Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zaměstnavatel po nás chce dělat si nahrávky komunikace se zákazníky

Od: marcel79 odpovědí: 26 změna:

Zdravím ,měl bych na vás takový dotaz. Pracuji ve firmě jako obchodník, firmě se bohužel poslední dobou nedaří a myslí si, že za to můžeme my zaměstnanci Chce po nás, abysme si nahrávali komunikaci se zákazníkem, vnucovali jim naše produkty atd. Poté všechny nahrávky máme poskytovat našim nadřízeným k vyhodnocení. Podotýkám, že se jedná o přímé jednání se zákazníky, nikoliv přes mobilní hovor atd. Může tohle po nás zaměstnavatel vůbec chtít? Není to protizákoné?

Děkuji za komentáře.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Legální to je, když obě strany s nahráváním souhlasí. Tajné nahrávávání je trestné. Takže pokud budou všichni zaměstanci dodržovat zákon (oznamovat, že je rozhovor nahrávaný), splníte příkaz zaměstnavatele a on brzy zjistí, že mu zákazníků jaksi rapidně ubývá. Svůj názor pak pravděpodobně zmnění.

Pokud budete nahrávat tajně, je pravděpodobné, že brzo přijdete nejen o práci, ale i o zaměstnavatele.

uff

nahrávat si můžete cokoliv kdekoliv, Když je to skrytě, tak o tom ani nikdo neví, a těžko může posuzovat legitimitu

o legalitě se lze bavit při využití nahrávky...

My nevíme, jestli ten šéf chce nahrávku proto, aby posoudil, jak neschopní jsou jeho prodejci, anebo proto, aby vymáhal něco směrem k zákazníkům. Předpokládám, že to chce z prvního důvodů a pak tam žádný legální zábrany nevidím, pouze neschopnost toho prodejce.

Ono totiž dokázat někoho skrytě nahrávat, na to už musíte mít určitý skil. A ten jen tak někdo nemá, Většinou na to nemá ani koule (i kdyby technicky nahrávat skrytě dovedl, tak mu jeho mozek brání :)

ps: pochopil jsem, že ten šéf chce nahrávky za účelem školení a hodnocení zaměstnanců. Ono je dost divné už to, že zaměstnanci jsou snad hodnocení fixem a ne podle prodeje :)

pps: pobavili mě odpovědi většiny rádců zde. Asi žádný z nich nikdy nebyl šéf, který měl za úkol řídit lidi.

 

makk
hodnocení

3x

Já myslím, že to protizákonné není, pokud s tím oba (vy i zákazník) souhlasíte. Být vašim zákazníkem, tak s tím souhlasit nebudu a půjdu raději jinam, kde se mnou nebudou jednat jako u výslechu. Ani vy s tím souhlasit nemusíte, ale to si pak budete muset hledat nové místo.

Je to podobné jako na těch "helpline", tam jste upozorněni, že je hovor nahráván a pokud se vám to nelíbí, máte jedinou možnost, tj. službu nevyužít.

Kolega z práce v těchto případech říká "OK, já si vás také nahrávám". Zajímavé je, že pak druhá strana často zavěsí, nebo se ho ptá, proč on je nahrává..

 

hodnocení

2x
avatar babkazov

Tohle mě také, jako zákazníka, štve. Když mi prodejce elektřiny nabízí pojištění spotřebičů, pojištění domácnosti. Když mi někdo nabízí a doslova vnucuje něco jen proto, že jsem si v té firmě už něco koupila. A když je neodbytný a mám pocit, že ten med, který mi maže kolem pusy, kape i z telefonu. Chovám se podle nálady. Někdy utnu že děkuji a típnu. Někdy, když se nudím, zapředu hovor a končím u toho, že babička měla neštovice. Chápu, že ten člověk musí, protože je to jeho práce, jeho živobytí, ale pije mi to krev. *hej*Ale maminka a šéf mají vždycky pravdu. Maminka uvaří, šéf napíše výplatu a prémie. Je to práce, takže není potřeba to prožívat.

Přesně tak. Mně připadne, že mě prodejce podceňuje. Když mi nabízí svůj /většinou předražený/ produkt. Jakobych si ho neuměl sám vybrat a koupit. Až budu potřebovat s něčím poradit, najdu si odborníka sám.

 

hodnocení

2x
avatar bimbam

Když blbost, tak pořádná. Domluvila bych se s někým známým, kdo při pokusu o tajné nahrávání sehraje hodně rozzlobeného zákazníka. Vysloví několik sprostých slov a herecký výkon zakončí výhrůžkou, že si bude stěžovat na policii, na Nově, v Blesku... Nahrávku bych pak poslala šéfům.

