Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Říká se : v kempu - nebo kempingu?

Od: zoja odpovědí: 9 změna:
Co myslíte? Jsou oba tvary korektní?

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

14x

Kemp je místo, kemping je činnost.

hodnocení

4x

Záleží na smyslu věty, co chcete sdělit.

"V kempu bydlím často"****"V kempingu bydlím často,"

"V kempingu jsem odborník," *****"V kempu jsem odborník,"

Už to chápete, co je správně?

hodnocení

2x

Říká se KEMP. Bydlím v KEMPU, hledám KEMP...od toho je i slovo někde KEMPOVAT. Česky tedy tábořit /tábořiště/. Pusťte si třeba písničku BRDSKEJ KEMP od Brontosaurů a uvidíte sama. Jaga.

hodnocení

2x

Oba tvary jsou sice korektní, ale každý znamená něco jiného.

Takže v "kempu" se věnuji "kempingu".

jd

A nevěnujete se náhodou spíše kempování?

Jumping a kemping... Skákání a kempování..

fram
hodnocení

1x

Kemp je zkráceně kemping, ne? "Moderní"čeština. Obojí je místo pro stanování a tak. A je to z anglicismu (např nyní název tábořiště: River Camping Prague). Před cca 50 lety slovo kemp bylo nespisovné, myslím.

Sloveso je pak kempování, kemping by byl zase nejpodivuhodnější čecho-anglicismus, neboť je to průběhový čas od slova camp, to camp = tábořit. Angličan řekne správně I am camping = Právě tábořím. slovopřejímající Čech se ale nevěnuje táboření, nýbrž nespisovně kempingu.

CAMP si vypůjčili mladí architekti: https://praha.c Jak ta angličtina zalézá, vlezle:-D.

No možná máte pravdu, ale ne tak docela. Jak mi podle Vaší teorie vysvětlíte slova "tramp - tramping", "skaut - skauting", "jachta - jachting"...?

Tady o tom něco je.

Tedy, "kempování" rozhodně není sloveso ;).

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.