Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozšířená infrastruktura výstavby cyklostezek

Od: radomir odpovědí: 8 změna:

Miluji jízdu na kole a za svůj život jsem už najezdil destitisíce kilometrů, kdysi závodně a nyní již jako důchodce rekreačně. Kolo je pro mne opravdu srdcová záležitost více než auto.Velmi mne zaujaly cyklostezky v Nizozemí, jak to mají krásně pro cyklisty vybudované a též upravované.U nás je cyklostezek docela málo nebo jenom v určitém úseku a potom bohužel zbývá jen ta přeplněná silnice, která není moc bezpečná zvláště v dnešní době, kdy jezdí mnoho nezodpovědných řidičů. Dopravních nehod stále přibývá a cyklisti by byli velmi rádi, jak by se v ČR.zvelebily nové cyklostezky, dopravní značení a celkově dopravní infrastruktura.Mnohé silnice jsou též poničené po zimě výmoly a kamiony někdy je přetěžují svým váhovým nadlimitem. Je možné, že by jsme nějak ušetřili nebo za účasti spolufinancování EU na pěkné silnice v dobrém stavu jako mají v Rakousku,Německu nebo Nizozemí a zároveň vybudovali v mnoha městech cyklostezky na celé úseky, aby cyklista nemusel s autami téměř přijít do styku a jeho pocit bezpečí se výrazně zvýšil?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib
hodnocení

0x
Ne,u nás nemožné,až na nějaké vyjímky.
Někdo udělá kousek cyklostezky a z druhé strany už nic.S naší stavbou dálnic,kdy přibude pár kilometrů za rok,zcela nemožné,převést mezinárodní dopravu mimo dvojky a trojky.
U nás se mi nelíbí osvětlené cyklochodníky mezi obcemi...proč se tam musí budovat osvětlení?
Jako dálkový cyklista přímo miluju napojování a sjíždění ze stezky a na stezku na každé odbočce...prostě to u nás nejde!
49°589.250"N, 17°0.232"E

 

jendad
hodnocení

0x

Bohužel. Když se desetiletí snižují daně , těžko mužete mít infrastrukturu jak na západě . Prostě spotřebitelé a zaměstnanci nenaplní státní rozpočet . Navíc řekněme si to otevřeně obce mají jiní priority jako kanalizace , vodovody nebo teď energie na osvětlení . A z EU už toho víc nevymáčkneme , spíše teď do budoucna více odvedem a budem muset válčit což také není láce (2%HDP)

 

etana*
hodnocení

0x

S úděsným stavem našich silnic a ulic souhlasím, nejspíš by to chtělo minimálně dvě věci, zaprvé omezit tranzity náklaďáků atd. přes ČR a zadruhé nakopat do prd..e celé Stavby silnic a železnic a převzít jak technologii, tak pracující na těch silnicích z jakékoliv jiné země včetně Maroka, neb i tam mají lepší silnice než my tady a vydrží jim déle (na tazích, kde se hodně jezdí, nemyslím pouštní stezky). Ovšem jako v Holandsku to tu bude s cyklostezkami vypadat hned poté, co budeme stejná mrňavá placka bez kopečků až hor a každá rodina o třech členech včetně dítěte nebude mít dvě auta a zvyk vozit si zadek i do školy za rohem.

radomir
hodnocení

Zaujala mne Vaše věta; každá rodina o třech členech včetně dítěte nebude mít dvě auta a zvyk vozit si zadek i do školy za rohem.To vypovídá o změně návyků čechů být na autech více zavislí než tomu bylo v minulosti.Máte v tom samozřejmě pravdu.Někdy má cyklista pocit na silnici, že je sám osamělý mezi velkým množství osobních automobilů. Kde se v současnosti ztrácí cyklistika a sportovní jízda na koloběžce (s velkými nafukovacími koly 20"/16"), jak se musí odrážet nohou.Opravdu skvělá věc pro všechny věkové kategorie.Jízda na koloběžce představuje zdravý komplexní pohyb, při kterém posílíte většinu svých svalů v celém těle. Navíc pokud vás trápí bolesti zad, je jízda na koloběžce nejlepší možnou variantou, jak proti bolestem bojovat. Koloběhem posílíte celé tělo a je to i skvělý sport při hubnutí.Jízda na koloběžce se také volí jako poúrazová terapie.Velice tomu fandím, ale takových lidí je oproti těm co se vozí autem menšina. V Amsterdamu to bylo zase jiné, tam jízdní kola a koloběžky jsou po městě velmi oblíbený dopravní prostředek. To se nedá ani popsat, ve skutečnosti Holandsko je překrásná země, zdobená na jaře krásnými květinami podél silnice a v centru.Jezdíme tam velmi často s rodinou právě na rekreační cyklo výlety.

