Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Přehled přijatých plateb za rozhodné období

Od: expl1cit odpovědí: 2 změna:

Dobrý večer, mám takový dotaz, jsem student, zároveň OSVČ (vedlejší příjem) a jsem i brigádně zaměstnán (podepsaný růžový papír), přičemž mám v plánu v nejbližších dnech živnost přerušit, neboť už ji neprovádím a za loňský rok jsem nevykázal žádný zisk ani ztrátu. Došel mi dnes od pojišťovny obyčejný dopis ("Přehled přijatých plateb za rozhodné období 2022") v němž se píše, že Za zvolené období neevidujeme žádnou úhradu záloh na pojistném. Účetní, která mi zpracovávala loni daňové přiznání za rok 2021 mi řekla, ať jen zaplatím zdravotní pojištění vypočteno ze zisku za rok 2021 (to bylo nějakých 138 Kč) a že pokud budu mít zisk menší než loni nebo žádný, tak ať žádné zálohy neplatím. Chci se tedy zeptat, zda mi hrozí nějaké penále od zdravotní pojišťovny, že jsem neplatil jako vedlejší OSVČ zálohy na zdravotním pojištění, nebo bude stačit doložit daňové přiznání a přehled pro pojišťovnu, kde bude uvedeno, že jsem z podnikání za loňský rok neměl žádný zisk ani ztrátu a tím bude věc vyřešena a nebudu muset nic platit? Předem děkuji za odpovědi.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

dan*
hodnocení

0x

A zaplatils tech 138 Kc nebo ne?

Misto špekulovani tady zavolej na tu VZP a uvidis. Podle me laicky : pokud jsi nevydelaval a jsi student (plati za tebe stat) tak nic nehrozi, ale mel bys jim to mozna oznamit ze mas nulove prijmy. A pozastavovat pak nemusis, dalsi roky uz se urcite nic neoznamuje, kdyz prijmy nemas. Jediny smysl pozadtaveni vidim v brani davek nebo v nejake kolizi se zamestnanim (policista apod.)

Zavolej jim na VZP a vyresis za 5 minut.

hodnocení

0x

Z nulového příjmu nemáš povinnost platit zálohy. Pojišťovnám se nepředkládá daňové přiznání. Jako OSVČ máš jedinou povinnost - podat přehledy. Uděláš to jednoduše datovou schránkou, kterou dostaneš.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: