Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřeboval bych poradit. Objednával jsem si před měsícem 27. června na Aliexpressu obal na mobil, 7. července mi došel email, že balíček dorazil do mé země. A to je vlastně poslední info které mám. Česká pošta mi zatím nic nedoručila. Příjde mi divné, že doručit balíček z Číny do Česka trvá 10 dní a Česká pošta by to za dalších 19 dní nebyla schopna doručit ke mně domů. Zatím co jsem objednával zboží mi tak kolem 3-4 týdnů došlo. Zítra to budou 4 týdny.
Máte někdo zkušenosti, že by to mohlo být u nás tak dlouho zaseknutý? Nebo je to ztracený? Má vůbec cenu poštu nějak kontaktovat?
Díky
Nemá smysl kontaktovat poštu, protože tyto obaly nejsou drahé a obchodník je neposílá doporučeně, ale hledá co nejlevnější cestu. Takže i kdybyste poštu kontaktoval, tak Vám řeknou, že tu Vaši zásilku nemají v evidenci. Ale buďte v klidu, pouzdro Vám na 99% dojde, akorát si ještě chvíli počkáte. No a pokud se ztratí, tak dostanete peníze zpátky. Akorát si hlídejte kdy Vám bude končit ochranná lhůta pro otevření sporu. Jo a i když jste dostal avízo emailem, že je balíček už v ČR, tak to to vůbec nemusí být pravda. Já mám aktuálně 3 balíčky také v ČR a přitom vím, že jsou v Belgii.
No mě z různých obednávek ,už na celnici leží 4 zásilky každá z jiné várky a nevypadáto že mi to ještě někdy dorazí . U dvouch mi už skončila možnost otevřít spor .
U dvou už Vám skončila možnost otevřít spor? Ale to je přece Vaše chyba, že jste nereagoval včas. To za Vás přece nikdo nemůže udělat. Když spor neotevřete, tak nic nemáte, to je jasné a logické. Snad si nemyslíte, že tohle za Vás někdo bude dělat? Vy jste věděl, že zboží nedošlo a tak jste měl otevřít spor a peníze byste na 100% dostal. Když jste nic neudělal, tak se nemůžete divit, že Vám peníze zpátky nepřišly. Ale možná to ještě není ztracené, ale to byste musel číst, a rozumět tomu, co Vám AliExpress píše. Je tam totiž možnost reagovat a žádat peníze zpátky, i několik dní po vypršení ochranné lhůty.
Ano, přesně tak to je. A tohle tady už píšu víc jak rok. Opravdu bych tyto diskuze tady mohla i dohledat a dohledat. Jakmile to totiž dorazí do Evropy, je to pro ně signál, že balíček dorazil do země destinace a nám se u objednávky objeví, že zásilka dorazila do země určení. A ono to tak ve skutečnosti není. Já už jsem ne tohle dávno zvyklá, tak se nijak nenervuji a klidně vyčkávám. Jediné co pečlivě sleduji je to, jestli mi nevypršela ochranná lhůta, abych mohla otevřít spor, protože mi jde o peníze. A ještě nikdy se mi nestalo, že bych nedostala peníze zpátky.
Mám stejnou zkušenost. Už mi nepřišly 3 zásilky. Loni na podzim jsem to nechal být, na jaře jsem otevřel spor a dostal náhradu, momentálně mám třetí ve lhůtě k otevření sporu. Dělá to na mě dojem, že se neregistrované zásilky u nás přestaly doručovat a někde se rozkrádají nebo zahazují.
Asi smolař. Mně se ztratila jen jedna. A bylo jich 800. Reklamace byly. To ano. Vždy úspěšně vyřešeny.
No mně dosud nic nepřišlo. Co teď. Ještě čekat nebo otevřít spor a požadovat náhradu? Jak dlouho vlastně ta ochranná lhůta u Aliexpressu trvá?
Taky mi několikrát "nic" nepřišlo. Jenže prodejce dál sledovací číslo, tudíž doporučené a leželo to na poště. Pošta se ani nenamáhala mne uvědomit. Ještě štěstí, že pošta prodloužila úložní dobu. Ovšem v jednom případě chytrá pošťáčka vrátila zásilku v den doručení, zpět do Číny. Prý adresát neznámý
Já mám teda u každé objednávky napsáno, že pokud zásilka nedojde za 90 dnů, bude mi vrácena cena v plné hodnotě. Zrovna včera jsem žádala zpátky peníze za legíny, které jsem objednávala pro jednu známou. A ani ne za 5 minut bylo všechno vyřízeno. Jakmile jsem to odklikla, skoro ihned systém vyhodnotil, že je požadavek oprávněný a ihned ukončil spor s tím, že mi peníze přiznal. A to mám u tzé objednávky dokonce napsáno, že je balíček na mé místní poště, abych ho já urovala. Ale to vůbec nemá smysl a navíc to teď u "Alíka" mají úplně jinak než dříve. Už se ani nemusí nic vypisovat. Stačí zaškrtnout příslušnou kolonku. Sice tam je možnost doplnit poždavek vlastními slovy, ale je u toho napsáno, že není nutné cokoliv vypisovat. Ale někdo tady psal, že on měl ochrannou lhůtu skoro 105 dní, tak to nevím, asi je dané tím, jaký má kdo prohlížeč. Ale já mám jenom 90 dní a to u všeho bez ohledu na zboží, cenu a prodejce.
Otevřte si vaše objednávky, tam klikněte vlevo u toho obrázku toho zboží na takovou malou značku, která je hned vedle a tam se Vám objeví, jak dlouho Vám trvá ochranná lhůta. U mne to je 90 dní a řekla bych, že to budete mít stejné. Spočítáte si v kalendáří kolik už to je dní a pokud je to víc jak 90 dní, tak sjedete trochu doleji a tam vpravo kliknete na kolonku "returns and refunds". a pak postupujete podle návodu. Předpokládám, že to máte v angličtině.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.