Nejste přihlášen/a.
Dodavám slíbené foto, napravo je bezproblémové uhlí, nalevo to nehořící. Očima v reálu rozdíl nepozoruji, na foto s +2EV expozicí, aby byla vytažená černá, je už trochu rozdíl vidět, ale dost nepatrrný.
Zajímavý problém, nehořící uhlí. Nejspíš se jedná o nějakou várku s velkým obsahem popelovin. Já bych to reklamoval a požádal prodejce, ať si pro uhlí přijede, naloží a odveze. Nejste povinen mu uhlí vracet na vlastní náklady. Případně se domluvit na velké slevě, dejme tomu 50%, uhlí namíchat s dobrým uhlím a spálit. Nejdříve bych si ale udělal zkoušku obsahu popelovin: cca 10g uhlí rozdrtit na prášek, zvážit, dát do porcelánového nebo plechového kalíšku a vyžíhat. Zvážit zbytek. Pokud je obsah popelovin nad 60%, tak asi jedině vrátit.
Zdravím,
to Vám nezávidím a jak je vidět, i to se asi v dnešní době může stát. Pokud není opravdu chyba ve spalování.. Můžete sem přidat třeba aspoň pár foto uhlí?, ikdyž vím že nám to nic asi neřekne.. Ale sám se rád podívám. Trochu fotografický detail, hromadu s dobrým nasvícením atd..
No nevím co zbývá, nechat si udělat rozbor? Na takovém základě pak můžete reklamovat.. Ale, obávám se že to může být věc sporná, neboť dodavatel může říct že takové uhlí nepřivezl.. Pardon, jen má domněnka, při takových sporech asi bývá..
Samotného by mě zajímalo, co to je. Jste ze středo severních čech? Nebo jaký okres. Že bychom to vyzkoušeli u nás.
Přijde mi jak hodně jílu.. Můžeš reklamovat, nejdřív dotaz jestli ti to vymění dobrovolně nebo bude potřeba rozbor a reklamace s nim + případně s pomocí ČOI... Dost možná to je levně koupená polská sr. prodaná jako Ledvice, nebo taky jen blbý místo sloje.. V každým případě prodejce garantuje výhřevnost, pokud je nižší tak sleva, pokud to vůbec nehoří tak vrátit i s nákladama na reklamaci = vynošení ze sklepa a odvoz nebo likvidace odpadu...
Prokázat že je od něj takový problém není, máš fakturu a jsou svědci. Nějaký tvrzení prodejce že jsi to v létě spálil a teď je to jiný uhlí - na to by on musel mít důkazy, jen tak tvrdit se nebere jako fakt.
Možná půjde "rozjet" kvalitním a pak už nezhasne, ale i tak bude mizerná výhřevnost a budeš topit za 2x tak draho.. Míchat to je asi blbost, to nikdy rovnoměrně nepromícháš a víc špatnýho = chcíp..
Tak jsem dnes přece jen stihl ten test udělat, kotel roztoený dobrým uhlím, dosypal jsem dva kyblíky vadného uhlí a čekal, až uhlí doleze k hořáku. Poměrně rychle se z původního 25 cm ostrého plamene staly jen takové malé ohýnky a nově natlačené uhlí ani nestačilo odhořívat. Nechtěl jsem zase vše z kotle vyškrabovat a znova zatápět, tak při zvýšení ventilátoru na max a zpomalení dodávky uhlí na polovinu se mi ty dva kyblíky podařilo prakticky bez plamene nějak odhořet.
Prodejci jsem volal, nebral to, poslal jsem tedy mailem reklamaci (pokud neodpoví, pošlu doporučeně).
Na ČOI jsem poslal dotaz, jaké mám možnosti a co mohu požadovat.
Naši topí také ořechem 2, už dávno měli mít hromadu před domem, bohužel...
Schválně jsem jim dal echo, že budeme muset staré zakrýt a novým ihned zatopit, ať víme, na čem jsme.
Ohledně dovozu "nekvalitního z Polska" - Polsko prý zakázalo jakýkoli vývoz jejich uhlí, takže by to chtělo znát původ toho vašeho. Ať z toho nakonec není celorepublikový problém (i přes všechny ty nervy a starosti kolem tohodle problému, přijde mi to jako dobrý námět na českou komedii, ,,tak si představ Pepo, že už existuje i uhlí, které nehoří"..)
Děkuji vám tomkk za vaši informaci, snad pomůže mnoha dalším lidem. Pokud budete mít informace, o které se budete ještě chtít podělit, sem s nimi.
