Dobrý den. Včera jsem odeslal objednávku v e shopu, ale zjistil jsem že už tu věc nepotřebuji, myslíte že je možné ji ještě stornovat, když objednávka nebyla odeslána?
Nebylo-li odesláno, stornovat můžete, bez sankce. Za zcela nebezpečné považuji "rady" od ernie, jakože stačí nepřevzít dobírku. Odesláním zboží na dobírku firmě vzniknou náklady a klidně je může chtít proplatit. Záleží na tom, jak to bude chtít řešit. Obří obchody nad tím asi mávnou rukou, menší obchody už by to mohly chtít řešit. Nedávno tu byl dotaz zděšeného nepřebírače dobírky, kdy firma věc předala inkasní agentuře. Dobírky nepřebírají jen naprostí idioti, kteří si neváží práce druhých a jim podobně chytří jedinci radí dobírky nepřebírat. Jsou firmy, které raději na dobírku vůbec neposílají, aby střet s takovými idioty nemuseli absolvovat. Takže zavčas vše zrušte, ještě než zboží odešlou.
@ernie to mu radíte hezké věci tedy. Pokud by se dotyčný takto zachoval, nenaplní podmínky kupní smlouvy - nepřevzetí se nebere jako odstoupení a eshop po něm může poměrně úspěšně vymáhat zmařené náklady.
@23it23 Je vidět, že narozdíl ode mě s tím nemáte žádné zkušenosti.
Pokud součástí smlouvy není závazná objednávka, tak k uzavření kupní smlouvy (KS) ještě dojít nemohlo. Základem běžné KS je předání věci a zaplacení za ni. Takže v tomto případě KS nebyla uzavřena, natož aby došlo k odstoupení od ní. Samozřejmě neznáme přesné podmínky zde konkrétní věci, ale obecně E-shopy žádnou závaznou objednávku a z ní vyplývající sankce nevyžadují.
Místo psaní sem. jste měl co nejdříve napsat a pro jistotu i zavolat jim. Zvýšil byste šanci, že to zachytíte před odesláním. Někde fungují i o víkendu. Vy jim to máte právo do 14 dní vrátit (ale zaplatíte poštovné), pro ně je tak výhodnější to ani neposílat. doplněno 29.01.23 00:09:@re4zon:Že vy ten důvod nevidíte, je váš problém. Buď zákazník zásilku vyzvedne a vrátí, a pak logicky zaplatí poštovné zpět, plus rozdíl mezi zvolenou a nejlevnější nabízenou přepravou od prodejce. Pokud zásilku nevyzvedne, je to porušením kupní smlouvy a zaplatí prodejci tzv. marné náklady. Tak to stanovuje zákon.
Nevidim duvod, proc by mel platit postovne. Kdyz zasilku odmitne, nic platit nebude. Je uplne jedno, jestli se to vrati puvodni zasilkou nebo novou. Samozrejme az na vyjimky, kdy si dopravce uctuje i za vraceni, ale takovych je minimum a jsou to drobne.
Prosim o odkaz na konkretni paragraf, ktery udava, ze pri odstoupeni od smlouvy pred dorucenim je zakaznik povinen objednavku vyzvednout nebo zaplatit dopravu.
"Pokud k převzetí objednávky nedošlo, nebrání to tomu, aby kupující mohl od smlouvy odstoupit. V případě, že přepravní společnost prodejci naúčtuje poštovné pro zaslání zpět, může prodejce požadovat uhrazení tohoto poštovného z titulu náhrady škody porušením zákonných povinností kupujícím (nepřevzal zakoupené zboží), v souladu s § 2913 občanského zákoníku." . . . Čili odstoupit od smlouvy lze, nicméně prodejce může požadovat náhradu škody vzniklé tím, že mu dopravce naúčtuje náklady na vrácení balíku (což nejspíš udělá, proč by to měl vozit zpět zadarmo).
Odstoupit muzete kdykoliv az do 14 dnu od prevzeti zbozi. V dobe pred prevzetim samozrejme taky a je uplne jedno, jestli uz objednavku poslali nebo ne. Jedine, co si po odeslani muzou nauctovat je rozdil mezi nejlevnejsi a zakaznikem zvolenou dopravou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.