Nejste přihlášen/a.
Zdravím ,měl bych na vás takový dotaz. Pracuji ve firmě jako obchodník, firmě se bohužel poslední dobou nedaří a myslí si, že za to můžeme my zaměstnanci Chce po nás, abysme si nahrávali komunikaci se zákazníkem, vnucovali jim naše produkty atd. Poté všechny nahrávky máme poskytovat našim nadřízeným k vyhodnocení. Podotýkám, že se jedná o přímé jednání se zákazníky, nikoliv přes mobilní hovor atd. Může tohle po nás zaměstnavatel vůbec chtít? Není to protizákoné?
Děkuji za komentáře.
Legální to je, když obě strany s nahráváním souhlasí. Tajné nahrávávání je trestné. Takže pokud budou všichni zaměstanci dodržovat zákon (oznamovat, že je rozhovor nahrávaný), splníte příkaz zaměstnavatele a on brzy zjistí, že mu zákazníků jaksi rapidně ubývá. Svůj názor pak pravděpodobně zmnění.
Pokud budete nahrávat tajně, je pravděpodobné, že brzo přijdete nejen o práci, ale i o zaměstnavatele.
nahrávat si můžete cokoliv kdekoliv, Když je to skrytě, tak o tom ani nikdo neví, a těžko může posuzovat legitimitu
o legalitě se lze bavit při využití nahrávky...
My nevíme, jestli ten šéf chce nahrávku proto, aby posoudil, jak neschopní jsou jeho prodejci, anebo proto, aby vymáhal něco směrem k zákazníkům. Předpokládám, že to chce z prvního důvodů a pak tam žádný legální zábrany nevidím, pouze neschopnost toho prodejce.
Ono totiž dokázat někoho skrytě nahrávat, na to už musíte mít určitý skil. A ten jen tak někdo nemá, Většinou na to nemá ani koule (i kdyby technicky nahrávat skrytě dovedl, tak mu jeho mozek brání
ps: pochopil jsem, že ten šéf chce nahrávky za účelem školení a hodnocení zaměstnanců. Ono je dost divné už to, že zaměstnanci jsou snad hodnocení fixem a ne podle prodeje
pps: pobavili mě odpovědi většiny rádců zde. Asi žádný z nich nikdy nebyl šéf, který měl za úkol řídit lidi.
Já myslím, že to protizákonné není, pokud s tím oba (vy i zákazník) souhlasíte. Být vašim zákazníkem, tak s tím souhlasit nebudu a půjdu raději jinam, kde se mnou nebudou jednat jako u výslechu. Ani vy s tím souhlasit nemusíte, ale to si pak budete muset hledat nové místo.
Je to podobné jako na těch "helpline", tam jste upozorněni, že je hovor nahráván a pokud se vám to nelíbí, máte jedinou možnost, tj. službu nevyužít.
Tohle mě také, jako zákazníka, štve. Když mi prodejce elektřiny nabízí pojištění spotřebičů, pojištění domácnosti. Když mi někdo nabízí a doslova vnucuje něco jen proto, že jsem si v té firmě už něco koupila. A když je neodbytný a mám pocit, že ten med, který mi maže kolem pusy, kape i z telefonu. Chovám se podle nálady. Někdy utnu že děkuji a típnu. Někdy, když se nudím, zapředu hovor a končím u toho, že babička měla neštovice. Chápu, že ten člověk musí, protože je to jeho práce, jeho živobytí, ale pije mi to krev. Ale maminka a šéf mají vždycky pravdu. Maminka uvaří, šéf napíše výplatu a prémie. Je to práce, takže není potřeba to prožívat.
Martine - přiznám se, že už jsem hodně dlouho neslyšel tu "kušňu". Já co si pamatuji - tak dostane po kušni.
Pokud jsi ok s tím, že nutíš zákazníkům produkty, které víš, že jsou pro ně špatné, tak by morálně neměl být problém s nahráváním ne?
Zákazník by samozdřejmě měl udělit s nahráváním souhlas.
Chování ze strany zaměstnavatele je nemorální, avšak bohužel běžné. Je jedno, jestli vnucuješ mobilní tarif, nebo pojištění.
Jedná se konkrétně o vnucování možného financování daného produktu. Každý rozumný člověk raději zaplatí v hotovosti. Když zákazník odmítne, logicky se mu to nesnažím za každou cenu vnucovat. Zaměstnavatel to po nás bohužel chce. Takže nejlepší bude, vždy se zákazníka zeptat a většina stejně odmítne.
@genehawkins On to myslel tak, že když nemá problém se chovat nemorálně při vnucování, tak nemusí mít problém s "morálkou" u tajného nahrávání.
Normálnímu člověku je z toho blivno, ovšem většina těchto otravných prodejců to má jinak, no... než pracovat u takového zaměstnavatele, to raději zametat ulice. Je to prospěšnější.
Tihle vnucovací šmejdi to mají těžký, v každé druhé obci je to vyhláškou zakázáno.
marcel79: Sám rozlišuješ, že se jedná o vnucování produktu. Jakési zbytky rozumu ještě máš. Proč to tedy děláš?
Díky všem za odpovědi. Já sám jsem zásadně proti tomu. Nehodlám nahrávat jednání se zákazníky, zákazníkům to tedy vždy řeknu a doudám, že většina odmítne. Jak se potom zachová zaměstnavatel to netuším..
spíš bych se zeptal trochu ironicky zaměstnavatele..."a kolik si myslíte, že těch zákazníků dá to svolení k nahrávání? Proč by to měli dělat? Co by je k tomu vedlo?"
Oni si samozřejmě myslí, že jim o tom nahrávání nebudeme říkat a budeme je nahrávat bez jejich vědomí.
Když mi volá člověk ze společnosti, se kterou mám nějaký vztah (banka, eon, servis, státní instituce..), jejich hláška mi vůbec nevadí a hovor nahrán být může. Když mi zavolá nějaká firma, se kterou vztah doposud nemám, hned na začátku zdůrazním, že si nepřeji být nahráván. Reaguji pouze, když mi potvrdí, že hovor nahraný není a nebude.
Vzpomněla jsem si. Není nějaký předpis, že volající musí violaného upozornit na to, že je hovor nahráván? Jsem si téměř jistá, že ano.
ano - před nahráváním hovorů musí být druhá strana tou první informována o nahrávání (někdo používá termín "monitorování hovoru", aby to znělo cize a lidi souhlasili)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.