Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Internetový obchod nedodal zboží - ohrožení zakázky

Od: denny276® odpovědí: 26 změna:
avatar denny276
Dobrý den drazí *slunce* objednala jsem zboží internetového obchodu pro výrobu dortu, který dělám na zakázku a má jasně určenou podobu. Dnes přišel balík, zaplatila jsem kartou,v Balíkovně při převzetí jsem zjistila že je balík moc lehký. Rozdělala jsem ihned, zboží v něm opravdu nebylo kompletní. Zkontrolovala jsem objednávku i fakturu. Vše vystaveno na kompletní objednávku. Volala jsem do shopu,bylo mi sděleno že to musím poslat mailem jako reklamaci. To jsem provedla. Následně že shopu přišla odpověď že se omlouvají,že dle kamerového záznamu kolegyně při balení zazmatkovala,že pošlou zboží zítra. Dobře,to chápu. Ale dort má být hotový do zítřejšího odpoledne. Nemám na to hlavní věci,prostě to nijak nenahradím,aby to vypadalo tak,jak má. Sedím tady a vymýšlím,jak to s dortem provedu. Do toho přišel muž a rika mi,že si tohle nemohou dovolit,že nedodrželi smlouvu. Že je to pro mě zbytečná zátěž na psychiku, nepěkná reklama mých služeb atd.Že jim mám napsat ať zboží pošlou taxíkem nebo že uhradí prostřednictvím soudu ušlý zisk... Jako, já to touto cestou řešit nebudu,opravdu chápu že se to může stát. Ale jak by se správně řešila tato situace? Dort má mít jasnou podobu,cena dortu jen cca 3500 Kč. Ale když já nedodám svému zákazníkovi to,co si objednal, tak to není úplně dobrá reklama. A samozřejmě si nemohu říct o cenu,kterou jsme si domluvili. Zboží jinde sehnat nejde,aby bylo v časovém limitu u mě doma a dalo se s ním pracovat. Internetový obchod určitě náležitosti dodržel,když nabídl doposlat zboží nebo vrátit peníze. Ale jak se řeší ony případné ušlé zisky? A jak byste se chovali Vy?

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
avatar jenyk
Stává se to.
Občas se stane, že nepřijde objednané sklo, jindy nedorazí nějaký spešl kování. Bez toho se okna dveře nedodělají a termíny běží. Někdy nezbude, než sednout do auta a pro skla si dojet, to je sto kilometrů, spešl kování to se jede 250 km. Jednou chtěla paní extra spešl kování, vyráběno jen v Itálii. Jak známo, správný Ital v zimě nepracuje a v létě tančí. Do toho covid. No trvalo to rok, než to bylo na dílně. Takže do té doby dát na okna klasický kování a po roce si udělat výlet z Krkonoš na Šumavu na výměnu kování. Samozřejmě, ten výlet nikdo nezaplatí.
Prostě si s tím musí člověk nějak poradit. I když to je těžký a člověk si vyslechne hodně ošklivého a nemůže za to.
hodnocení

Děkuji za názor;) cítím to podobně, jsem zvyklá kvůli potřebám zákazníků lítat a shánět- nikdo mě nenutí, ale člověku to nedá a chce lidem vyhovět.
jd

To jsou pochopitelně nesmysly, správně je to lze velmi snadno ošetří, ale potřebujete k tomu asi více zkušeností, než má průměrný zaměstnanec dílny.

Ovšem častý nešvar je, že průměrný obchodník slibuje něco, co není schopen zajistit. A TO JE ŠPATNĚ!

jak jste mohl milý pane uzavřít zakázku na výrobek, ke kterému nemáte suroviny, ingredience, komponenty? No šel jste jednoduše do rizika, tak za to riziko nesete plnou odpovědnost! Kdybyste napsal pravdu, tak byste tu zakázku(možná) nedostal. A nebo se pletu? A v čem konkrétně?

jd - pouč mě, jak se to má tedy dělat?
Máš zakázku, celý barák oken, dveří a schodiště navrch.
Zákazník chce to a to kování. Zavoláš dodavateli a ten, že za měsíc bude. Tak dáš okna a obálky kolem oken do výroby, okna do tý doby vyrobený a kování najednou nikde.
Mají být na skladě od všech druhů zásoby na několik baráků? Skla ani do zásoby nejdou brát, každý je jiný.
Rád si poslechnu jak na to.
jd

"Zavoláš dodavateli a ten, že za měsíc bude."

