Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automaticky založená datová schránka

Od: zeryk odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,
prošel mi doporučeně dopis o oznámení, že mi založili datovou schránku.
Nepodnikám, jsem zaměstnanec, podnikal jsem dříve, živnost mám pozastavenou.
Může mi to někdo vyjasnit?
Děkuji

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar gotrekzagary

MÁM POZASTAVENOU ŽIVNOST, BUDE MI ZŘÍZENA DATOVÁ SCHRÁNKA?

Pozastavení živnosti nemá vliv na zřízení či znepřístupnění datové schránky. Datová schránka bude zřízena i subjektům, které mají živnost pozastavenu. Důvodem nezřízení či znepřístupnění datové schránky je pouze výmaz subjektu ze zákonem stanovené evidence, tj. ukončení podnikání.

viz: info.mojedatovaschranka.c/...

 

111®
hodnocení

2x
Pozastavena neni zrušená. V tom to vězí

 

ed®
hodnocení

2x

Manželka je stejný případ jako vy, přišlo jí to taky :(

 

zeryk
hodnocení

Ano děkuji za informace, teď jí už asi budu muset používat?
Co teď s ní?
makak
Používat...

Vzhledem k tomu, že je to datovka pro podnikatelský subjekt, který má aktuálně pozastavenou činnost, tak nejspíš nic.
Podnikatelský subjekt momentálně nepodniká, takže nemá důvod ji používat. A současně tato schránka není zřízena pro Vás jako soukromou osobu, takže byste ji neměl využívat pro osobní potřebu.

 

zeryk
hodnocení

V dopise je však psáno, že schránka začne fungovat i bez přihlášení po 15dnech od doručení, potom vám budou úřady budou posílat dokumenty jen do datové schránky.

No a za tu dobu co máte pozastavenou živnost, tak s Vámi jakožto s firmou úřady nějak komunikovaly?

Možná po tom pozastavení v rámci té agendy pozastavení, ale jinak snad nemají důvod, když firma nefunguje.

Opět opakuji DS pro Vás jakožto osobu s IČO není totéž jako DS pro Vás jakožto osobu s RČ.

Viz položka č. 2 zde: idnes.cz/...

Další info k DS zde: info.mojedatovaschranka.c/...

Ano, úřady vám už budou posílat dopisy jen do datové schránky. To je přece výhoda. Už nebudete muset chodit pro doporučené dopisy na poštu, na příchozí poštu dostanete ihned upozornění e-mailem i do telefonu, takže se nic neztratí a když budete posílat doporučený dopis, tak ho už nebudete muset tisknout, nebudete muset ho dávat do obálky, odnášet na poštu a platit minimálně 50 Kč. Všechno vyřídíte pohodlně z domova, úřední poštu zdarma, soukromou za 10 Kč.

@hlada No vlastně nebudou. Proč by měly úřady komunikovat s firmou která má pozastavenou činnost a nepodniká?

A pokud tazateli nějaký úřad pošle zprávu na tuhle datovku, ale adresovanou tazateli jako člověku (nikoliv podnikatelskému subjektu), tak je to špatně, protože to vlastně pošlou na špatnou adresu.

To máte pravdu. Nevím, jestli v tomto případě budou ostatní úřady používat tuto schránku nebo by si pro to musel založit druhou, soukromou.

zeryk
hodnocení

Tak já teď nevím jak to je?
Když bych si chtěl něco soukromě na některý úřad poslat přes datovou schránku, tak bych neměl?
Nedávno jsem vyřizoval nějaké věci na ÚP a byla tam možnost vyřízení přes datovou schránku, kterou jsem tenkrát neměl a tak jsem to vyřídil myslím že přes bankovní identitu.

@zeryk Četl jste mé odpovědi a ten článek, který jsem Vám tu linkoval?

Protože pokud ano, tak nevím nač se pořád ptáte.

V tom článku je jasně napsáno, že pokud máte datovku jako podnikatel, tak ji nemáte používat pro vyřizování osobních záležitostí, protože na to byste měl mít druhou.

zeryk
hodnocení

@gotrekzagary : Máte pravdu, datová schránka je automaticky zřízena pouze pro podnikatelské účely, tak ji nemohu používat pro soukromou potřebu.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak jí ani nemůžu zrušit, jedině když úplně zruším pozastavenou živnost?
Děkuji

Chápu to stejně. Bez ukončené podnikatelské činnosti nelze datovou schránku, která byla automaticky zřízena pro tento podnikatelský subjekt zrušit.

 

Přesněji řečeno po zrušení podnikatelského subjektu (nikoliv jen pozastavení podnikání) lze datovou schránku znepřístupnit. Zrušit nelze. V tom jsem se v předchozím příspěvku zmýlil.

 

guma
hodnocení

0x

Ani když máte pozastavenou činnost, tak vám budou úřady zasílat zprávy do DS. Většinou nějaké blbosti statistika atd. Takže to budete muset sledovat, aby jste důležitou zprávu dostal. Jinak vám hrozí problémy s úřady.

fsadf

Proč by mu úřady měli cokoliv posílat, když má pozastavenou podnikatelskou činnost, tedy nepodniká? Vaše odpověď je nelogická. Jediná věc, kterou by mohl přes tu datovku vyřídit je zrušení té podnikatelské činnosti a tím dosáhne zrušení datové schránky. V případě, že obnovení, pak už by ji používat musel.

 

111®
hodnocení

0x
Jednou zřízena DS je na dozivoti.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]