Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Může kadeřnice požadovat platbu za zmeškaný termín?

Od: sally2 odpovědí: 20 změna:

Dobrý den,

stala se mi teď taková situace, zapomněla jsem, že jsem byla objednaná ke kadeřnici a na domluvený termín jsem nepřišla. Protože jsem slušný člověk, tak mi přišlo normální za svoji zapomnětlivost zaplatit, protože vím, že chudák kadeřnice kvůli mě měla úšlý zisk. Měla jsem v plánu hned druhý den osobně přijít, omluvit se a zaplatit. Večer mi ale přišel dost arogantní email, že jsem se při tvoření rezervace zavázala tím, že když nepříjdu, 80% částky musím zaplatit, a mám tak uvedenou částku uhradit na poslané číslo účtu. Bez dobrého dne, bez rozločení, jen strohá informace a číslo účtu. Osobně jsem tedy s omluvou nakonec nepřišla, ale pro rejpaly, ano celou částku jsem hned obratem poslala, protože to byla moje hloupost. :)

A teď k mému dotazu- má vůbec kadeřník či podobní ze zákona právo vyžadovat zaplacení úkonu, který nebyl proveden? Když si někdo sjedná schůzku a nedorazí, to mi úplně soudně vymahatelné nepříjde. Čistě ze zvědavosti, víte někdo? :)

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

7x

Vznikla jí škoda má nárok na náhradu. Ovšem na náhradu čistě té škody tj. zisku, ne na materiál (pokud ho nekupovala přímo pro tebe). Pokud místo tebe vzala někoho jiného tak jí žádná škoda nevznikla. Pokud není prokazatelné že jsi se závazně objednala tak to nemá jak vymáhat a je to na tvojí dobré vůli, nahradit ušlý zisk je slušnost.

Jestli to ale chce jako arogantní buran že ani nepozdraví atd., tak bych si našel jinou kadeřnici s lepším chováním a jí to dal na vědomí.

 

au1
hodnocení

1x
"jsem se při tvoření rezervace zavázala tím, že když nepříjdu, 80% částky musím zaplatit"co chcete řešit? jestli je opravdu napsáno v podmínkách při vytvoření rezervace, a souhlasila jste s tím...

 

hodnocení

1x

Priklad : booking.com alebo samotne hotely, nakup zajazdov a pod. Do mesiaca storno zdarma, potom polovica, 3 dni pred teminom 100% sumy a dovod nie je dolezity. Zalezi na tom, co ste odklikali pri rezervacii.

 

hodnocení

1x

Vytvořením rezervace jste s kadeřnicí uzavřela smlouvu, kterou jste nedodržela. Kadeřnici vznikla škoda, kterou může požadovat nahradit. Smluvní vztahy ošetřuje Občanský zákoník v § 1724 a násl. Mohla by tedy požadovat prokazatelně vzniklou škodu. Pro zjednodušení dokazování se ale často používají smluvní obchodní podmínky. Z nich by např. ve vašem případě mohla vyplynout sankce 80%.

 

hodnocení

0x

Tyto věci se obvykle řeší požadováním zálohy. Pokud je kadeřnice šikovná a záloha jde poslat přes účet, nevidím v tom problém. Následně je to těžko právně vymahatelné.

 

scissor
hodnocení

0x

Jestli je to ošetřené zákonem nevím, ale je to běžné a pochopitelné, že po nepříchozích klientech chtějí i tak zaplatit. Šílená nehtařka často sdílí, že lidi půl hodiny před termínem napíšou "jé, ono prší, do toho deště nejdu. Dáme termínek jindy?" to by ty ženský brzo třely bídu s nouzí, kdyby jim lidi pravidelně nepřicházeli. A místo vás mohla vzít třeba jinou klientku, kdyby věděla, že nepřijdete. Nebo vy byste byla spokojená, když přijdete do práce a šéf vám třeba hodinu práce nezaplatí? Taky byste se zlobila. A v dnešní době není nic těžkýho na tom obratem napsat, vážně jste nemusela čekat na druhý den. Jestli je to právně vymahatelné nevím, ale nemějte jí to za zlé.

 

jaj*
hodnocení

0x
Myslím že pokud jste měla přijít v nějaký čas tak ona s vámi počítala a nebrala zákazníky a čekala na vás, místo aby vzala zákazníka a vydělávala. Nebo někoho objednala na později a ona tam pak nevydělávala, přitom toho člověka mohla vzít hned kdyby nečekala na vás. Nevím jak to u běžného člověka chodí v kadeřnictví, ale mě dělala moc šikovná paní vlasy 3 hodiny, viditelný výsledek je že jsou ostříhané a obarvené odrosty, ale ona je ještě různě balzámovala a byla s tím tuna práce, vymýšlela se délka vlasů a tak. Kdybych byla objednaná a nedošla bych tak bych tím asi způsobila problém.
jaj*
Kdyby ste se jí omluvila několik hodin dopředu tak by třeba ani nic nechtěla, prostě by jen vzala jinýho zákazníka a vás jindy. Ale takto je to na zaplacení. Kdysi jsem byla na řasách zdarma a paní mě prosila abych opravdu přišla, tam by zase nevznikl problém s penězi ale s tím že se zaučovala.
Jak se může někdo omluvit dopředu, že nepřijde, když na to celé zapomněl?