Pokud ti průkazně dodavatel přislíbil dodávku (potvrdil dodávku nabídkou na základě tvé poptávky/objednávky) za 1 měsíc, přebírá zodpovědnost on! Spotřebitel nemůže být poškozen nekvalitním smluvním vztahem nějakého truhláře a jeho dodavatele!

pokud máš nespolehlivé dodavatele, tak jim nemáš volat ale máš jim napsat. zakázku takového rozsahu asi neřešíš po telefonu, anebo truhlář asi ano, ale pročpak brečí, že musí na své náklady sanovat vinu druhých?!

zrovna pokud jde o okna, plastová okna typicky, tak je téměř vždy dodržen výše popsaný postup, v každé nabídce je uvedena jasná cena a jasný termín dodání a jasná platnost nabídky! neřeknu, když by šlo o nějaké dorty, papuče, anebo cokoliv...

Já jsem si tohle zrovna kontroloval ve smlouvě a udělali mi speciální smlouvu, no a co myslíš, penále za nedodržení smlouvy si tam napsali blbý 1% za den nebo ještě méně, ale pořád lepší jak nic.

Zkrátka v každém článku řetězce si to lze ušetřit, otázka je, jak efektivně to ten který článek řetězce o šetřit dokáže ve svůj prospěch a nebo pak bude doplácet.

Plast, no fuj.
Víš vůbec, jak se dělají dřevěný okna? Posuvný portály? Co je k tomu potřeba? Nebo jen tak obecně kecáš, jako do všeho tady.
jd

Nezajímají me dřevěný okna.

Mě zajímá, proč ti jako zhotovitel brečíš nad tím, že musíš nést náklady toho, že tvůj dodavatel selhal jen proto, že jste se špatně domluvili se svým dodavatelem.

asi se shodneme na tom, že na tvé špatné domluvy by neměl doplácet tvůj odběratel, je tak?

PS: chytrý člověk napadne špatný názor, hlupák jeho autora, zapamatuj si to!

Až budu chtít poradit, já se tě zeptám neboj.
Zatím bude bohatě stačit, když nebudeš kecat do věcí, o kterých nevíš vůbec nic.
Což u tebe bude velký problém, protože tady kafráš úplně do všeho.
jd

Odpověz na otázku anebo nereaguj. Pokud ti náhodou nedošly argumenty :)

já si můžu kafrat o čem chci a do čeho chci, nezapomeň, že chytrý člověk napadne špatný názor, a hlupák jeho autora.

Tak proto napadáš autora. Já si to myslel.

 

anoano
hodnocení

1x
… ok, stane se. Pokud nutně potřebujete, nezbude než si tam zajet nebo někoho poslat. Škoda nevymahatelná, tento nápad je poněkud úsměvný, nezlobte se.
hodnocení

Samozřejmě se nezlobím ;) Jak píši v základním příspěvku- je to pro mě sice komplikace, pokud má být něco vyrobeno v nějaké podobě a nedorazí na to materiál, tak je to nepříjemné,ale vymýšlím co se dá. Nechci to nikam hnát,ani to nijak zvlášť s obchodem řešit, nechám si zaslat peníze zpět. Ale opravdu mě zajímalo,jak se k tomu staví ostatní lidé. Děkuji;)
jirib
Hlavně objednávat zbożí dříve,né na poslední chvíli.
Takhle se nepodniká...
A váš manžel si může dát studenou sprchu...žádný taxík ani náhrada škody nebude.
hodnocení