... ani si nedokážu představit vozit to uhlí zpátky na hromadu před barák.. dostat ho do sklepa je (i kdyby lopatou) ve výsledku to nejlehčí...
To je přece čistě věc toho obchodníka, kde bere své zboží, reklamace se řeší s tím, s kým máte kupní smlouvu. Především bych se ho zeptal, ze kterého prstu si vycucal ty směšně krátké záruční lhůty. Někde jsem četl, že na pevná paliva se dává půl roku, ale tohle si budete muset dohledat. Pokud obchodník nebude spolupracovat, tak odborný posudek (Výzkumný ústav pro hnědé uhlí) a pak celou věc předat nějaké advokátní kanceláři.
Jen zkouší jestli stáhneš vocas a vykašleš se na to. Kupní smlouva je s prodejcem, kde to on kupuje je jeho problém.
Trvej na reklamaci s tim že pokud se bude cukat tak to budeš řešit právní cestou prokazatelná reklamace, při zamítnutí rozbor + reklamace s ním + oznámení ČOI, pokud tě vyfakuje i s tímhle tak žaloba k soudu
Ten rozbor napoví i to jestli to jsou Ledvice nebo něco jinýho...
Dobry den
Mam uplne stejny problem, navic nektere kusy uhli zustanou v celku nedohorely. Nadmerne mnozstvi popela, to co protopim se mi vrati vahove jako popel. Na stvrzence oznaceno Most orech 2. Resim to z prodejcem. Jsem z prahy-zapad.
Rosh - Vaše odpověď mě malinko potěšila. Protože už jsem si o sobě myslela, že na stará kolena neumím topit. Bohužel mi uhlí v kotli také jen ohořívá na povrchu. A zatímco jiné roky jsem měla trochu strach, když se teplota v kotli pohybovala kolem 80 stupňů, teď mám radost, když je tam stupňů 60. S prodejcem nic neřeším. Zato si hraji na Popelku. Vytahuji z popela největší kusy a rozlomené je pak přisypávám do uhlí. Uhlí mám tak na na 3 - 3,5 měsíce, v teplejším období pouštím plyn.
Pokud se technik s tímto problémem setkává, tak by mohl vědět, jak se takové uhlí reklamuje a jestli už zná někoho, kdo uspěl. Věřím, že v minulosti v kotli s ručním přikládáním někdo vyhádal slevu a uhlí nakonec nějak neefektivně, ale stopil. Ovšem automat i při přenastavení snese uhlí jen v nějakém rozsahu kvality a výhřevnosti. Tak by mě zajímalo, jestli už zná někoho, komu se podařilo uhlí vrátit.
Já to nyní míchám 60 % dobrého 40 % špatného a spotřebu mám nyní při teplotách pod nulou 40 kg, místo 30 kg a spoustu špinavé práce s mícháním. Na letošek mám naštěstí rezervu, ale jak a kde to koupit na příští rok, to netuším.
Minimálně podejte nyní reklamaci doporučeným dopisem, ať začne dokladovatelně běžet reklamační lhůta. Měl by vám navrhnout odběr vzorku. Že není OK by měl ze zákona prokázat prodejce. Ale on vás bude pochopitelně odbývat a kličkovat a hrát o čas a doufat, že vás to přestane bavit.
Dobrý den, také stejný problém. 2 roky topím v automatu ekoscroll. Uhlí mám od jara 50q které hoří suprově. Na podzim jsem koupil ještě 30q od stejného dodavatele a prostě to nehoří. Stejný problém jako příspěvky výše. Zkoušel jsem míchat uhlí nastavovat kotel podle mě až na nesmyslné hodnoty a prostě nehoří. Nespálené uhlí padá do popelníku, až vytlačí žhavé a kotel zhasne. Naplním uhlím co mám od jara a hned to topí jako vždycky. Takže evidentně uhlí které nehoří. Prodejce mi řekl že jsem jedinej že o nikom jiném neví. Řekl mi že mu mám uhlí dovést že to zvážíme a vrátí mi peníze nebo dá jiné uhlí. Neměl by si prodejce uhlí odvést na svoje náklady?
Reklamovat, reklamovat, reklamovat. Jedině tak se zbavíte těchto šmejdů, kteří prodávají hlušinu místo uhlí. To uhlí přece musí mít nějakou normovanou, nebo aspoň garantovanou kvalitu, dodavatel vám musí výměnou přivézt uhlí kvalitativně vyhovující. Pokud dodavatel reklamaci neuzná nebo dělá obstrukce, obrátit se na ČOI s dotazem, jak v tomto případě postupovat.
