Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Odškodnění pracovní úraz

Od: clintea odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak bych měl postupovat v případě, kdy mi byl uznán pracovní úraz. Paní doktorka při vyšetření říkala, že je to lehký až středně těžký úraz. Zmiňoval jsem to u lékaře, který mě na vyšetření posílal. On říkal, že to mohu zkusit. Nevím, jak bych měl v současné době postupovat. Také prý mohu zažádat o převedení na pozici s menším zatížením, ale také se mnou pan doktor nic dalšího neřešil. Poradíte mi prosím, děkuji.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

edudant
hodnocení

2x
No tak já nevím. Jestli budete chtít váš úraz řešit jako pracovní úraz, tak nejdůležitější je, řešit věc v den, kdy se vám úraz stal v zaměstnání zápisem o pracovním úrazu. Bez toho neprokážete, že se vám to stalo v pracovní době. Jestli tento zápis nemáte, dá od toho zaměstnavatel ruce pryč a máte smolíka.
Však píše, že mu byl uznán...

hodnocení

1x
Bolestné, trvalé následky, ztráta společenského uplatnění, náklady na cesty k lékaři, léky, doložit uctenkami. Bodové ohodnocení určí lékař. Dále doplatek do průměrné mzdy za dobu nemoci, taky se nekrátí dovolená. Pokud vás převede na jinou méně placenou práci, doplatek do původní mzdy. Záleží dle smlouvy, nemusíte přijmout a pokud jinou vhodnou práci nemá, 12mesicu odstupné. Ve výpovědi musí být jasně uvedený důvod a paragraf, tak na to pozor. Po nemocenské můžete ihned zažádat o ID.
magor745
@stir a nezmínil jste to nejdůležitější za prvé advokát a za druhé žaloba na psychickou újmu a věcnou škodu
K čemu advokát a žaloba? Někteří zaměstnavatelé jsou slušní...