten stav 1) byl automaticky odhadnut vyssi nez fyzicky mel pri sundani meridla k vymene, pak by se to muselo resit reklamaci (to uvidis na fakture 2 ze tam doslo k vymene meridla)
Jak se to udělá, když "konecny stav predchoziho dodavatele" není, páč předchozí nájemník neukončil smlouvu, neplatil, zmizel.?
Děkuji.
V puvodni otazce neni jasne, zda jde o prepis, zmenu dodavatele anebo prepis se zmenou dodavatele? Odpovidal jsem spise na zmenu dodavatele.
Pokud jde o zmizeni neplatice a odpojeni meridla pro neplaceni (uzemi Cez distribuce) a prepis odpojeneho meridla na noveho odberatele, bez demontaze meridla, pak je samozrejme zahodno si meridlo vyfotit a nahlasit distributorovi stavy k datu prepisu. Vzdy to jde minimalne 5 pracovnich dnu zpetne nahlasit skutecny stav (a jako dukaz mit fotku).
Ps: Pokud by takto "prepsali" mezi sebou osoby stejneho prijmeni a/ nebo adresy pobytu, tak jim to "nezbasti" a bud prepis bude zamitnut (pro vyhnuti se zavazku) anebo bude pozadovano placeni (pri vyhnuti se placeni dluhu). Je nutne presne vedet co se resi a poradit se s tim kdo tomu rozumi.
Uz konecne uvedte, jaky je KONCOVY STAV na puvodni fakture a POCATECNI STAV na nove fakture. Ten musi sedet ![]()
Pokud to chcete hrat na bezesmluvni dodavku a ze nezaplatite to "mezi", tak to se dela jinak a musi se to umet ![]()
U prepisu je zavazne co je podepsano a nejde o datumy ani skutecne stavy! Protoze normalni prepis se zmenou dodavatele trva klidne 2 mesice i kdyz delate vsechno spravne.
Pokud jste podepsal pocatecni stav X, tak zaplatite od stavu X a je uplne jedno, kolik byl stav v okamziku zahajeni dodavky za pul roku, chapes?!
Vyfot puvodni fakturu a novou fakturu, myslim ze ten stav NAVAZUJE a tedy neni co resit. Nevim co tedy reklamujes?
Pokud vyfotis ze je konecny stav-zaplaceno 10500 kWh a tvuj dodavatel ti poslal vyuctovani, kde pocatecni stav je 10000 (nizsi), pak je duvod k reklamaci ale za predpokladu, ze se puvodni odberatel vzda prava na podani namitky k vyuctovani.
Neverim, doloz foto, eon fakturuje na zaklade podkladu od distributora (pokud se jedna o periodickou fakturaci a ne mimoradnou fakturaci).
Moznost taky je, ze puvodni dal reklamaci a s fotkou elmeru dostal penize zpet pres reklamaci a doslo ke snizeni nameru u distributora.
Postup jsi dostal, konzultovat s distributorem stavy!
Pokud reklamaci (zde by se jednalo o vydani bezduvodneho obohaceni - pokud by distributor evidoval jiny stav nez vyuctoval obchodnik) nebude vyhoveno, obrat se na podatelna@eru.cz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.