Nejste přihlášen/a.
Požadovat může, ale vymáhat nic nebude, nemá jak prokázat, že jste si něco objednala, tedy pokud se k tomu sama nepřiznáte, odmítnutím zásilky věc skončí. Zásilka se musí vrátit odesílateli.
Zde uvedené postupy mi připadají značně nepravděpodobné ... a i když mi přišel plagiát a pak po mě chtěli celníci uhradit náklady na likvidaci 10 000 Kč, tak se mi poslal na lampárnu, že jsem si nic nebo objednal a tím to skončilo.
To je tak, když radí někdo, kdo o tom nic neví.
Clo na textil je max. 12% ale to se asi nevybírá do 150 Eur. Nicméně mohlo dojít k tomu, že hodnotu zboží ocenili na vyšší cenu, to těžko můžeme tady soudit, když nevidíme ani objednávku, ani papíry co vám přišli od pošty a ani papíry co vyplnila celnice! Nesprávnou výši ceny samozřejmě můžete napadnout. Pak musíte prokázat, kolik jste zaplatila a komu...
Ovšem není mi moc jasné, že si stěžujete na to, že jste si zboží objednala od českého obchodu a pak poště píšete, že čekáte zásilku ze zahraničí?...
Nicméně DPH se platí vždy vyjma případů dojedu mezi soukromými osobami do hodnoty 45 € u níž ale také musíte podat celní prohlášení. A vyjma případů, kdy se DPH vybere rovnou U prodejce jako ebay a aliexpress - takzvané jednotné místo...
A pokud jste si dala objednávku, neboli objednala zastupování v celním řízení, jak jste až nyní přiznala, no tak musíte tuto službu zaplatit, pokud byste tedy ztotožnila konkrétní zásilku z vaší konkrétní objednávkou zastupování, to ostatní zaplatit nemusíte když řeknete, že to není pro vás. Nikdo vás nenutil si to objednat vy si můžete zdarma celní prohlášení pomocí aplikace ecep vyřídit sama.
Za služby i za blbost se platí, příště budete chytřejší.
Všechny tyto informace mi zabralo najít asi tak 15 vteřin. A vyplnit sama celní prohlášení by vám zabralo asi tak 2 min.?samozřejmě poprvé než se to naučíte, tak to bude trvat třeba 20 min., každopádně pošta vás asi s tou objednávkou na zastupování měla či musela seznámit s cenovými podmínkami za zastupování...nevím jakou formou to dělá, jestli formou odkazu na nějaký poštovní ceník s 1 000 000 položek?
smím vědět, proč jste situaci neřešila s vaším údajným českým dodavatelem?!
Setkal, Ale komu jste za zboží zaplatila, od koho máte fakturu? Kdo je prodávajícím ve vaší kupní smlouvě!?
Tak jsem nakopírujte tu vaši objednávku konečně.
A ten doklad o platbě předejte celní mu úřadu a oni vám clo opraví.
Ale DPH z vaši platby budete asi muset zaplatit. Prostě dokud neukážete ty papíry tak ...
většina zahraničních zasílat elu buďto vybírá DPH už v zahraničí, a pak se vyjímečně stane, že to pošta chybně zpracuje, anebo to posílají přímo z evropské unie, my nevíme ani vaše odesílatele, ani vašeho smluvního partnera, komu jste zaplatila, předpokládám že převodem na účet, kopii objednávky...
Tyhle věci jsem řešil tisíckrát takže myslím že je trošku vím jak to ne/funguje.
základem je tvrdit celní mu úřadu, kolik jsem zaplatil a že to je reálná hodnota a proto mi musejí vypočíst clo a dph z reálné hodnoty... pravděpodobně zaplatíte z těch 7 stovek 21% DPH a poplatek za zastupování
Setkal jste se vy sám s podobným způsobem nabízení zboží v nákupní galerii? Já doposud ne.
Těchto takyobchodníků je na českém internetu docela dost. Fungují jak tzv. zprostředkovatelé obchodu, vy si to objednáte u něj, zaplatíte mu přemrštěnou cenu, on to v Číně objedná na vaši adresu za nižší cenu a zbytek má v kapse. Zboží následně posílá na vaši adresu obchodník z Číny, který možná není zapojen v systému IOSS, takže vám pak v Česku bude vyměřeno DPH (a případné clo), celní prohlášení si můžete podat sama (ecep), nebo pošta za poplatek.
