Nejste přihlášen/a.
Ahoj lidi. Mám pár let před důchodem a zdr. problémy. Nevydržím ani 6x5 hodin pracovní zátěže. (jsem pod dohledem lékaře) Kombinace krátké prac. doby a cen benzínu nevytváří podmínky pro ekonomické dojíždění do zaměstnání. Dosud jsem makal 5x4-5 hodin v chráněné dílně, víc jsem nedal. Napadá mne jediné- nabízet lidem opravy elektro, posekání zahrady, prořez ovocných stromů, drobná údržba atd. Navrhl jsem si a vytiskl jednoduché nabídky práce. Ale kam s tím? Do hospod, potravin, schránek?...Jak to vidíte? Pozn: Ono je to tak, že když někam nastoupím na 5x6 hodina a připočtu čas dojíždění, pak zbylý osobní volný čas strávím totálním odpočinkem, vč. víkendů.
Držela bych se i nadále té chráněné dílny všemi deseti. Zde najdou zaměstníní tělesně a někdy i duševně postižení. Je to zaměstnání, které bere v úvahu, že tito lidé nezvládnou totéž, jako zdraví. Máte tam víc možností, různé úlevy, změny práce, bere se prostě v úvahu Vaše postižení. Na to nikde v běžné firmě nebudou brát zřetel.
Sekání - někdo má třeba velkou rozlehlou zahradu. Jak jste na tom s pohybem? Abyste se neuhonil. Do toho třeba dusno...
Prořez ovocných stromů - dokážete se pohybovat po žebříku, nahoru, dolů? Obě tyto brigády nevidím vhodné pro člověka se zdrav. problémy.
A ty opravy elektro - měl byste mít zřejmě nějaké osvědčení o tom, že toto můžete dělat. Co kdyby spotřebič po Vaší opravě někoho praštil? Za opravu byste měl nést záruku. Je to také určité riziko.
Jak jsem psala na začátku, pokračovala bych v práci v té chráněné dílně. Tam nejlíp znají zdravotní problémy každého z pracovníků a snaží se lidem vyjít vstříc, podle toho, co jejich zdraví dovolí. Nikdo Vás tam nesedře a vyděláte si. Bude Vám tam dobře a do důchodu tam jistě v pohodě vydržíte. Jaga.
Navíc v chráněné dílně máte jistý předem daný výdělek. Ale handrkujte se pak s někým, komu jste posekal zahradu, že je to hodně, že Vám dá míň...To by mě ponižovalo.
Nevydržím ani 6x5 hodin pracovní zátěže.