Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opakovaná reklamace zboží

Od: ondra98 odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

před cca 2 lety, nevím přesně, jsem si koupil kancelářskou židli, která se asi po roce užívání rozbila. Na židli byla záruka 2 roky, tak jsem ji odvezl zpět do obchodu, abych ji vyreklamoval. Obchod reklamaci uznal a dostal jsem novou židli výměnou za starou. Nyní po zhruba 3/4 roce používání se mi nová židle také rozbila, tak se chci zeptat, zda na tu novou židli také platí dvouletá záruka anebo zda záruka končí vypršením záruky za tu první reklamovanou židli. Díky za odpovědi.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Ano vyprší záruka...

 

hodnocení

1x

Vysvětleno rozsudkem NS sp. zn. 33 Cdo 416/2020:

"neplatí, že výměnou věci začne běžet nová záruční doba, jak tomu bylo v § 627 odst. 2 obč. zák. (podle něhož, dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci, což platí i dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka), a to z toho důvodu, že zákonná povinnost z vadného plnění se váže k závazku prodávajícího zajistit, aby mohl kupující po určitou dobu (dvaceti čtyř měsíců) věc bezvadně užívat, a neváže se tedy na věc jako takovou (na věc samotnou), čímž však není dotčen § 2161 odst. 2 o. z. Pokud by zákonodárce zamýšlel spojit se zjednáním nápravy výměnou věci či její součástky běh nové záruční doby, jistě by to v občanském zákoníku účinném od 1. 1. 2014 výslovně stanovil, jak tomu bylo v případě občanského zákoníku účinného do 31. 12. 2013."

 

hodnocení

0x
avatar totak
Pokud jsi neodstoupil od smlouvy a nekoupil novou, plati záruka v termínu první židle.

 

hodnocení

0x

Vypadá to, že pro vás by bylo lepší trvat na opravě židle.
Nový občanský zákoník:
"Objednatel má možnost uplatnit u zhotovitele vady opravy po dobu 24 měsíců ode dne převzetí opravené věci, tuto lhůtu však strany mohou zkrátit až na 12 měsíců. Projeví-li se však jakákoliv vada v době 6 měsíců od převzetí opravené věci objednatelem, má se za to, že oprava byla vadná již v okamžiku převzetí opravené věci objednatelem a je na zhotoviteli aby prokázal, že oprava byla provedena bezvadně."

re4zon
Akorat ze tohle se tyka koupe opravy jako sluzby. On si koupil zidli (vyrobek) a v zaruce ho reklamoval, takze tohle se ho vubec netyka.

Nojo, máte pravdu, tohle se týká pozáruční opravy. Že by byla nějaká záruka i na kvalitní provedení opravy věci v rámci záruční opravy jsem nedohledal. Čili z toho vyplývá, že pokud nám prodejce reklamované zboží opravuje těsně před uplynutím záruky, nic ho nenutí opravit věc pořádně, postačí, když to nějak slepí, aby to vydrželo aspoň těch dejme tomu 14 dnů do konce záruční lhůty.

 

hodnocení

0x

Kdyby to bylo tak jak si myslíte, tak byste si mohl pro novou židli chodit vlastně každý rok, až do smrti. ;) Ne teda, že by se mi to nelíbilo, protože dneska je to opravdu strašné,ta mizivá kvalita skoro všeho. A možná, že kdyby byl takový zákon, tak by si to výrobci rozmysleli, a raději by vyráběli kvalitní zboží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]