Nejste přihlášen/a.
Můj 15-ti letý vnuk má silnou potřebu pití - až 5 litrů denně, samozřejmě nealko, ale močit chodí neúměrně málo - tak 3x denně. Nesvědčí to o nějaké nemoci? Test na cukrovku negativní.
Dobrý den, pokud má vnuk negativní test na cukrovku, tak to znamená, že už byl s tímto problémem u lékaře. Lékař, když zjistil, že o cukrovku nejde, je v klidu a nic dalšího neřeší? Pokud ano, tak bude vnuk zřejmě v pořádku (nebo zkusit ještě jiného doktora, který bude pátrat dál). Nejsem lékař, ale pět litrů denně je o ledviny (já jsem skončil po přelití ledvin personálem nemocnice na JIP, tak vím, že to lze - ledviny se vypnou a potom je týden na JIP nahazují). Zdravím!
4-5 l denně je strašně moc, asi bych postupovala tak, že bych nejdříve vnuka donutila dva tři dny měřit množství vypitých tekutin, neboť je klidně možné, že není schopen odhadnout vypité množství a plácne něco, co nemá s realitou nic společného. Takže pokud už to měření neproběhlo, tak to zkuste.
Vím, ač jsem dospělá, jak hrozně jsem se sama sekla s odhadem mého pitného režimu, když došlo na měření.
A pak, pokud je to tak, hurá k lékaři. A víte, že nemám ve zvyku posílat k doktorovi tazatele s každým zaraženým prdem, tak to berte vážně.
Při cukrovce by i močil jako koroptev a bylo by mu i jinak blbě. Ovšem příjem-výdej, pokud by byl skutečně v nerovnováze by se musel nějak projevit - extrémními otoky, dušností, kolapsem atd.
Vaše starosti na mou hlavu! Má nějaké potíže/problémy? Nemá? Tak tu svou starostlivost nepřehánějte a nechte to na něm a jeho rodičích!
Někteří moderní rodičové jsou ve vztahu ke svým dětem "divní". Máme v rodině případ, že matce nebylo nápadné že syn kouká na televizi z několka decimetrů. Až ve škole učitelka přišla na to že potřebuje brýle - bylo to kolem pěti dioptrií. A problémy s ekzémy se "léčí" babskými radami na maminkovských forech na Internetu.