Určitě víte co jste si objednala a jestli to zboží opravdu podléhá clu. Já sice dostávám sms zprávy od České pošty, abych doplnila údaje k různým zásilkám ze zahraničí, teda z AliExpressu, ale nikdy u nich nemám vyčíslenou sumu za clo, jak to zde píšete Vy. Já na žádnou sms zprávu nereaguji, ale pokud Vám pošta doručila doporučený dopis z celnice, kde Vás vyzívají zaplatit clo, tak to je něco jiného. Ale to clo neplatíte rozhodně České poště, ta za Vás může pouze tuto proceduru vykonat, pokud ji k tomu pověříte. A ta služba je zpoplatněná. Jinak si můžete osobně zajet na celnici a tam uhradit clo přímo. Jestliže se Vám teda vyplatí jet tam sama. Ale to máte přesně popsané ve té doporučené výzvě, kterou Vám pošta doručí. Jestli ale chcete zboží raději odmítnout, než abyste platila clo, tak já doporučuji zavolat na celnici a zeptat se přímo jich, co Vám v tom případě hrozí. Tuhle zkušenost nemám, ale určitě bych nedělala mrtvého brouka.
suzymon: "ta za Vás může pouze tuto proceduru vykonat, pokud ji k tomu pověříte." Ano, je to tak. Nevím jestli tuto nekalou praxi ČP ještě stále provozuje, ale neoprávněně vybírala poplatek za zastupování při celním řízení i od adresátů zásilek kteří ji k tomu nezplnomocnili. Loní byly o tom v televizi černé ovce. ceskatelevize.cz/... "Jinak si můžete osobně zajet na celnici a tam uhradit clo přímo." To sice může, ale jestli by se ji to povedlo nebo byla to schopná vyřídit je otázkou. O tom jaké má možnosti obyčejný člověk proclít si sám zásilku a co všechno je při tom vyžadované popisuje tento článek.
italka: Celní poplatek za něco v hodnotě na co by se clo nemělo vztahovat bych doporučil reklanovat u celníků, ale v tomto případě by asi bylo třeba nějak věrohodně dokázat hodnotu zasílaného zboží která byla za to zaplacená. Pokud ale v zásilce bylo více kusů toho textilu tak nějaký celník který to vyřízoval to mohl označít jako zboží pro komerční účely a na to se asi vztahují jiné celní předpisy. V takovém případě by asi mohl být problém prokázat, že to všechno je pro vlastní potřebu a né pro další prodej za účelem vydělat na tom.
Tuto zkušenost nemám, ale odhaduji, že namá logiku požadovat placení cla za zboží/zásilku, které nepřevezmete (a bude tedy nejspíš zlikvidováno). Nicméně celní řízení proběhlo, takže Česká Pošta po vás může vyžadovat poplatek za to, že vás v této proceduře zastoupila, jelikož tuhle službu má zpoplatněnu.
Chtělo to odmítnout převzetí zásilky ještě před zahájením celního řízení. Někde jsem četl, že Česká pošta může na celním úřadu podat žádost o zrušení celního prohlášení, čímž se celní polatek stává bezpředmětným, zásilka se pak úředně zlikviduje. Musíte to vykomunikovat s ČP.
Nechápu proč se celnice vůbec zabývala objednávkou v hodnotě 750kc. Kategorie textil.
Tohle trochu mění situaci. Zkoušela jste vyměření cla rozporovat? Určitě máte nějaké potvrzení o odeslané platbě, tak by to mohlo být úspěšné. Pokud nesouhlasíte s vyměřením cla, máte rázem důvod zásilku nepřevzít. Pošta tvrdí něco o právu požadovat poplatky i za bezdůvodně nepřevzetou zásilku, teď důvod máte. Ale já bych se spíše snažil o zrušení cla, abych si zásilku mohl převzít.
Už kdysi dávno ke zrušení souhlasu stačilo poslat email: Ruším souhlas se zastupováním v celním řízení.
Každopádně já bych se ptal na celní poště a ne tady.
