Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Peníze v blokaci, problém s nákupem

Od: ups odpovědí: 13 změna:
Jak řešit problém kdy odeslana částka trčí už několik dní v blokaci, dle banky byla platba úspěšná ale dle obchodníka u kterého jsem se snažila nákup provést úspěšná nebyla? Banka tvrdí, že peníze mají být u obchodníka a obchodník že je mám mít v bance. Reálně se mi ukazují stále v blokaci (už od patka) šlo o dost velkou částku. Jak byste to řešili vy? Co můžu dělat? Začínám se bát abych o peníze nepřišla, snad nejde o podvod

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

elia
hodnocení

3x

Však jsou ve vaší bance. Buď je na účtu máte a nebo nemáte, blokace znamená, že je máte stále na účtu.

Pokud je obchodník neodblokuje (Často to ani neumí) ani nestrhne, tak se sami odblokuji do 30 dnů. To je pravidlo bankovní asociace.

Nejjednodušší je udělat nový nákup, pokud na něj nemáte, tak musíte počkat, na odblokování, na nový kapesný, mzdu, důchod.

Z tohoto důvodu já osobně používám kreditní karty, ať si jsou ve vzduchoprázdnu cizí peníze a ne moje vlastní :)

leč Čechové se obecně finanční gramotnosti učí jen velmi pomalu. Ty peníze na kartě stále jsou, takže se s nich žádný úrok neplatí.

ups
hodnocení

Ok,diky za odpoved. Bohužel tomu stále moc nerozumím, a tech 30 dní je prosím informace která se dá někde dohledat? Mně v bance řekli, že blokace je max 3 pracovní dny, tak nechápu.
Znamená to tedy že se teď budu až 3o dní stresovat zda jsem nebyla podvedena a okradena?
A ne na nový nákup opravdu nemám, jedná se o položku za téměř 200 tisíc, takže poznámka o čekání na kapesné atd je trošku mimo.
molly
Blokace je skutečně 30 dní, též se mi stalo. Selhala transakce někde v průběhu a v bance mi bylo řečeno, že blokovány jsou až na 30 dnů
elia

Nedá, to jsou interní lhůty karetních asociací nejspíš.

To nezná ani běžný bankovní pracovník, ty 3 pracovní dny evidentně myslel lhůtu mezi vaší nákupní transakce ji a běžnou dobou charge, kdy si obchodník peníze stáhne.

Neboli mezi provedením transakce a za účtováním transakce.

Ps: obchodník by musel provést storno, ale jak říkám, většinou to ani neumí. nevím, kolik je pro vás větší částka jestli 3000 nebo 30 000 nebo 50 000, ale snad se poučíte s naučíte používat kreditní kartu. Moudří lidé používají kreditní kartu k ochraně svých peněz právě v takovýchto případech, samozřejmě i v případech zneužití a vykradení karty :) samozřejmě to chce trošku finanční gramotnosti aby člověk nepoužíval kreditní kartu k úvěrování :)

ups
hodnocení

@elia ok díky. Částku píšu- že se jedná téměř o 200 tisíc. Bohužel však kreditní kartu vyuzit nemůžu i kdybych chtěla, protože mi ji nikdo nevystaví, nesplnuji požadavky...
Hlavně doufám, že nakonec ty peníze dostanu zpět je to vše co jsem měla.
ups
hodnocení

@molly díky za odpověď. A jak to nakonec dopadlo, dostala jste peníze zpět? A trvalo to opravdu tech 30 dní?
elia

A co jste za těch 200 000 kupovala jestli to není tajný?

Teď jsou všelijaký podvody, takže ten obchodník si to může ale kdykoliv stáhnout v té lhůtě, co je to za obchodníka?!

Můžete zalhat a prohlásit bance, že jste transakci neprovedla, tedy pokud nebylo autorizováno 3D? Pak máte asi smůlu - Ale záleží co to je za obchodníka co jste kupovala, podle toho lze volit další postup a nebo čekat.

Ono totiž ve skutečnosti když vám obchodník řekl, že ty peníze nemá, tak si je může kdykoliv stáhnout, takže kápněte božskou. Tady vám asi moc obchodník ani vaše banka v tuhle chvíli moc nepomůže.

Pokud je ale obchodník seriózní a známá firma, tak se bát nemusíte. I tak si ale ty peníze může stáhnout, a objednávku vám dodat.

ups
hodnocení

Kupovala jsem obraz z jedné britské galerie. Úplně nechápu vaši větu- kapnete božskou, to zní jako bych snad něco provedla. Každopádně kupovala jsem to přes stránky, hodila zboží do košíku, zadala kartu, penize okamžitě šly do blokace kde jsou do teď. Nasledne mi webovky vyhodili hlasku chyba, nedostatek prostredku na karte (což ale nebyla pravda-byly strzeny tak jich tam bylo dost) a objednavka nebyla dokoncena. Do galerie údajně nedorazila pry moje platba byla zamítnutá. Uz jsem ztracená a nevím jak jednat dál.

 

hodnocení

0x

Nejako sa v tom stracam. Ako ste platili? Cez beznu debetnu platobnu kartu alebo prevodnym prikazom z uctu? Ak prevod, tak v ramci CR alebo do SEPA alebo mimo SEPA?

ups
hodnocení

Na jejich stránkách jsem to hodila do košíku a naklikala tam svoje číslo karty (debetni) pak na mě vyskocilo že objednávka nebyla dokončena protože na kartě není dostatek prostředků, ty ale byly strzeny a ano bylo tam na platbu dost. Stále jsou v te blokaci...

Nemáte na kartě omezení limitu platby?

ups
hodnocení

@ivanhorseman to sice mám, ale zvýšila jsem je včas aby nebyl problém.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]