Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
žádám Vás o radu , kdy nám manžela , kterénu je 78 let. Manžel je diabetik. Má již částečně amputované prsty na dolních končetinách, které jsou již zahojené. Můj problém je v tom, že má již 3 týden prasklou patu na noze. Tato prasklina je v současné době o velikosti cca. nehtu na malíčku ruky a cca.2 - 3 mm. K tomuto problému mi z prvopočátku chirurg předepsal kapky CANESPOR , které jsemmu dávala 2x denně s tím, že okolí praskliny jsem promazávala lékařskou vazelinoua následně jsem prasklinu přeložila mřížkou ( t.z.v. mástňák ) Potom klasicky přiložila polštářky ( netkaná komprese ) a obvazala obinadlem. Po 14 dením léčení se stav paty nelepšil , a proto jsem navštívila s manželem jiného chirurga. Ten po shlédnutí paty změnil léčbu a to tak, že do prostoru praskliny na patě dal krém BETADINE překryl pouze čtverečky a zavázal. Sdělil mi abych to nepřevazovala 2 dny - což jsem učinila.Potom léčba pokračovala 1 x denně. Nevím jestli má mannžel alergii na Betadine , ale noha se mu osypala drobnou vyrážkou.
Prosím Vás o radu, zda jste se někdo s tímto problémem nesetkal a po případě mi sdělil jak mám patu léčit. Děkuji
Může to být na roky. Otec to má již 4 rok, jedna pata se zahojila, druhá ne a stále se nehojí a někdy se ještě zhoršuje. Není diabetik. Má už na půlce paty díru. Objednejte se do Poradny chronických ran, tam mu léky dají na předpis. Chirurgie zná pouze BETADINE a ještě ji musíte v lékarně platit.. Na patu mu nyní pomáhají obložky Octenilinem lekarna.cz/...
Případně někdy mast Braunovidon. Musí to střídat např. měsíc Octenilin a další měsíc Braunovidon. Ale nyní je to nejlepší po Octenilinu. Dostával i stříbro AG (nevím jak se to již jmenuje) ale nezabíralo.
Každý den mu to převazuje Charita. Žádejte napsat u obvodního lékaře nebo u chirurgie, aby mu to dělala Charita.
Já bych přímo do rány zkusila hemagel a jinak okolí co nejvíc promazávat vazelinou nebo krémem s hadím tukem.