Pokud jste koupila zboží za 750 korun, tak se na něj žádné clo nvztahuje. A už vůbec by to nemohlo být 730 korun. Někde je chyba. Podle mne nic platit nebudete, a balíček Vám normálně přijde domů. V této hodnotě objednávám zboží docela často a ještě se mi nic takového nestalo. Zrovna teď mám nově na cestě dva sonické kartáčky na zuby, každý v hodnotě přes osm set korun. Minulý týden mi jeden už došel, a ten byl dokonce dražší. Psala jsem už tady o tom do jiné otázky. Od Č. pošty jsem dostala sms, že chtějí doplnit údaje k objednávce z ciziny, která bude procházet celním řízením. Jelikož jsem věděla, že to je nesmysl, ani jsem na jeich odkaz neklikala. Hned druhý den mi zásilku pošťák doručil. Samozřejmě bez toho, abych něco doplácela. K placení cla, byste MUSELA být vyzvána úředním doporučeným dopisem od celnice. Pošta nemůže sama od sebe vymáhat placení cla. To jí nepřísluší. Je to to samé jako u platby DPH. To jsem kdysi dávno platila a tak vím jak to chodí. Pošťák mi doručil DOPORUČENÉ psaní z celního úřadu. V něm byly pokyny, jak mám postupovat. Musela jsem jim zkopírovat originál objednávku u AliEpressu a tu zaslat na celní úřad elektronickou poštou. Dále mi navrhli, že vyřízením platby MOHU pověřit Českou poštu tím, že jí dám plnou moc k tomu, aby mne v tom řízení zastupovala. Což je zpoplatněno. Myslím, že to bylo něco kolem dvou stovek. Pak mi přišel přišel balíček na DOBÍRKU, protože v dobírce bylo to vyměřené DPH. A tento postup by museli dodržet i u Vás se clem. Otázku jste založila 26.02. tak předpokládám, že jste v ten den to upozornění dostala. Dneska je 27.02. a podle mne v nejbližší době Vám bude zásilka doručena a to bez jakéhokoliv dalšího placení, nebo řízení. DPH už jste automaticky zaplatila, a clo se na zboží v této hodnotě nevztahuje. Není co řešit, nikam nevolejte, nikam nepište, čekejte. V první odpovědi jsem psala, že pokud by šlo o clo, tak bych mrtvého brouka nedělala, Ale to jsem nevěděla, v jaké hodnotě to zboží je. Teď jste to napsala, takže clo neplatíte. Předpokládám, že jste nakupovala u AliExpressu. Až Vám balíček dojde, napište to sem prosím.
suzymon:
Zde bych si dovolil nesouhlasit. Celní úřad je oprávněn otevřít zásilku, pokud má nějaké pochybnosti. Oni totiž Číňani často cenu zásilky podhodnocují a vůbec tam často mají podivné údaje. K tomu zde zřejmě došlo a nějaký pošahaný celník ohodnotil textil na nesmyslnou částku, ze které bylo následně vyměřeno clo. Nyní musí tazatelka dokázat, že cena zboží byla jiná. Pokud pošta tvrdí, že na zásilku bylo vyměřeno clo 730Kč, tak si to určitě nevycucala z prstu.
Tak tohleto jsem ještě nezažila a to na AliExpressu nakupuji už několik let, a nejenom pro svou potřebu, ale i pro jiné lidi. O tom už jsem zde také mnohokrát už psala. Proto už po několik let mám nepřetržitě na cestě několik zásilek najednou a už si ani nepamatuji, že bych byla bez nějaké objednávky. Momentálně mám na cestě 29 objednávek různých cenových rozpětí. To je důvod proč se tak moc divím, že při tom množství objednávek takovou divnou zkušenost nemám a nikdy jsem neměla. Výjimkou jsou ty sms zprávy, o kterých jsem zde už mluvila. Když mi přišla poprvé, tak jsem to otevřela abych si zjistila o co se jedná, a od té doby už to ani neotvírám, i když mi občas ta sms přijde. Nechápu, jak Vám mohli vyměřit takovou sumu za oděv, který podle ceny nepodléhá clu. Já bych se určitě bránila a chtěla bych vysvětlení. Oni asi počítají s tím, že to prostě někdo zaplatí a nebude se bránit. Ale to je špatně, nemají na to právo. Sama to víte, také jste tady radila ohledně AliExpressu v otázce "AlieXpress problém".
