Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zvažuji zřízení datové schránky jako nepodnikající fyzická osoba, abych si ušetřil běhání na poštu.
Vím, že zprávy jsou v datové schránce uchovávány zdarma 90 dní a člověk tedy musí řešit nějakou placenou formu archivace, jako datový trezor, nebo nějaké zálohování zdarma.
I když si ale zprávy archivuji, jak to je s pozdější platností? Když si uložím do šuplíku nějaký papírový dokument s razítkem, který mi přijde poštou, bude považován za platný třeba i po 30 letech.
Ale datové zprávy mají časové razítko s omezenou platností.
Je tedy v případě zřízení datové schránky nějaká jednoduchá možnost, jak i po letech prokázat, že určitý úřad nějaké rozhodnutí vydal?
Předpokládám, že nějaká zpráva z datovky, kterou si vyhrabu ze zálohy a vytisknu, nemusí mít patřičnou váhu.
Pokud tu potenciální problém s dlouhodobou platností zpráv je, raděj se na datovku vykašlu.
Legislativu jsem nestudoval. Na webu MVČR jsem jen našel.
Omyl: Dokumenty doručené do datové schránky po čase ztratí platnost (až skončí platnost elektronického podpisu nebo časového razítka) a občan tak bude mít pouze bezcenný elektronický soubor, který navíc ani nepůjde konvertovat na Czech POINTu.
Skutečnost: Datová zpráva (pokud si ji uživatel uloží kompletní, tedy včetně obálky s elektronickým podpisem a časovým razítkem) nikdy v budoucnu neztratí platnost a nebude třeba ji nějak "přerazítkovávat" ani jinak obnovovat.
Ales spíš než legislativa mě zajímá, zda má někdo zkušenost, jak dokazování s takovými dokumenty probíhá v praxi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.