Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak výtah telefonuje? Má SIMkartu?

Od: netreba odpovědí: 3 změna:

Zdravím! Výtahy hojně používají funkci spočívající v případě potíží v oboustranné komunikaci osoby uvnitř s nějakou podporou. Jakým způsobem tahle komu komunikace probíhá? Je ve výtahu mobil se SIMkartou? Nebo je to vysílačka? Kdo platí za tu sim a kdo hlídá, aby neexpirovala? Nebo je to nějaká speciální sim která neexistuje třeba ani za 10 let?

poradte.cz/...

poradte.cz/...

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar magdon

Zařízení ve výtahu je v podstatě normální hlasitý telefon. Může používat spojení přes pevnou linku, stejně jako přes běžnou SIM kartu. Je v něm pevně nastavené číslo dispečinku, které se vytáčí automaticky po stisknutí příslušného tlačítka. SIMka je majetek provozovatele výtahu, takže za spojení platí on, expiraci musí hlídat také on. Karta se musí pravidelně dobíjet (údajně ale již existují karty, které neexpirují - nepodložená informace). Funkčnost celého zařízení kontroluje automat, který pravidelně volá do výtahu (obvykle jednou týdně). Pokud zrovna v tu chvíli někdo výtahem jede, zpravidla ho to dost vyděsí.

Z výtahu se nikam jinam, než na dispečink dovolat nedá, naopak se ale dá běžně dovolat do výtahu (když znáte číslo).

olyn

"údajně ale již existují karty, které neexpirují - nepodložená informace"
Ano, již od 1. července 1996, jmenuje se to Smlouva, paušální služba.

popravdě, chtěl bych vidět, který střelec si dát do výtahu předplacenou sim kartu :) To je o průser.

ps: vypadá to, že od toho roku 1996 (datum spuštění digitální sítě a použití sim karet, předtím v době analogové sítě žádný sim karty nebyly ) používáte pouze předplacené služby a netušíte nic o paušálu? Přitom dneska máte neomezené volání a SMS a 3 GB dat asi za 170 Kč v rámci rodinného balíčku

na použití ve výtahu by se ovšem hodila spíše nulová simkarta od Vodafonu, kdy měsíční paušál nula, a minuta za 7,- Ale dneska už se asi nedá získat běžnou cestou

 

hodnocení

1x
avatar nonek
Jen doplním...
V našem výtahu platíme paušál za SIM kartu nyní 100,- Kč měsíčně, jsou v tom i hovory... Dovolat se na dispečink lze jen v tom případě, že u výtahu nastala porucha... stlačením tlačítka ZVONEK...pokud není porucha, zvoní pouze zvonek. Paušál platíme my jako majitelé v servisním poplatku za výtah. Stará se o to servisní firma...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]