 

hodnocení

0x
avatar stir
U nás postavili nový cyklochodnik dlouhý třičtvrtě km za 24mil. Jde spíš o okrasný úsek podél silnice, zakroucený jak had a končí nikde. Navíc ještě kříží křižovatku,kde musí cyklista slézt z kola a o kus dál přejít přes přechod na druhou stranu. Padlo na to hromada lesa, pravda, něco vzalo tornádo ale to byla tak polovina stromů. Jezdím raději po silnici, je to pro mě bezpečnější. Za tyto šílené peníze na tom někdo řádně vydělal. Přitom na obou stranách silnice je místa dost, kdy by se dal udělat normální cyklopruh, jako je to ve světě nebo i některých městech u nás běžné. Vyšlo by to za srandovní cenu.

 

molly
hodnocení

0x
Já se setkávám s opakem. Kdy cyklostezka je a cyklista stejně jede po silnici. A to ideálně na nejvíc debilním místě. Stává se mi poměrně často, že chci z Třemošné u Plzně odbočit doprava na obchvat směr Plasy a cyklista, který má pod obchvatem vybudovaný podchod/podjezd si stoupne vedle mě zprava. Jde o dost rušnou křižovatku, byla vyhodnocena i jako jedna z nejnebezpečnějších s vysokou nehodovostí a je fakt super, když koukám doleva, zda mi nejede auto a zároveň hlídám deme*ta na kole vpravo, jestli pojede nebo ne. Nehledě na to, že zdržuje, protože než on bude mít příležitost přejet obchvat napříč, tedy volno zleva i zprava, tak já bych jako odbočující doprava byla dávno pryč. Jsem pro budování cyklostezek za předpokladu, že cyklisté budou povinni je používat, policie je bude kontrolovat a pokutovat, pokud možnost užití cyklostezky je a ne že jedou po silnici, ačkoliv mají cyklostezku souběžně. A k tomu vašemu "ohledu na cyklisty", chtělo by to i ohled na řidiče. Jedu si takhle po okresce, už skoro tma a najednou takový ten pocit, že přede mnou něco je, ale pořádně jsem nic neviděla. A on to dědek na elektrokole, co jel na ryby. Ničím nesvítil. Tak ho předjedu, dám blinkr, zastavím a volám na něj, že se mu asi rozbilo světlo, že není vůbec vidět. A odpověď? Starej se o sebe, ty krávo.
radomir
hodnocení

S některými nerozumnými lidmi se jednat ani nedá. Jedno takové přísloví říká, že nejhorší srážka na světě je s blbcem, tak něco na tom asi bude. To nemusel ten děda na Vás z ostra křičet. To už jsou takové hulvátské typy lidí. Tím se netrapte, protože takové též občas potkávám. U mne opak, kup si auto a nedělej ve staří nikomu ostudu na kole, když ten kopec nevyjedeš stejně rychle jako to dokáži s motorovým vozidlem. Porovnávání sil výkonu běžné kolo a auto do kopce se srovnávat nedá.Jsou dosti už rozžířená u nás elektrokola, že se nastaví úroveň dopomoci a po rovině se to dá na režim eco nebo úplně vypnout a naopak do kopce režim dopomoci nejvyšší high.Sice to je zajímavé, ale cenově v dobré značce a kvalitě stále drahá záležitost 60-100tis.Kč.V horách se to vyplatí starším seniorům.

On ten cyklistka sám nejlíp ví, kde se mu nejlépe jede a kde je menší nebezpečí. To mnozí za volantem nikdy nepochopí, protože na kole nikdy nejeli anebo vůbec nikdy nejeli na "cyklostezce".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]