Když je zakázka zadaná na poslední chvíli,tak jinak to nejde. Zboží přišlo,ale objednávkách nebyla kompletní. Studená sprcha netřeba, u něj ve firmě to tak funguje, běžně taxíky, méně často vrtulník. Nicméně toto nebylo předmětem otázky;)

 

re4zon
hodnocení

1x
Muz asi moc pravni povedomi nema. Pokud podnikas a objednavas to na ico, precti si obchodni podminky, v nich urcite nic o uslem zisku nebude, na to se ti kazdy obchod vykasle a nic jineho nez jste si ujednali ve smlouve neplati. Pokud to mas na kseft a k prodejci se stavis jako spotrebitel, je to z tve strany ojeb na prodejce a narok taky na nic nemas. A jestli prodavas dorty a nemas na to aspon zivnost a SCHVALENE vyrobni prostory, tak se tim radsi moc nechlub.
hodnocení

Můj bože *alene* Tak ok, všechny potřebné papíry i hygienické požadavky jsou splněny. Můj muž má ze zaměstnání prostě zažito, že vše musí fungovat a pokud se zpozdí dodavatel s potřebnými komponenty, posílá taxík nebo hradí ušlé zisky. Často má tendence řešit to podobně i mimo zaměstnání. Chvíli jsem zde na poraďte nebyla a nestíhám se divit. Prostě mě to jen zajímalo, když si představím že se tím někdo živí a stane se mu toto,nebo treba i u jiného druhu podnikání,kde by poškození jména firmy a ušlé zisky sahaly do vyšších hodnot. A Váš názor na to, že se stavím k prodejci jako spotřebitel,a že to na něj ojeb - to úplně nechápu, prodává zboží a já z něj tvořím další zboží. Kdybych například kupovala látky a šila,tak to nebude ojeb?
re4zon
Ok, takze profesni deformace. To castecne chapu, ale clovek resici tyto situace by mel aspon tusit, ze jakekoliv sankce a terminy v podnikani jsou vzdy smluvni a zadne automaticke naroky nejsou, na rozdil od vztahu spotrebitelskych, kde urcita prava priznava zakon automaticky. Nenapsal jsem zadny nazor, pouze mozne varianty. Ze podnikatel absolutne netusi, ze veskera rizika nese sam, pokud je smluvne neprenese na nekoho jineho, je ta nejmene nelichotiva. Proto jsem taky napsal, ze odpoved je vyhradne v obchodnich podminkach. A ano, pokud nakupuju material k podnikani, neuvedu to v objednavce a zadam pak prava prislusici vyhradne spotrebiteli, je to slusny ojeb. Jestli to dela si musi kazdy zhodnotit sam.

 

meta
hodnocení

1x
Skoro vše už zde padlo. Mě by třeba zajímalo kdyby jste to řešila, jak by se k tomu obchod postavil, v ten okamžiku se často pozná obchodník a obchodník. Jinak žena peče taky, tedy spíše že ji baví než kvůli zisku. Objednávky přijmá jen s dostatečným předstihem aby se pak právě u toho nemusela stresovat na poslední chvíli. Je tedy pravda že 99% věcí kupujeme v místních cukrářských potřebách.
hodnocení

Neznám velikost obchodu,zřejmě kdyby byl větší tak by to řešil jinak než malý obchůdek. Také u nás je pečení spíše pro zábavu a pro vyblbnutí se,než že by bylo o výdělku. Máte výhodu že se blízko Vás nachází dobře vybavený obchod s potřebným zbožím. Skoro Vám až závidím *slunce*

 

hodnocení

0x

Podle mě jedině jenyk odpovídá smysluplně, pracovala jsem celý život v obchodě a vidím a měli jsme to taky tak.

jd

Nesouhlasím.