 

hodnocení

0x
avatar boba

Slyším to prvně, pravda, žiju na malém městě. Ale pokud nebudu moci přijít ke kadeřnici nebo pedikérce, s předstihem pár hodin jim zavolám a při jejich vytíženosti mají seznam čekatelek, co kdyby někdo vypadl. Je to slušnost, vždy mi poděkují.

Nesouvisí z otázkou

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Slušnost je se pokaždé omluvit. S předstihem, aby si kadeřnice mohla místo Vás objednat někoho jiného a neměla tak škodu. Ona některá úprava vlasů trvá třeba i 2 hodiny a za tu dobu by mohla obsloužit 2-3 jiné zákaznice s méně složitými požadavky.

Nikdy jsem se nesetkala s tím, že by se nepřítomnost musela zaplatit, ale je fakt, že kdyby se to stávalo častěji, tak ona si nic nevydělá. Jen by se měla chovat slušně, nebýt arogantní.

Abych na nic nezapomněla, mám na lednici stojací kalendář. Tam si píšu všechny povinnosti. Návštěvy lékaře, kadeřnice, oslava, auto na technickou, dokonce si tam píšu i do kdy zaplatit různé závazky /daň z nemovitosti, pojištění domu, auta.../ Potom stačí se podívat, co mě kdy čeká. A daří se mi všemu dostát. Má to jediný problém: NEZAPOMENOUT KAŽDOU NEDĚLI OBRÁTIT V KALENDÁŘI LIST, *smich*abych věděla, co mě zase čeká v dalším týdnu.

Té Vaší kadeřnici bych zaplatila, ale příště se poohlédla po nějaké jiné, pokud se tato neumí chovat slušně. Jaga.

 

makk
hodnocení

0x

Ona po vás nechce zaplatit úkon, ale ušlý zisk. Kdyby si bývala nerezervovala čas pro vás, mohla dělat někoho jiného a vydělat. proto taky nechce 100%, ale jen 80%. Fakt ale je, že to mohla napsat slušně.

Otázkou může být, do jaké míry vás se svýmy obchodními podmínkami seznámila a zda je požadovaná suma za ušlý zisk adekvátní.

Můj názor je, že kdyby došlo až na soud, tak vyhrajete vy, protože jste nebyla seznámena s obchdními podmínkami, ale asi byste si pak musela hledat novou kadeřnici.

radeon*
25.05.22 11:14

"Jen" 80%

 

hodnocení

0x
Tak s tím jsem se ještě nesetkala, že bych musela platit za to, že jsem nepřišla. Já taky vždy přišla nebo jsem to rušila pár dní dopředu. Ale co se mi stalo, bylo to, že jsem přišla na čas a kadeřnice mi řekla, že mě nemá napsanou. Naštěstí mě přesto vzala. A slyšela jsem, že jedna kadeřnice se domluvila se zákaznicí a pak tam nebyla. Nezavolala, ani nenapsala SMS, že nepřijde. I mně se to stalo. Měla by snad kadeřnice zákaznici zaplatit za to? Už bych k takové nešla. I to je pro ní trest.
doplněno 25.05.22 12:36: Myslím si, že by neměla. Když ona to může zrušit a nedá zákaznici vědět, proč by nemohl zákazník tohle udělat?

 

jeli
hodnocení

0x
Zrovna včera vyšel článek na podobné téma, kdy toto dělají i někteří zubaři, když jim pacient nepřijde na sjednaný termín.
lidovky.cz/...
Nemají na to právo, není na to opora v zákoně a komora už po nich jde. Čili analogicky to bude i u kadeřnice. S tímto se prostě v podnikání musí počítat, jako obchodníci počítají s určitým procentem nevyzvednutých dobírek. Jinak pokud někdo v komunikaci není schopen pozdravit, jen arogantně cosi vyzvrací, tak absolutně na takový mail nereaguji a rovnou si takového človíčka blokuji. Pokud chcete mít úplný klid, tak se ke kadeřnicím a na pobobné zbytné službičky objednávejte pod fejkovým jménem a k tomu utvořeným záložním mailem. Občas to dělám, aby mě nikdo neotravoval na pravém mailu s tunou spamu. Pak si paní může stěžovat na lampárně rovnou. Vždycky pak můžete jít ke konkurenci.

 

 

radeon*
hodnocení

0x

Zajímalo by mě kde si se zavazovala a co přesně tam bylo. Odkaz někde? A 80% se počítá z čeho? Ze zastřižení konečků nebo z obarvení a nastavení nových vlasů? :D

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Pokud nikoho neměla, jistá škoda jí vznikla. Nicméně stále si myslím, že to měla spravit omluva plus nějaké rozumné všimné a objednávka na jiný termín. Když jim člověk dává tringelt, taky se necukají a nějaký doklad většinou neřeší(= odrbané daně). A tak či onak - s takovým chováním už by mne ta osoba nikdy v kšeftě neviděla.

Dobrý den.

Jak se řeší- jak řešit, když dojde k prodlení - zpoždění, ze strany poskytovatele služeb.

-miro

asd1

Úplně stejně - buď je to ošetřený smluvně nebo prokážeš způsobenou škodu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]