Nakupovat na aliexpressu nejspíš patří k nejbezpečnějším způsobům, jak něco získat přímo z Číny, proto máte převážně dobré zkušenosti. Tohle zboží ovšem nemusí pocházet a zřejmě nepochází z aliexpressu. Tazatelka to zaplatila českému zprostředkovateli, kde on následně zboží objednal nevíme.
Ano Orion, v tomhle máte pravdu. Právě jsem to doleji popsala. Já se tazatelky ptala jestli mluvíme o AliEpressu, a ona mi na to nic neodpověděla. Takže já mluvila úplně o něčem jiném a to zbytečně. Až před chvílí jsem si v jedné odpovědi od ní všimla, že vlastně nakoupila úplně jinde, a to měla napsat hned do záhlaví své otázky. Je přece jasné, že je zbytečné vysvětlovat jak to chodí v jiných obchodech, každý má své obchodní podmínky. Nechápu, proč to "Italka" nenapsala hned, kde nakupovala.
Tak ale POZOR! Teď jsem si přečetla, že Vy jste nenakupovala na AliExpressu, ale na portálu "Booho.cz", což je překupník a má úplně jiné prodejní podmínky než AliExpress, o kterém se celou tu dobu tady bavím. Proto jsem se i ptala, jestli mluvíte o AliExpressu. Takže všechno co jsem tady psala bylo úplně zbytečné ve Vašem případě, jelikož Vy jste nakoupila jinde a ten překupník jak je vidět negarantuje, že je v ceně započítáno DPH a bůhví jak to má s našimi úřady dohodnuto ohledně celních poplatků. Proto mi to nešlo do hlavy, u AliExpressu je jistota, že tohle se stát nemůže.
A není pravda jak zde píše "orion", že Čínský obchodník podhodnocuje své zboží. To se dělalo před tím než se zavedlo, že se bude u AliExpressu a Wish, platit DPH už rovnou při nákupu zboží, a že DPH bude u VŠEHO zboží, nejenom u toho, které by přesáhlo cenu 22 Eur. Tady to máte napsané!
"Od června 2021 byla zrušena výjimka Evropské unie, že u zásilek do 22 EUR ze zemí mimo EU není nutné platit clo ani DPH. Od 1. 7. 2021 je tedy nutné zaplatit DPH za veškeré nákupy mimo EU."
Takže to co píšete Orion, už dávno neplatí a spíše to byli kupující, co se s prodejcem domlouvali na tom, aby na balíček napsal nižší cenu, aby se vyhnul právě tomu placení DPH. Ale tohle nemělo NIKDY vliv na clo. Obchodníkovi je přece jedno, jestli kupec pak zaplatí ještě někomu jinému, to není jeho věc. A naopak, oni byli vždycky vstřícní a žádosti pokaždé vyhověli. Většinou to prošlo, ale někdy se stávalo, že to celníci vyhmátli a pak chtěli vidět originál objednávku. Podle opravdové ceny pak spočítali výši DPH. A tohle vím na 100%. A v dnešní době už na žádném balíčku není žádná cena napsaná, už je to úplně jinak.
Ale jelikož "Italka" nakoupila v jiném obchodě, tak tam nemohou platit obecná pravidla z obchodů AliEpress a Wish. A kdybych to věděla hned kde nakoupila, vůbec bych se debaty neúčastnila, protože s neověřenými překupníky nemám zkušenosti, nenakupuji u nich.
suzymon:
To o čem píšete se vztahuje jen na obchodníky v systému IOSS. Tam je DPH již v ceně a provozovatel, jako např. zmíněný aliexpress, většinu zásilek proclí sám (týká se to všech zásilek procházejících přes partnerskou společnost se sídlem v Mošnově). Zde tedy s cenami nelze manipulovat. U jiných obchodníků to funguje jinak a čím je zboží levnější, tím méně bude muset zákazník dodatečně zaplatit v cílové zemi. Určitě jim není jedno, jak se vám nákup dodatečně prodraží, čínští obchodníci mají zájem, aby zákazníci byli spokojeni a vraceli se.
