Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Uhrada za zdravotni sluzbu

Od: sonas odpovědí: 17 změna:

Dobry den,

resila jsem akutni problem se zady. Byla mi na internetu doporucena klinika blizko bydliste. Zavolala jsem tam, objednali me jeste ten den (pry jsem mela stesti). Absolovovala jsem hodinovou terapii, rozloucila se a odesla. Za 6dni mi z kliniky volali, ze jsem nezaplatila. Behem telefonickeho objednani, v emailu potvrzujicim termin, pri prichodu ani odchodu se o tom, ze je sluzba placena (a neni to zrovna mala castka) nikdo nezminil, vyplnovala jsem pouze vstupni dotaznik. Jsem povinna pozadovanou castku uhradit? Dekuji za nazor/zkusenost. S.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar babkazov

Já, za svoji osobu, bych buď zašla nebo zavolala na svou zdravotní pojišťovnu a krátce vysvětlila, co se stalo a jestli mi mohou poradit nebo pomoci, jak z toho ven. Za to rozhosně nic nedáte.

sonas
Děkuji. S pojišťovnou jsem se spojila. S klinikou smlouvu nemají, takže s tím mi nepomůžou. Ale objednali mě k neurologovi a rovnou upozornili, ze bez žádanky budu platit 500kc, s žádankou to jde celé na pojišťovnu.

 

 

hodnocení

1x

Z. č. 372/2011 Sb.Zákon o zdravotních službách

§ 28

(3) Pacient má při poskytování zdravotních služeb dále právo

f) být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o způsobu jejich úhrady, pokud to jeho zdravotní stav umožňuje,

Otázka je, co znamená "předem informován" - pokud mají ceny uvedené např. na stránkách nebo viditelně vyvěšené/přístupné v prostoru kliniky, je to postačující.

jd

Na strankach tezko, nikdo neni povinen prolezat nejake stranky. Natoz kdyz jde okolo kliniky a vleze tam.

Tak ještě jeden zákon

č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele

§ 12

Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství ) spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit.

jd

Vhodne zpristupnit znamena napriklad: vyvesit cenik v provozovne, pokud neni mozno kazdy vyrobek oznacit jednotlive cenovkou, ale urcite ne schovat cenik sluzeb provozovny jen nekde na webu, ktery s provozovnou nema zadnou primou souvislost (napriklad kdyz objednavku lze provest pouze pres eshop apod.).

Shodneme se na tomto pohledu na vec?

ps: ja neznam okolnosti pripadu, pouze reaguji na to co uvedla tazatelka. Ze nebyla informovana zadnym vhodnym zpusobem ani ustne ani cenikem viditelne pristupnym v provozovne.

 

jd
hodnocení

0x

Pokud budes tvrdit a prokazes, ze jsi neprosla okolo vyveseneho ceniku v objektu kliniky (to same plati napriklad v autoservisu, pokud by je coika nacapala bez ceniku za ukon/hodinu/s dph *), napriklad tam nyni znovu nabehnes a nafotis si tu cestu co jsi prosla, a nebyla jsi jinym zpusobem predem seznamena s cenou sluzby, tak plnit dle meho nazoru nemusis, lepe receno oni nemaji jak to vymahat, bude tva dobra vule uhradit, pokud budes tvrdit, ze jsi si duvodne myslela, ze uhrada jde z verejneho zdravotniho pojisteni.

+++

* to same plati v libovolne prodejne (asi mimo Makro a velkoobchody s registraci), kdyz uvidite chybejici cenovku, anebo chybne vyjadrenou jednotkovou cenu za kg/litr/100 g a vyfotite to a poslete na Coi, tak tam do 1-4 dnu nabehnou a pokud to najdou s chybou jako na fotce, tak nasleduje pokuta za poruseni cenovych predpisu

sonas
hodnocení

Diky. Ja si opravdu myslela, ze je to na pojistovnu. Ceniku jsem si nikde nevsimla. Ohaneji se tim, ze jsem si pred navstevou mela prostudovat webovky.

jd

Tak to je dostnslaby argument, se kterym by u soudu neuspeli, a kolik sporna castka nebo castka za hodinu cini? To zase asi nebudou horentni sumy ne?

Pokud ano tak ten dukaz o ceniku prede dvermi bych si opatril, jim staci aby ho tam dali dodatecne a mas smulu.

sonas
hodnocení

1400kc za hodinu. Jsem sama s detmi, takze je to pro me hodne penez. Ale hlavne mi jde o to, ze se za celou dobu nikdo ani slovem nezminil, jinak bych terapii odmitla. Volali az 6dni po.

@sonas - Proč jste se na platbu nezeptala - při objednávání nebo ještě před poskytnutím služby?

jd

Protože si myslela, že je hrazeno z veřejného pojištění, anebo vy se běžně ptáte, když jdete ke svému obvoďákovi, kolik to bude stát? :)

no, možná se ptáte i v restauraci, když vám nepřinesou jídelní lístek?

 

tomaso
hodnocení

0x
A vyresili ten akutní problém se zády?
sonas
Právě, ze ne. Odcházela jsem se stejnou bolesti s jakou jsem tam přišla.

 

rakip*
hodnocení

0x
Ale je divné,že po vás nechtěli kartu pojištění už to vás mělo napadnout se zeptat jak to je.
sonas
Zpětně si říkám, ze asi ano. Ale v tu chvíli mne to fakt dost bolelo, ze jsem nějak neřešila, co po mě chtěli a co ne. Ani si nejsem jistá, jestli jsem dávala nějaký doklad nebo ne.

 

etana*
hodnocení

0x

Cokoli na webovkách rozhodně nestačí jako informace, že klinika nemá smlouvy s pojišťovnami. Otázka je, zda to mají vyvěšeno někde v čekárně či ordinaci, pak už samozřejmě to platí. Je možné, že to někde ve vstupním dotazníku je napsáno. Člověk má tendenci všechny ty informace na něm nečíst, navíc, když mu není moc dobře. Asi bych tam znova zašla, zkontrolovala, kde ta informace je k dispozici a pokud není, poslala je písemně s jejich požadavkem do háje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]