(Pokud si v POSEIDONU přednabijete převodem nebo bankovní kartou peníze na svůj virtuální účet, koupíte jízdenky v POSEIDONU dokonce levněji než u řidiče či na pokladně.)
O malinko levněji vyjde buď poseidon, nebo taková metrová univerzální jízdenka, ale zas ti nejspíš zůstane nevyužitý zbytek. Protože jakoukoliv jízdenku idsjmk koupíš i bezkontaktně ve všech vozech mhd, nehrotil bych to - stačí si vybrat v menu označovače. Jízdenka je pak virtuálně na platební kartě. Jinak žádná přirážka u řidiče jak někdo tvrdí dnes samozřejmě není, protože řidič buď má kasu,kde je to bez přirážky, nebo nemá nic - což nebrání platit kartou v onom označovači. Po městě můžeš neomezeně trajdat třeba i s celodenní jízdenkou za stovku.
Řidiči už nic neprodávají. Ve všech šalinách a busech se dá platit přiložením karty. Je dobré přiložit i při výstupu a ono to za celý den spočítá optimální platbu.
Já myslím, že papírové stojí všude stejně a nejlepší je koupit je v automatu na zastávce, jinak můžete dopadnout jak kámoš, který je chtěl koupit v trafice a trafikant ho vyhnal se slovy: "Nejsem charita!" U řidiče je přirážka. O něco výhodněji vyjdou v aplikaci pro mobil, tuším Poseidon, ale chovalo se to blbě, nešlo nastavit čas, odkdy má jízdenka platit, ani vybrat délku platnosti, bylo nutné napasovat jízdenku na konkrétní ideální vyhledané spojení, s návazností třeba jen minuta a aplikace "cvakla" start podle jízdního řádu, ne podle reality. Návaznost v Brně z 90 % nesedne a snadno tak automaticky zvolená jízdenka nestačí. Takže pokud to neopravili, tak pro delší trasy s přestupy naprd.
Já měl problém s tím, že mi navrhl spojení, které mělo ideálně jít stihnout do 90 minut, ale v reálu přestup nešel stihnout, takže jsem místo jízdenky za 27 potřeboval za 34, ale to nebylo jak udělat. Tohle je vyřešeno?
Ale koupit si jízdenku s minutovou rezervou na přestup je přeci hloupost uživatele,ne chyba strojového výpočtu poseidonu. Pokud vím,že nestíhám přestupy - koupím si jízdenku s patřičným počtem zón, ale taky dostatečnou rezervou - ručním výběrem dané jízdenky. Čas aktivace jde nastavit a jízdenka jde do poslední chvíle i stornovat.
Nejlevnější je koupit takzvanou "Univerzální" - je to proužek který má po obou stranách 24 pojí, označíš podle potřeby. Nejlevnější cesta po Brně tě vyjde na 19.50 a platí pro dvě zony 45 minut, trochu déle je to za 26 korun na 90 minut.
V Brně jsem byl několikrát služebně a to jsem cenu nijak neřešil, protože jsem jízdenky prostě přidal k cesťáku (místní přeprava) a byly to ty nejmenší náklady z těch cifer na něm.
Jízdenky jsem nakupoval v automatu na Hlavním nádraží a taky na dalších zastávkách (přišlo mi, že ty automaty jsou docela dostupné). Chce to mít ranec mincí (což s sebou preventivně beru, 20 a 50 korunové mince přesně pro tento účel schovávám už dlouhodobě), protože stejně jako v Praze ty automaty papír neberou (ostatně jsou to ty samé, jen s jiným sw; teda nevím jak teď Praha dost inovovala a tyhle skoro všechny vyházela). Jinak mě přišlo, že jízdenky mají normálně všude, včetně recepce hotelu (tam asi jen pro ubytované), opět narozdíl od Prahy, kde se v té době řešilo, že to trafiky nemají (protože stejně jako ze známek nemají z prodeje jízdenek žádnou provizi).
Pokud nechci nejlevnější jízdné tak platím v MHD kartou. Na rozdíl od jiných měst se jednotlivé jízdy za den spočítají a zaplatí se nejvýhodnější verze - maximálně v částce celodenní jízdenky. Pokud chci nejlevnější a vím že neprojedu celodenní, použiju univerzální.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.