Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Náklady spojené s reklamací

Od: previt® odpovědí: 17 změna:
Zdravím,
co všechno spadá (kromě dopravy) do vícenákladů spojených s reklamací, které je prodejce povinný uhradit?
Příklad - restartoval se mi náhodně počítač a protože jsem nebyl schopný svépomocí najít příčinu, tak jsem odnesl PC na diagnostiku do místního servisu. Tam mi za 350,- zjistili, že problém je s deskou, resp. PCIE slot. Můžu těchto 350,- požadovat v rámci reklamace desky? (pokud tedy reklamaci uznají)
doplněno 05.08.22 09:11: Někde jsem našel toto "Za nutné náklady můžeme dále považovat zejména náklady odborné prohlídky potřebné ke zjištění vady, náklady přepravy věci či její demontáže.", ale nejsem si jistý, jestli odborným posouzením není myšleno posouzení vady výrobcem.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Náhrady nutných nákladů spojené s reklamací určite Vy sám. Firma, která má náhrady uhradit posoudí a rozhodne se, že toto neuhradí. Vy pak máte opět právo požádat soud, aby rozhodlo, že máte pravdu Vy.

Je to boj, který vyhraje silnější.

hodnocení

Díky za info! Takže chápu, že buď to oželet anebo zase kontaktovat DASku..
jd

Ano. Firma to zamitne, vy vznesete predzalobni vyzvu dle paragrafu 142a osř a firma zaplati nebo to riskne ze nebudete mit silu to dat k soudu. Samozrejme s daskou to asi neriskne a 350,- zaplati rovnou. Pokud tedy neni blba.

Druha vec je, jestli muze zpochybnit "nitne naklady", nezname detaily vasich transakci, pokud bych já byl firma, a vy jste se na mě zprvu neobrátil s problémem s počítačem, tak bych vám to s klidem zamítnul. Vy musíte dát šanci prodávajícímu, aby ten problém vyřešil. Nemůžete někde vytvářet náklady, aniž dáte možnost to řešit firmě (prodejci).

 

re4zon
hodnocení

0x
Ne. Pouze to, co je spojeno primo s reklamaci. Dopravne, naklady na zabaleni a odeslani (ale s temi neuspejes, krabici muzes mit puvodni a par cm izolepy nestoji za rec), u velkeho zbozi i na stehovaka (ale tam zase pozor na to, ze bys mel nejdriv kontaktovat prodejce a domluvit se na efektivnejsim zpusobu reseni, ne ze rovnou posles gauc). Diagnostika a podobne veci jsou tvuj problem.

 

etana*
hodnocení

0x

před cca dvěma lety jsem reklamovala drahý kabát, butik odmítal reklamaci a skončilo to tím, že jsem zadala odborný posudek soudnímu znalci. Obchod jsem předtím písemně upozornila, že to udělám a náklady s tím spojené budu vymáhat soudně. Chvíli se cukali, ale pak mi nejen vrátili peníze za kabát, ale zaplatili dobrovolně (víceméně) i toho znalce.

hodnocení

To je trochu jiná situace, než ta moje. Pokud prodejce odmítne reklamaci a já odborným posudkem dokážu opak, tak pak musí proplatit i ten posudek. To je jako u soudu - když prohraju, tak platím všechny soudní výlohy.
jd

Prodejce nemůže odmítnout přijmout reklamaci. Za to by dostal flastr od čoiky

prodejce může reklamaci zamítnout.

hodnocení

Dobrá, pochybil jsem ve slovíčku. Myslel jsem zamítnutí reklamace..

 

krtek6
hodnocení

0x

Diagnostika se účtuje pouze v případě, že vada byla nebo nebyla nalezena po záruční době. V rámci záruční doby se nic takového neplatí, protože se jdná o záruku. Samozřejmě bys měl reklamovat tam, kde jsi to koupil a ideálně jako celek (počítač). Pokud je to skládaný počítač z jednotlivých dílů někým jiným, tak se platí i ta diagnostika a prodejci desky se pak zasílá jen na opravu.

hodnocení

Počítač si skládám sám právě z komponent od různých prodejců. Diagnostiku jsem si nechal udělat proto, že jsem si už nevěděl rady - viz jiné vlákno poradte.cz/...
Na reklamaci šla po diagnostice PC jen ta deska.
re4zon
V tom pripade je to ale ciste jen tvuj problem. Koupil sis desku, ta je (asi) vadna a tu mas reklamovat. Ze musis platit za zjisteni, cim to je, to uz neni problem prodejce.
jd

Za tu diagnostiku bych ja platil (objednal ji) pouze v případě, že bych měl v ruce zamítnutí reklamace desky.

Za diagnostiku před úplatněním reklamace neodpovídá prodejce spotřebiteli.

krtek6

tak to je jasný...jsi měl desku odeslat přímo na reklamaci a ne diagnostikovat

 

hodnocení

Diagnostika se týkala určení komponenty, který je vadný. Po výměně zdroje, disků a pamětí zbývala jen deska a procesor, ale ty jsem žádné navíc neměl..
hodnocení

@krtek6: Jestli správně chápu, tak jsem měl správně poslat na reklamaci k různým prodejcům všechny podezřelé komponenty počítače a čekat, která z těch reklamací bude potvrzena jako relevantní?
jd

Ono deska ani neni spotrebni produkt, je to defakto nahradni dil a tam se jaksi predpoklada jista fundovanost kupujiciho a jeho schopnost si to zdiagnostikovat (vymenou) sam. Ber to tak, ze nechčes slevu zadarmo (poskladat si pocitac abys usetril, kdyz k tomu nemas vybaveni a moznosti). Rozumis?

Jisteze jsi to mohl "ojebat" tak, ze sis na CZC mohl na mesic "vypujcit" jinou desku.

PS: doufám že nebudou kladeny dotazy proč na měsíc a ne na 14 dnů, tak předesílám, že si stačí přečíst zákon.

hodnocení

@jd: Nic proti, ale rada ve stylu "pro odhalení vadné komponenty jsis měl koupit jinou desku a pak ji ve 14-denní lhůtě vrátit" je úplně mimo. To není o žádné fundovanosti spotřebitele, která zrovna v mém případě není imho zrovna malá..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]