Dobrý den,
další várka nehořlavého uhlí ořech 2 s tvrzením, že se jedná o Bílinské uhlí - Ledvice je od února 2023 ve Zruči nad Sázavou. Opravdu nehořlavé uhlí, které v automatickém kotli nepoužijete. Reklamoval jsem, nejprve tanečky s nepřijetím reklamace a po té během dvou dnů zamítnutí reklamaci s poukazem, že oni mají na vše certifikát. Tak si dejte pozor, ať se nenapálíte jako já. Cena za q 630,- Kč.
Zdraví Tech
Certifikát je dokument, že jejich dodavatel dodává (měl by dodávat) určitou kvalitu, tedy uhlí splňující normy. Vám ale evidentně přivezli něco, co tomu certifikátu neodpovídá, jak se to stalo není váš problém. Napsal bych jim, že nechám otestovat kvalitu uhlí certifikovanou zkušebnou a pokud výsledek bude nevyhovující, předávám věc advokátní firmě. Nejdříve je ale nutno získat od nich písemné potvrzení zamítnutí reklamace.
Dobrý den,
mám stejný problém s nehořícím uhlím (ořech 2 Bílina) bral jsem ho včera (8.3.2023) v Jilemnici - u Bernáta. Jakmile mi v automatu dojelo předchozí úhlí a najelo tohle, tak mi to chcíplo. Když jsem zvýšil průtok vzduchu a nastavil delší pauzu mezi podáváním, tak jsem dokázal udržet plamen, ale nevytáhnul jsem teplotu kotle na více jak 40°C.
Dneska budu reklamovat a napíšu jak se firma Bernát k tomuto problému postavila.
Petr
Hlavně že se doly Bílina chlubí jak mají vybavené laboratoře,že by nekvalitní uhlí nepustili do prodeje.Asi narazili na špatnou žílu a potřebují se toho zbavit.Řek bych že prodejci jsou též obětí,a jsou v tom nevinně.Pamatuji že asi před 12 lety kšeftovali s energetickým uhlím které prodávali jako kvalitní.Snad byl někdo i odsouzen.Též jsem byl obětí,nestačil jsem běhat s popelem .
Dobrý den,
jak jsem slíbil tak píšu zkušenost s vrácením úhlí (Bílina ořech 2), které jsem kupoval (8.3.2023) u firmy Bernát - Jilemnice. Zátápěl jsem několikrát a různě upravoval množství vzduchu, čas podávání i pauzy mezi podáváním, ale nedokazál jsem udržet plamen (natož ohřát vodu).
Samozřejmě při vracení úhlí byla pochopitelná nedůvěra - když někomu z uhelných skladů trvdíte, že to uhlí prostě fakt nehoří, tak vám nevěří
Musím je ale pochválit, k problému se postavili zcela férově a uhlí mi vzali hned zpět (9.3.2023). Místo toho jsem si vybral Mostecké ořech 2 a s tím už nemám v automatu žadný problém. Před chvílí jsem s tím zatopil a jede to jedna báseň.
Jinak souhlasím s názorem, že ten prodejní sklad za kvalitu úhlí nemůže. Od řidiče ze skladu jsem se dozvěděl, že reklamovat úhlí na dolech mohou pouze, pokud se reklamuje celá várka (nebo alespoň jeden celý vagón). Tj. je třeba, aby to vadné uhlí reklamovali všichni, kteří si ho u nich koupili, jinak i oni mají svázané ruce.
Petr
Zdravím všechny,
tomkk, sleduji vaše vlákno, téměř od založení..
A vidím že přibývají další zákazníci, kterým uhlí prostě nehoří.. Vidím to i mimo to na jiných stránkách, nebudu jmenovat, ale pročítám.
Chlapi, soucítím s Vámi, já mám automat sedmý rok, a u mě až na poslední sezonu, jen velký poměr popela, což je sice opruz, ale zaplaťpánbůh nějak hoří. Ale vidím budoucnost nějak nejasně.. A to mi dojde letos uhlí koncem března a budu muset jen dokoupit a pak v létě celou várku. A musím říct, že jsem měl vždy jednu násypku na jeden popelník, ale tuhle zimu ne.. Jednu násypku na "téměř” dva popelníky...
Ale, rozumím, není to nic proti Vašemu vlastně nehoření uhlí...
