Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Živnostenské oprávnění pro montáž IT techniky

Od: programator odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

jsem OSVČ programátor, mám volnou živnost (obory "Poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracování dat, hostingové a související činnosti a webové portály", "Výroba elektronických součástek, elektrických zařízení a výroba a opravy elektrických strojů, přístrojů a elektronických zařízení pracujících na malém napětí", "Zprostředkování obchodu a služeb" a "Velkoobchod a maloobchod") a zatím jsem poskytoval pouze přímo software a/nebo software hostovaný v mnou spravovaném cloudu. Občas se ale setkávám s požadavkem na dodání, instalaci a konfiguraci i nějakého hardwaru (zejména servery, počítače, strukturovaná kabeláž, síťové vybavení atd.) - zatím jsem je vždy odmítal, ale v rámci současného projektu by bylo pro obě strany atraktivní, abych dodal celý systém kompletně - začal jsem tedy uvažovat o tom, zda-li mám k tomu dostatečné živnostenské oprávnění:

Dodání HW to je asi "Velkoobchod a maloobchod", konfigurace a dodání software je "Poskytování software, ...", to mám. Ale problém vidím v té instalaci HW, domnívám se, že k tomu bych měl mít asi živnost řemeslnou: "Výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení."

Ty instalace by zahrnovali instalaci PC, serverů do racku, instalaci elektroinstalačních žlabů/lišt/kanálů, natažení strukturované kabeláže, zakončení do zásuvek (RJ45), možná nějaké datové sběrnice (e.g. RS485 atd,), WiFi atd. V žádném případě nebudu zasahovat do vyhrazených elektrických zařízení (tj. např. zásuvky 230V) - tam bych asi potom potřeboval živnost řemeslnou "Montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení", plus asi §8 vyhl. 50/78 Sb, povolení od TIČR, možná nějakou smlouvu s revizním technikem atd...