Italko, ale já všude ten AliExpress zmiňuji, jelikož mi vůbec nesedělo to, co jste tady vylíčila. Kdybyste napsala že se jedná o toho překupníka "Booho.cz", tak bych se už neúčastnila, tento prodejce nemá stejné obchodní podmínky, a proto bylo pro rádce důležité zmínit, kde jste nakoupila, ne že ne, jak píšete. To je stejné, jako kdybyste koupila něco třeba v Penny, a šla to třeba reklamovat do Tesca a řekla jim, že je to fuk, obchod jako obchod. Ale ono to nakonec tak moc nevadí, třeba ta diskuze pomůže jiným, jenom mi prostě nešlo do hlavy jak je to možné. A když jste viděla, že se mýlím, že si myslím že jste nakoupila u AliExpressu, mohla jste mne na to upozornit. A pak, mohli Vám tady napsat své zkušenosti lidé, kteří u toho "Booho" nakupují a vědí jak to tam chodí. Protože jak sama vidíte, tak ty obchodní podmínky se vzájemně hodně liší, takže není jedno kde jste nakoupila. A já jsem Vám přece psala, že předpokládám, že mluvíme o AliExpressu. Na to jste neodpověděla. Takže já bych Vám mohla i poradit špatně, protože já jsem nikdy u překupníků nenakupovala, tak jejich nekalé praktiky neznám.
Italko, to víte že to dokážu pochopit. Jenom se na tuto otázku špatně odpovídá, protože podle toho co se Vám stalo, to neodpovídá normálnímu postupu při nákupu v cizině. Jinak celní podmínky by ale neměly být jiné, než pro jiné oficiální obchody. Nevím proč byste měla platit clo a ještě ke všemu poště za zastupování v celním řízení v případě, že jste koupila oblečení, které stálo pouhých 750 korun. To by mne opravdu zajímalo, jak Vám tohle vysvětlí, a jestli budete skutečně muset tu částku zaplatit, nebo co se stane, když to odmítnete a to zboží jednoduše nepřijmete. Přece nebudete platit jednou tolik za věc, která svou cenou nepodléhá clu. Maximálně mohou chtít to DPH, ale ani to nemůže být tak vysoké. V každém případě Vám přeji, aby to dobře dopadlo. Já se vždycky snažím nějak pomoci, a tady v tom nakupování mám opravdu docela dost zkušeností, tak proto jsem byla tak překvapená tím, co se Vám přihodilo.
DPH po vás nechtějí, protože ho zřejmě vybral a odvedl český zprostředkovatel (předpokládám, že jste platila na český účet). Napište mejl nebo zavolejte do té nákupní galerie booho, ať vám s tím pomůžou. Možná se už s podobným případem setkali.
Tak to jsem opravdu zvědavá, jak se k tomu postaví, a jestli splní co Vám slíbili. Podle mne by teda měli, když to slíbili. Napište.
Italko, ještě Vám napíšu jak zřejmě tyto "obchody" fungují. Je to podobné jako to dělám já. Ten co chce abych mu objednala to a to, si předmět najde normálně na stránkách AliExpress, mně pošle emailem odkaz, já to pak zkontroluji, jestli jde o spolehlivého prodejce, nebo jestli bych tu věc mohla najít výhodněji, nebo jestli je všechno v pořádku právě po té stránce, kterou popisujete. Já objednám a ze svého účtu zaplatím a napíšu prodejci do poznámky adresu, kam má zboží doručit. To ovšem udělám až poté, co mi ten člověk ty peníze pošle na můj účet. Ale tohle dělám opravdu jenom pro známé lidi, protože je s tím dost práce, a když něco nefunguje, nebo zboží nedojde, tak to vyřizuji samozřejmě já, a ono mi to zabírá dost času. No a ten obchod udělá vlastně to samé až na to, že on se pak na všechno vykašle, a ještě ke všemu zákazníka ani neupozorní na to, že v ceně není započteno DPH a další, a že si dal na zboží tučnou přirážku za zprostředkování, a za to, že cizí stránky přeložil do českého jazyka. A proto je nebezpečné u těchto překupníků nakupovat.
Nechápu to, že tazatelka se celou dobu nebyla schopná obrátit na svou smluvní stranu, tedy na svého dodavatele, tomu, komu zaplatila
Tak paní tazatelka o prodejci psala se značným despektem a nedůvěrou. Proto asi váhala jej oslovit. Já bych to asi také nejdříve zkusil řešit s poštou, kde se stala chyba.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.