Chci se zeptat, po znovu přečtení diskuze, podařilo se Vám někomu udělat rozbor uhlí? nebo zjistit kde se to dá udělat? a kolik to vlastně stojí těch našich českých kaček? Ještě jsem toto neřešil, ale rád bych věděl.
Chápu že se tu probírají práva a reklamace závozu špatného uhlí a rady. Ale.. neberte to špatně.. Budu rád jestli se toto někomu povede vyřešit a dám nám vědět jak uspěl, a hlavně jestli někdo řešil rozbor atd.
Rád bych spolupracoval, ale vzorek tohohle uhlí jsem nezískal. Jak jsem uvedl na začátku diskuze, soucítím s Vámi, a docela rád bych vyměnil pár kýblíků, co se vejde do osobáku, moje za Vaše. Posílat to asi ani nejde..
Nejsem nějaký tester, jen takové uhlí neznám a chci se na něj připravit a rád bych ho získal a viděl na vlastní oči v mém automatu. Přijedu do okolí rád. Jsem z oblasti severočeský a středočeský kraj, Louny-Slaný, a oblast okolo do cca + - pade kiláků okolo..
Kdyby jste tu někdo byl poblíž, od koho lze získat malou várku, dejte vědět sem nebo do vnitřní pošty, opravdu to rád zkusím.
Jinak přeji pěkné odpo..)
je třeba, aby to vadné uhlí reklamovali všichni, kteří si ho u nich koupili, jinak i oni mají svázané ruce.
Tomuhle nevěřím, to je už z podstaty věci nesmysl. Pokud jsem přesvědčen, že to uhlí neodpovídá tomu, co jsem si u dodavatele objednal, tak mi nic nebrání uplatnit reklamaci. Jenže pro prodejce je snadnější hlušinu prodat s nějakou slevou zákazníkům, než se handrkovat s dodavatelem.
Stejný problém. Nový kotel Benekov B16 naistalován 8.3.2023, při zátopu zjištěno že Bílina z firmy Uhlospol Kamenné Žehrovice, okr. Kladno, nehoří. Majitel montážní firmy proto domů zajel pro svoji Bílinu z loňska a kotel krásne hořel. Nasypal mi uhlí na pár dní. V Uhlospolu mě dali 2 pytle (stejného co mají na hromadě) s tím ať to o víkendu zkusím. Uhlí po příchodu na hořák zhaslo. Nejde ani roztopit. Zkoušel jsem několikrát, uhlí ani jen nezahořelo. Uvidím jak dopadne zítra reklamace. Asi je jediné řešení objednávat ofikl Ridepal a na nějaké uhlobaróny se vykašlat.
Velká omluva za urychlenou negativní recenzi. Prodejce se přijel podívat a povedlo se mu kotel rozjet. Kotel musí jít na vyšší výkon a ventilátor na výkon nejnižší. Mám kotel teprve týden a ne každá várka uhlí je stejná. Každopádně jsem rád za pomoc a prozákaznícký přístup a tímto doporučuji firmu jako solidní.
Přesně jak píše tomkk. Že se prodejci povedlo seřídit kotel, aby nechcípal, ještě nutně neznamená, že to uhlí je v pořádku.
Zdravím,
- pro tomkk, věřím vám. Rád bych to uhlí ale vážně sám zkusil. A klidně udělám malý report a nějaké foto jak to probíhalo.
Ikdyž jste z daleka jak jste psal od mého bydliště, takže s vámi vyměnit za své asi nemohu, ale pokud by jste byl ochoten mi poslat (prodat) cca 30kg uhlí, rád vám ho zaplatím, včetně dopravy. Jen letmo jsem mrknul na net, lze poslat balíky o hmotnosti do 30kg s cenou do cca 300,- kč, přibližně.
Máte-li zájem a čas se s tím zabývat, myslím "nějak” zabalit atd, písněte do pošty, předáme kontakt a domluvíme se. Mohu i zařídit vyzvednutí dopravcem nebo kurýrem, aby jste s tím neměl starost.
Děkuji.
- pro janko, kotel máte opravdu krátce.. Ale je pravda že takové uhlí se poslední rok skutečně vyskytuje. A myslím že pokud nehrábla lžíce v dole jinam, tak zatím jeho skutečný původ je neznámý.
To že se vám podařilo rozjet kotel na vyšší výkon a na otáčky ventilátoru nejnižší, je trochu divné. Opravdu.
Ale neberte to špatně a dejte nám vědět jak vám to hoří v dalších dnech..
Předem díky Všem a topení Zdar
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.