 

hodnocení

1x
avatar martincakl
Nebojte, on to brzo vyřeší nějaký zákazník.
Vy mu budete povinně strkat před ústa mikrofon a nahrávat ho, on Vám dá přes kušňu.
Pokud by dál přes kušňu šéfovi, bylo by to pravda o něco účinnější.

Martine - přiznám se, že už jsem hodně dlouho neslyšel tu "kušňu". Já co si pamatuji - tak dostane po kušni.

*smich*

Já už nejsem úplně nejmladší...do toho skleróza a Alzheimer..no a pak se občas stane, že mi naskočí nějaký archaičtější výraz..

 

krtek6
hodnocení

1x

zaměstnavatel může...zákazník nemusí...a taky chtít nebude..proč by to dělal?

 

raton*
hodnocení

0x

Pokud jsi ok s tím, že nutíš zákazníkům produkty, které víš, že jsou pro ně špatné, tak by morálně neměl být problém s nahráváním ne?

Zákazník by samozdřejmě měl udělit s nahráváním souhlas.

Chování ze strany zaměstnavatele je nemorální, avšak bohužel běžné. Je jedno, jestli vnucuješ mobilní tarif, nebo pojištění.

V čem spatřuješ onu amoralitu? By mě zajímalo.

marcel79
hodnocení

Jedná se konkrétně o vnucování možného financování daného produktu. Každý rozumný člověk raději zaplatí v hotovosti. Když zákazník odmítne, logicky se mu to nesnažím za každou cenu vnucovat. Zaměstnavatel to po nás bohužel chce. Takže nejlepší bude, vždy se zákazníka zeptat a většina stejně odmítne. :)

@genehawkins On to myslel tak, že když nemá problém se chovat nemorálně při vnucování, tak nemusí mít problém s "morálkou" u tajného nahrávání.

Normálnímu člověku je z toho blivno, ovšem většina těchto otravných prodejců to má jinak, no... než pracovat u takového zaměstnavatele, to raději zametat ulice. Je to prospěšnější.

Tihle vnucovací šmejdi to mají těžký, v každé druhé obci je to vyhláškou zakázáno.

marcel79: Sám rozlišuješ, že se jedná o vnucování produktu. Jakési zbytky rozumu ještě máš. Proč to tedy děláš?

marcel79
hodnocení

Právě se to už dostalo do stadia, kdy si pomalu chystám výpověď. Myslím si, že tohle bude jedna z těch posledních kapek. A komentář jako je ten váš mě jen utvrzuje v tom, že to bude správné rozhodnutí. Takže díky. :)

 

marcel79
hodnocení

Díky všem za odpovědi. Já sám jsem zásadně proti tomu. Nehodlám nahrávat jednání se zákazníky, zákazníkům to tedy vždy řeknu a doudám, že většina odmítne. Jak se potom zachová zaměstnavatel to netuším..

krtek6

spíš bych se zeptal trochu ironicky zaměstnavatele..."a kolik si myslíte, že těch zákazníků dá to svolení k nahrávání? Proč by to měli dělat? Co by je k tomu vedlo?"

marcel79
hodnocení

Oni si samozřejmě myslí, že jim o tom nahrávání nebudeme říkat a budeme je nahrávat bez jejich vědomí.

krtek6

*smich2**smich2* tak jsou oni víc blbí nebo naivní?

marcel79
hodnocení

Máte naprostou pravdu. K tomu není co víc asi dodat. *smich2*

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Když mi volá člověk ze společnosti, se kterou mám nějaký vztah (banka, eon, servis, státní instituce..), jejich hláška mi vůbec nevadí a hovor nahrán být může. Když mi zavolá nějaká firma, se kterou vztah doposud nemám, hned na začátku zdůrazním, že si nepřeji být nahráván. Reaguji pouze, když mi potvrdí, že hovor nahraný není a nebude.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Vzpomněla jsem si. Není nějaký předpis, že volající musí violaného upozornit na to, že je hovor nahráván? Jsem si téměř jistá, že ano.

ano - před nahráváním hovorů musí být druhá strana tou první informována o nahrávání (někdo používá termín "monitorování hovoru", aby to znělo cize a lidi souhlasili)

Moje odpověď vždy zní: "Monitorování mi nevadí, já jsem se bál, že to chcete nahrávat, to si nepřeju!."

Nicméně otázka zní na osobní jednání, nikoli telefonát.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]