Podle mě on píše BS, vím že to tak většina takzvaných "podnikatelů" dělá, ale je to velice neseriózní vůči odběrateli, ve své podstatě to je úplně to stejné, co provedla bohemia energy svým odběratelům, Řekněte mi jediný rozdíl. Ne není žádný rozdíl. Slibuje něco, co není schopen zajistit.

skutečný podnikatele, anebo větší kolosy, vám nedovolí ani objednat, pokud to zboží nemají na skladě fyzicky, třeba lídl shop, Alza, podle mě všichni velcí, protože to prostě nejde, není seriózní, a usmaží vás to...

jistě, pokud jste dělala v malém obchůdků, v menším e-shopu, no tak slibujete nesplnitelné a pak z toho máte stres, ostudu, a oprávněně nespokojený recenze

makk

Já teda neznám e-shop, který by závazně slíbil datum dodání. Většinou píší "předpokládaný termín dodání". Ono je to těžké, každý chce vědět aspoň přibližně, kdy mu to přijde a oni vědí, že stát se může cokoliv, tak nechtějí závazně slibovat. Jenže lidi si dnes moc neuvědomují význam slov. Nejlépe je to vidět v reklamách s tím jejich "sleva až 50%", cena "již od 5000"... Co nám to říká? Absolutně nic sleva 0% se vejde do definice "až 50%", protože až 50% znamená maximálně 50%. Uznávám, že v těch reklamách nám tím podsouvají jiné chápání, ale když e-shop napíše "předpokládaný termín doručení", tak je snad jasné, že není závazný.

 

 

makk
hodnocení

0x

A opravdu tu smlouvu nedodrželi? e-shopy mívají obchodní podmínky psané dost opatrně takže pochybuju, že vám závazně slíbili dodání do X.X. A jestli tam mají "předpokládaný termín doručení X.X." tak vám jen řeknou, že to předpokládali a holt to nevyšlo. Chápu, že vás to zlobí, ale pochybuju, že se něčeho domůžete.

 

jd
hodnocení

0x

Uz asi po staleti plati:

1) objednavka (navrh hospodarske smloucy)

2) potvrzeni teto objednavky, s uvedenim terminu dodani

pak teprve je smlouva platně je uzavřena, pokud tedy nemáte v ruce bod dvě, dodavatel vám nepotvrdil objednávku případně neuvedl nejzašší termín dodání, je to VAŠE CHYBA, A nemůžete nárokovat nic.

V opačném případě (potvrdil vám Vaši konkrétní objednávku a potvrdil vám i termíny ) můžete nárokovat obecnou škodu, případně požadovat slevu.

A pro zajímavost, jakým způsobem vy byste tu škodu co by vám vznikla, prokazovala? Patrně ani byste nebyla schopna prokázat výši škody... :) samozřejmě škodou je míněn i ušly zisk, opět se ptám, jakým konkrétním způsobem byste prokazovala už li zisk?

 

hodnocení

0x
avatar karhak

No stát se to může.

Z lidkého hlediska bych to neřešil. Jaké by bylo Vám kdyby Vás někdo dával k soudu?

Řešila by jste zde na poradě co s tím? Že je to nespravedlivé?

Chybu bych hledal u sebe, neměla jste objednávat na poslední chvili.

Nějak bylo nějak bude.

hodnocení

Samozřejmě že takovouhle věc mě soudně řešit nenapadlo a neudělala bych to. Soudní proces je nepříjemný,o tom žádná. V dnešní době se lidé udávají kvůli větším blbostem než je tato má. Objednala jsem naschvál z tohoto e-shopu,protože garantoval dodání. V nabídce to měli i jiné eshopy,ale tam nebyla garance dodání. Česká pošta má občas problémy s doručením, to jsem brala v potaz. Zásilka přišla včas ale byla nekompletní. Jistě,mohu za to já,ale bohužel není v mých silách mít doma vše na co si lidé vzpomenou. Proto jsem se spoléhala na dodání zboží s garancí. Každopádně se naštěstí vše vyřešilo. Jak říkám, zajímal mě názory zdejších rádců.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]